انواع تبلیغات بنری آنلاین را بشناسید
در دنیای امروز، عدم تبلیغات در فضای آنلاین به معنی نامرئی بودن آن کسب و کار است. انواع تبلیغات بنری یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ با محوریت تصویر است که این روزها مورد توجه کسبوکارهاست و بازدهی خوبی هم دارد.
در این مطلب از پله آرت با تبلیغات بنری و مزایای و معایب آن، تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان و تبلیغات بنری ثابت آشنا خواهید شد.
با پله آرت همراه باشید.
تبلیغات بنری آنلاین چیست؟
در یک تعریف ساده باید گفت تبلیغات بنری آنلاین آن دسته از تبلیغاتی است که با محوریت تصویر طراحی میشود اما این تصاویر چاپ نمیشوند، بلکه در جایگاههای مشخصی در سایتهای پذیرنده آگهی به نمایش درمیآیند.
در مطلب قبلی پله آرت با عنوان «بنر متحرک چیست و چه کاربردی دارد» توضیح دادیم که بنرهای تبلیغاتی را میتوان به صورت ثابت و تک فریم و یا به صورت یک انیمیشن یا موشن گرافی بدون صدا طراحی کرد.
همچنین برای آشنایی بیشتر با بنر متحرک میتوانید مطلب «اصول طراحی بنر گیف و مزایای انواع بنر متحرک» را در پله آرت بخوانید.
در تبلیغات بنری آنلاین، صرفنظر از ثابت یا متحرک بودنشان، از انواع تصاویر گرافیکی، عکس و نوشته و گاهی ویدئو استفاده میشود. این تبلیغات در بخشهای مختلف وبسایتها در فضای وب قابل مشاهده است و مخاطب پس از کلیک بر روی این بنرهای تبلیغاتی، به صفحه فرود مورد نظر تبلیغدهنده منتقل خواهند شد.
هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام به بازدیدکنندگان وبسایت منتشرکننده تبلیغ، افزایش ترافیک وبسایت تبلیغدهنده، آشنایی با برند تبلیغدهنده و یا معرفی محصولات و خدمات و پیشنهادهای ویژه این کسب و کار است.
صاحبان تبلیغ برای نمایش آگهیهای خود معمولا وبسایتی را انتخاب میکنند که علاوه بر داشتن ترافیک بالا، با مخاطب هدف و پرسونای آنها نیز تطابق داشته باشد تا با هزینه کمتری به اهداف تبلیغاتی خود برسند.
اغلب تبلیغات بنری به صورت مستطیل طراحی میشوند، با این حال اندازه هر بنر و جایگاه نمایش آن به استانداردهای سایت پذیرنده تبلیغ بستگی دارد و غالبا هزینه درج بنر در جایگاههای مختلف یک سایت با یکدیگر متفاوت است.
به طور خلاصه درباره مزایای استفاده از تبلیغات بنری آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی و آفلاین، میتوان به این موارد اشاره کرد:
- افزایش تعداد مخاطبان
- کاهش هزینههای تبلیغات بنری آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی و آفلاین
- آزادی عمل در طراحی گرافیکی بنر
- امکان نمایش بنرهای متحرک و ویدئو برای انتقال پیامهای بیشتر و طولانیتر
- امکان مانیتور کردن نتایج دقیق تبلیغات و دریافت اطلاعات کامل از آمار بازدیدها و مشخصات بازدیدکنندگان
تاریخچه تبلیغهای بنری در فضای وب
تبلیغ بنری برای اویل بار در سال 1994 در سایت hotwired.com ظاهر شد. در این سایت کاربران برای اولین بار با یک تصویر در فضای وب مواجه شدند که با کلیک بر روی آن، به صفحه دیگری منتقل میشدند.
اولین تبلیغ بنری آنلاین درواقع یک مستطیل عریض مشکی بود که روی آن با فونت رنگین کمانی نوشته شده بود: «آیا تا به حال با موس خود اینجا کلیک کردهاید؟» و با فلش یه یک متن سفید اشاره شده بود که ترجمهاش این بود: «شما کلیک خواهید کرد.»
این تبلیغ با همع ایراداتش موفق شد 44% نرخ کلیک داشته باشد.
پنج سال بعد، در سال 1999 میلادی، وبسایتی با نام ToGo.comاز اولین سیستم مزایدهای در تبلیغ بنری رونمایی کرد. این مدل اولیه برای تبلیغات آگهی دهندهای که بیشترین مبلغ را پرداخت میکرد اولویت خاصی در نظر میگرفت.
یک سال بعد، گوگل مدل تبلیغات مزایده محور خود را که با عنوان تبلیغات PPCیا تبلیغات کلیکی عرضه به فضای وب عرضه کرد. (PPC = pay per click)
مدل گوگل با مدلهای قبلی تفاوت داشت، به این صورت که در مدل گوگل، پرداخت بالاترین مبلغ لزوماً باعث ایجاد اولویت نمیشد. به نظر میرسد که گوگل از همان زمان هم اهمیت نمایش مرتبط و متناسبترین تبلیغ را برای کاربران موتور جستجوی خود پیشبینی کرده بود. در طول گذر زمان، الگوریتم و قابلیتهای تبلیغات بنری رشد قابل ملاحظهای یافته و متحول شده است. یکی از مهمترین این تغییر و تحولات، معرفی تبلیغات Responsive (واکنشگرا) در سال 2016 بود.
انواع تبلیغات بنری آنلاین را بشناسید
تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند که هرکدام برای رسیدن به هدف خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. این تبلیغات عبارتند از:
Rich media ads
تبلیغات Rich media، ویدیوهایی هستند که در هنگام بارگذاری سایت، به صورت غیرمنتظره نمایش داده میشوند. طبیعتا این نوع تبلیغات چندان برای کاربران خوشایند نیست و اغلب بدون توجه به مفهوم، آن را میبندند یا سایت را ترک میکنند.
به همین دلیل نوع کاربرپسندتری از تبلیغات Rich media طراحی و ساخته شده است که مزاحمتی برای مخاطب نخواهد داشت. در این روش، تا زمانی که نشانگر موس بر روی ویدیو حرکت نکند، کلیپ اجرا نخواهد شد.
Overlays
حتما شما هم در هنگام مرور در وبسایتهای مختلف، بارها این تبلیغات را مشاهده کردهاید. تبلیغات Overlays بنرهایی در قسمت بالای صفحه مرورگر هستند و کاربر میتواند این تبلیغات را ببندد.
بنرهای تعاملی
همان طور که از نام این تبلیغات مشخص است، استفاده از این بنرها به تعامل بیشتر با کاربر کمک خواهد کرد. این بنرها معمولا شامل گزینههایی برای دریافت اطلاعات کاربران میشوند. این نوع تبلیغات بیشتر در قالب فرم ثبت نام، فرم دریافت خبرنامه و فرم ثبت شماره تلفن برای دریافت مشاوره مشاهده میشود.
تبلیغات نمایشی Interstitials
آگهیهایی که پیش از نمایش محتوای وبسایت ظاهر میشوند. آگهیهای تمام صفحه است که بین فعالیتهای کاربر مانند رفتن به صفحه دیگر وبسایت ظاهر میشود. همانطور که مشخص است این نوع از تبلیغات نیز چندان کاربرپسند نیستند و اغلب بازدهی خوبی هم ندارند.
تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری ثابت چیست؟
متخصصان بازاریابی دیجیتال، دستهبندیهای دیگری از تبلیغات نمایشی نیز عنوان کردهاند. یکی از این تقسیمبندیهای پیشنهادی شامل تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات بنری ثابت میشود.
تفاوت عمده این دو نوع، در شیوه محاسبه هزینه آنهاست. به طور خلاصه هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس تعداد کلیک بر روی بنر، محاسبه میشود؛ در صورتی که محاسبه هزینه در روش تبلیغات بنری ثابت، براساس مدت زمانی که بنر در وبسایت قرار میگیرد، است.
تبلیغات کلیکی بنری چیست؟
PPC مخفف عبارت pay per click است. همانطور که گفته شد، هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس تعداد کلیک کاربران روی آنها محاسبه میشود. بستر نمایش تبلیغات در این شیوه، اغلب سایتهای محبوب و پرترافیکی هستند که جایگاههای متعددی را برای بنر تبلیغات در نظر گرفتهاند. در نظر داشته باشید هرچه تعداد جایگاههای تبلیغات این سایتها بیشتر باشد، مخاطبان توجه کمتری به آگهیها میکنند و برای بازدهی خوب، تبلیغ بنری شما باید خلاقانهتر باشد.
توجه داشته باشید که در مطلب بالا شما را با تبلیغات کلیکی بنری یا همان Banner PPC Ads آشنا کردیم. به طور کلی تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
- تبلیغات کلیکی بنری یا Banner PPC Ads
- تبلیغات کلیکی درون برنامه ای یا In Application PPC Ads
- تبلیغات کلیکی درون موتور های جستجو یا SERP Ads
- تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads
تبلیغات بنری ثابت چیست؟
برخی از جایگاههای بنری که در وبسایتها مشاهده میکنید از نوع تبلیغات بنری ثابت هستند. درواقع شما این جایگاههای تبلیغ را برای مدت مشخصی از آن سایت اجاره میکنید و هزینه آن را برای زمان تعیینشدهای میپردازید.
در این نوع تبلیغات باید سایت نمایشدهنده تبلیغات را با وسواس بیشتری انتخاب کنید چرا که شما هزینه مدت زمان نمایش تبلیغات را میپذیرید و باید در آن مدت، تعداد کاربران هدف خود را به سایت دعوت نمایید و اگر بازدیدکنندگان این سایت با پرسونای شما فاصله داشته باشد، هزینههای بازاریابی شما کاملا بیاثر خواهد شد.
تبلیغات همسان چیست و چه تفاوتی با تبلیغات بنری دارد؟
همانطور که میدانیم، همه ما از تبلیغات فراری هستیم! مثلا با چندین بار بازدید از یک سایت مشخص، با جایگاههای تبلیغاتی آن سایت آشنا میشویم و از آن به بعد، بدون در نظر گرفتن محتوا و پیام آن جایگاه، تبلیغ را نادیده میگیریم.
این پدیده، Banner blindness یا نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی نام دارد. تبلیغات همسان برای مقابله با این پدیده به وجود آمدهاند.
تبلیغات همسان (Native Ads) به نوعی از تبلیغات گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی با ساختاری مشابه بستر و محیط نمایشدهنده تبلیغ، ارائه و عرضه میگردد. بهعبارتدیگر تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که به دلیل یکپارچگی و همسان شدن ساختار و ظاهرشان با سایتهای نمایشدهنده، اعتماد بیشتری را از مخاطب دریافت میکنند.
خاصیت تبلیغات همسان این است که ماهیت تبلیغی بودنشان در نگاه اول آشکار نشود. برای همین منظور بهگونهای طراحی میشوند که با قالب و رنگ صفحه همسان باشند. این تکنیک موجب میشود که کاربر قدری به آن موارد بیشتر توجه کند و در نهایت افزایش اثربخشی اقدامات تبلیغاتی را به دنبال داشته باشد.
با توجه به تعریف تبلیغات نیتیو، به طور کلی میتوان گفت که تبلیغات همسان نرخ کلیک بهتری نسبت به تبلیغات بنری دارند؛ زیرا کاربران این تصور را دارند که تبلیغ همسان بخشی از محتوای سایت هستند و مطالب مرتبط با همان محتوایی که در حال خواندشان هستند را مشاهده میکنند. به همین جهت افراد بیشتری به نسبت تبلیغات بنری بر روی تبلیغات همسان کلیک خواهند کرد.
باید در نظر داشت تبلیغات همسان در شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام نیز کاربرد دارند. در این روش، صفحات پذیرنده تبلیغ، محتوای تبلیغاتی را در قالب سایر پستها و استوریهای خود به کاربر عرضه میکنند تا مخاطب در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن محتوا نشود و توجه بیشتری به پیام نشان دهد.
اهداف تبلیغهای بنری چیست؟
به طور کلی هر هدفی که شما را به تبلیغات در فضای دیجیتال ترغیب میکند، میتواند از اهداف تبلیغات بنری نیز باشد؛ در واقع این نوع تبلیغات مانند ظرفی هستند که شما میتوانید هر محتوایی را با هر هدفی درون آنها بریزید. برای کسب بهترین نتیجه باید نوعی از تبلیغات بنری را انتخاب کنید با پیام مورد نظر و مخاطب شما همخوانی بیشتری داشته باشد.
برخی از اهداف کلی تبلیغات نمایشی (بنری) عبارت است از:
- فروش محصول یا خدمات: تبلیغات بنری به ویژه تبلیغات بنر گیف، انتخاب مناسبی برای افزایش فروش محصول و یا معرفی خدمات هستند. باید توجه داشته باشید که تصاویر باکیفیتی از محصول خود را در تبلیغات بگنجانید، پیشنهادهای ویژه از جمله تخفیف را بسیار برجسته کنید و یا خدمات خود را به صورت واضح و شفاف بیان کنید.
به یاد داشته باشید بنر شما باید مستقیما به صفحه لندینگ همان محصول یا خدمت لینک شود تا مخاطب شما دچار سرگردانی در یک سایت جدید نشود.
نکته مهم دیگر آن است که بنر خود را در سایتی نمایش دهید که میتواند یکی از سایتهای محبوب پرسونای شما باشد.
- افزایش ترافیک: گاهی هدف شما از تبلیغ، افزایش ترافیک سایت مورد نظرتان است. در این حالت هم تبلیغات بنری و هم تبلیغات همسان میتوانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.
تبلیغات همسان، به دلیل پوشیده بودن ماهیت تبلیغاتیشان در نگاه اول، اعتماد بیشتری از مخاطب جلب میکند. در مقابل اگر تبلیغات بنری شما خلاقانه و متناسب با بازدیدکنندگان آن سایت باشد، میتواند کلیکهای زیادی برای شما به دنبال داشته باشد.
- آگاهی از برند: در بعضی از موارد هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی فقط دیده شدن برند و آگاهی یافتن کاربران از وجود کسب و کار مورد نظر شماست.
در این صورت، تبلیغات بنری میتوانند بسیار خوب عمل کنند. در طراحی بنر تبلیغاتی با این هدف، باید هویت بصری کسب و کار خود را در نظر داشته باشید و حتما از لوگو، عناصر بصری اختصاصی خود مثل کاراکتر و رنگ سازمانی خود استفاده کنید تا همیشه در حافظه کاربران باقی بمانید. - افزایش نصب: چنانچه کسب و کار شما دارای اپلیکیشن اختصاصی است، برای افزایش نصب آن از سوی مخاطبان میتوانید از تبلیغات بنری و تبلیغات ویدئویی استفاده کنید. از آنجا که ترغیب کاربران به نصب یک اپلیکیشن کار سادهای نیست، استفاده از بنر متحرک و ویدئو نسبت به بنر ثابت در اولویت است؛ چرا که علاوه بر جذابیت و خلاقیت، این نوع تبلیغات میتوانند حاوی اطلاعات بیشتری باشند.
سخن نهایی
در این مطلب از پله آرت با انواع تبلیغات بنری آنلاین و اهداف آنها آشنا شدید. به یاد داشته باشید پایه و اساس این نوع تبلیغات، تصاویر است و برای بازدهی بهتر، باید خلاقیت و حرفهای بودن را اصل اول طراحی تبلیغات خود قرار دهید.
در همین راستا با مراجعه به صفحه خدمات طراحی بنر در سایت پله آرت، میتوانید کار طراحی انواع بنر متحرک gif و بنر ثابت خود را جهت تبلیغات بنری به کارشناسان ما بسپارید.
طراحان با تجربه پلهآرت علاوه بر تسلط بر مبانی طراحی بنر و نرمافزارهای ساخت گیف و بنر، با اصول دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای آنلاین آشنایی کامل دارند و میتوانند با طراحی اصولی و حرفهای، به دریافت نتیجه بهتر در تبلیغات بنری به شما کمک کنند.
jenniferroy 偽タクシーポルノ japanesexxporns.SdRbGMmzZ9O
full hd sexual videos gghkyogg.OCbLtORB2Zo
escort siteleri hepxhupx.WHJK8T6XLQ6q
pornhub bahis siteleri pompadirha.7WaAwYA9Pu1q
dadaism xyandanxvurulmus.KpTicK3QBzqe