بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران را بشناسید
تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات در فضای دیجیتال است که به دلیل کارآمدی، آسان بودن و مقرون به صرفه بودن، در میان دیجیتال مارکترها و کسب و کارها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مطلب از پله آرت پس از آشنایی با این نوع تبلیغات آنلاین، با بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران آشنا خواهید شد.
به یاد داشته باشید پایه و اساس تبلیغات کلیکی، تصاویر و بنر هستند. برای طراحی بنر متحرک یا بنر ثابت، با مراجعه به صفحه خدمات طراحی در سایت پله آرت میتوانید پس از وارد کردن جزئیات، سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما بر اساس اصول طراحی بنر و اصول تبلیغات در فضای وب، کار طراحی شما برای تبلیغات کلیکی را آغاز کنند.
تبلیغات کلیکی چیست؟
تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات آنلاین است که این روزها به صورت گسترده توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده میشود. برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب «انواع تبلیغات بنری آنلاین» را در وبسایت پله آرت مطالعه کنید.
به طور خلاصه، ترکیبات کلیکی یا PPC مخفف عبارت pay per click است. علت نامگذاری این نوع از تبلیغات آنلاین، نحوه محاسبه هزینه آن است؛ هزینه تبلیغات کلیکی بر اساس تعداد کلیک کاربران روی آنها محاسبه میشود.
در تبلیغات کلیکی، آگهیدهنده فضای تبلیغات را برای مدت مشخص و با هزینه معین اجاره نمیکند؛ بلکه به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات، هزینه کلیکها را میپردازد.
به طور کلی تبلیغات کلیکی برای تبلیغدهندگان بهصرفهتر است چرا که در این روش، آگهیدهندگان هزینه نمایش تبلیغات به افراد غیرمرتبط یا بیعلاقه به موضوع تبلیغات را پرداخت نمیکنند.
انواع تبلیغات کلیکی چیست؟
- تبلیغات کلیکی بنری یا Banner PPC Ads
در این روش، شما تبلیغات خود را در قالب انواع بنر متحرک یا گیف و یا بنر ثابت، در سایتهای منتشرکننده تبلیغات نمایش میدهید. این نوع سایتها اغلب وبسایتهایی پربازدید هستند و جایگاههای متعددی را با اندازههای مختلف برای نمایش آگهیها در نظر گرفتهاند. برای دستیابی به بهترین بازدهی از این نوع تبلیغات، باید بنرهای خود را مطابق با اصول حرفهای طراحی کنید. برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب «اصول طراحی بنر گیف و مزایای بنر متحرک» را در پله آرت بخوانید. - تبلیغات کلیکی درون برنامه ای یا In Application PPC Ads
اغلب شرکتهای طراحی و تولید نرمافزارهای موبایل و کامپیوتر و سازندگان بازیها، فضایی را در اپلیکیشن خود برای نمایش تبلیغات در نظر میگیرند. با این کار هم بخشی از هزینههای تولید و توسعه نرمافزار جبران میشود و هم روشی برای کسب درآمد از اپلیکیشن است. شما میتوانید بنرها و ویدئوهای تبلیغاتی خود را در این فضا به کاربران آن اپلیکیشن نمایش دهید و بر اساس تعداد کلیکهایی که روی تبلیغاتتان شده است، هزینه آن را بپردازید.
مساله مهم در این نوع تبلیغات آن است که نرمافزارهایی را برای نمایش آگهی در نظر بگیرید که مخاطبانی نزدیک به پرسونای کسب و کار شما دارند تا نتایج بهتری دریافت کنید. - تبلیغات کلیکی درون موتور های جستجو یا SERP Ads
موتورهای جستجو یکی از مهمترین منابع ورود کاربران از طریق کلمات کلیدی به وبسایتها هستند. در این روش از تبلیغات کلیکی، سایت شما با تعیین یک یا چندین کلمات کلیدی، در نتایج جستجوی آن کلمات در اولین نتایج موتور جستجو نمایش داده میشود و شما بر اساس تعداد کلیکهای شده روی سایتتان، هزینه تبلیغات را میپردازید. - تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads
این روش نیز یکی از موثرترین روشهای تبلیغات است. در این روش کاربران پیش از تماشای یک ویدئو، با تبلیغات بنری یا ویدئویی شما مواجه شده و با کلیک بر روی آن، به لندینگ مورد نظر شما منتقل خواهند شد. در برخی از روشها شما میتوانید تبلیغات خود را در حاشیه و یا در طول نمایش ویدئوی اصلی به مخاطبان نمایش دهید.
باید توجه داشت تبلیغات ریتارگتینگ و تبلیغات همسان نیز زیرمجموعهای از تبلیغات کلیکی است.
مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟
به طور خلاصه مزیت این نوع از تبلیغات آنلاین شامل این موارد است:
- مقرون به صرفه بودن: این روش تبلیغات هزینه کمی برای شما دارد؛ همانطور که ذکر شد شما در این روش فقط هزینه کلیکهای دریافت شده از سمت کاربران را پرداخت میکنید. در واقع شما هزینه تبلیغات را فقط به ازای کسانی که به کسب و کار یا خدمات یا پیام تبلیغ شما علاقمند بودند پرداخت میکنید و با توجه به هزینهای که میپردازید، نتایج بهتری میگیرید. شما در این روش بر موضوع بودجهبندی مسلط هستید و میتوانید مبلغ مشخصی را برای تبلیغات کلیکی در نظر بگیرید.
- هدفمند بودن: در این روش شما میتوانید کاربران مورد نظر خود را بر اساس برخی معیارها هدف بگیرید؛ از جمله منطقه جغرافیایی کاربران، جنسیت کاربران، دستگاه و سیستم عامل مورد استفاده کاربران، کلید واژههای مشخص و مواردی از این دست. در واقع با این کار شما میتوانید تبلیغات خود را به پرسونای نزدیک به خود و به نوعی مشتریان بالقوهتان نمایش دهید.
- قابل سنجش و مانیتور بودن نتایج: شرکهای ارائهدهنده تبلیغات کلیکی، معیارهای سنجش گوناگونی را در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید با در نظر گرفتن نتایج، تبلیغات خود را بهینه کنید و خروجی بهتری کسب کنید.
- قابل اجرا در زمان کم و با سرعت بالا: یکی از مزیتهای مهم این روش تبلیغاتی آنلاین، سرع اجرای آن است. شما پس از ثبت درخواست خود، در کمتر از یک روز میتوانید نمایش تبلیغات را آغاز کنید. همچنین دریافت ترافیک بالا به خصوص در سایتهایی که تازه کارشان را شروع کردهاند، مساله سختی است؛ اما با اجرای تبلیغات کلیکی میتوان ترافیک ورودی را در زمان کمی، افزایش داد.
- اجرای آسان تبلیغات کلیکی: این نوع از تبلیغات پیچیدگی فنی ندارد و با شناخت کافی از پرسونا، انتخاب نمایشدهنده تبلیغات مناسب و کمی تجربه و آزمون و خطا به زودی به نتیجه میرسد.
بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران کدامند؟
با توجه به محبوبیت تبلیغات کلیک محور در میان کسب و کارهای ایرانی و وجود محدودیت برای استفاده از سایت های تبلیغات کلیکی بینالمللی توسط کاربران ایرانی، شرکتهای مختلفی در ایران ایجاد شدهاند که انواع خدمات تبلیغاتی آنلاین از جمله تبلیغات کلیکی را به کاربران داخلی ارائه میکنند.
در ادامه با این ارائهدهندگان و برخی از محبوبترین خدمات تبلیغاتی آنها آشنا خواهید شد.
تبلیغات صباویژن
آژانس تبلیغاتی صباویژن فعالیت خود را از سال 1385 در حوزه صنعت تبلیغات دیجیتال آغاز کرد. سایر محصولات این شرکت عبارت است از:
- آپارات: سرویس اشتراک ویدئو
- فیلیمو: پلتفرم تماشای آنلاین فیلم و سریال
- وی پلاس: پلتفرم تبلیغات صباویژن در حوزه تبلیغات بنری ثابت و متحرک
- تیک آبی: پلتفرم تحلیل دادههای شبکههای اجتماعی
- شورند: پلتفرم تبلیغات صباویژن در شبکه اجتماعی اینستاگرام
همانطور که ذکر شد تبلیغات کلیکی صباویژن در وی پلاس انجام میشود. ویپلاس یکی از اینونتوریهای بزرگ کشور است که بیش از 600 هزار جایگاه تبلیغاتی در سایتهای مختلف ایرانی دارد.
ابعاد استاندارد تبلیغات بنری و کلیکی در بستر صباویژن شامل این اندازههاست:
- ۷۲۸x۹۰ افقی
- ۴۶۸x۶۰ افقی
- ۳۰۰x۱۰۰ افقی
- ۳۰۰x۲۵۰ افقی
- ۲۵۰x۲۵۰
- ۱۲۵x۱۲۵
- ۶۰۰x۳۰۰ افقی
- ۳۰۰x۶۰۰ عمودی
- ۱۲۰x۲۴۰ عمودی
- ۱۶۰x۶۰۰ عمودی
- ۱۲۰x۶۰۰ عمودی
تبلیغات یکتانت
یکتانت در سال 1395 فعالیت خود را به عنوان پلتفرمی برای نمایش تبلیغات کسب و کارها در وبسایتهای مختلف و ارائهدهنده انواع تبلیغات کلیکی در ایران آغاز کرد. این شرکت در ادامه مسیر خدمات تبلیغات آنلاین، پلتفرمهای دیگری را ایجاد کرد و توسعه داد. برخی از این پلتفرمها عبارتند از:
- نجوا: ارائهدهنده خدمات ریتنشن مارکتینگ
- تریبون: ارائهدهنده خدمات رپورتاژ آگهی و ابزارهای سئو
- جریان: ارائهدهنده خدمات تبلیغات در شبکههای اجتماعی
- ادیوری: ارائهدهنده خدمات تبلیغات درون اپلیکیشنی
- هارمونی: آژانس دیجیتال مارکتینگ
تعیین قیمت کلیک در تبلیغات یکتانت فرمول یکسانی ندارد و قیمت هر کلیک بسته به شرایط تبلیغات شما ممکن است متفاوت باشد. در ابتدای کار، یکتانت قیمتی را به صورت پیشفرض به شما نمایش میدهد و شما میتوانید با بالا بردن قیمت هر کلیک، شانس نمایش تبلیغات خود را بالاتر ببرید.
انواع تبلیغات یکتانت به شرح زیر است:
تبلیغات کلیکی همسان: این تبلیغات ظارهی شبیه به محیط وبسایت آگهیپذیر دارد و به نظر میرسد محتوای همان وبسایت است. این نوع تبلیغات ب نوعی مقابله با نادیده گرفتن تبلیغات بنری توسط بازدیدکننده سایت است.
تبلیغات کلیکی بنری: این تبلیغات در قالب بنر متحرک (بنر گیف) و بنر ثابت اجرا میشود. ابعاد این تبلیغات به جایگاه آنها در وبسایت منتشرکننده آگهی بستگی دارد. اندازه بنرهای تبلیغات یکتانت شامل این موارد است:
- ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
- ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
- ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)
تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یکتانت: این نوع تبلیغات یکتانت از سوی سایتهای آگهیپذیر برای مخاطبان همان سایتها ارسال میشود.
تبلیغات محصول: در این خدمت، تبلیغ محصول شما در سایتهای دیگر به مخاطبانی نشان داده میشود که حداقل یک بار از وبسایت شما و همان محصول مشخص بازدید کردهاند.
تبلیغات مدیا اد
مدیا اد متعلق به شرکت پگاه داده کاوان شریف است. این شرکت از سال 1396 فعالیت خود را در زمینه تبلیغات اینترنتی شروع کرده است و تا به امروز به جایگاه خوبی در میان بهترین سایت های تبلیغاتی ایران پیدا کرده است.
تبلیغات مدیا اد شامل تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیغات ریتارگتینگ و تبلیغات CPA است.
کمپینهایی در در شبکه تبلیغات مدیااد ارا میشوند به صورت PPC یا همان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هستند. این تبلیغات برای شما امکان افزایش فروش، افزایش ترافیک ورودی، ایجاد لید، افزایش آگاهی از برند، بهبود رتبه در نتایج گوگل، افزایش نرخ بازگشت کاربر و پروموت کمپینها را مهیا میکنند.
کمپینهای تبلیغات مدیااد به صورت هدفمند، بر اساس این موارد اجرا میشود:
- وبسایتهای نمایشدهنده تبلیغات
- مکان جغرافیایی کاربران
- دستگاه و سیستم عامل مورد استفاده کاربران
- اپراتور اینترنت مورد استفاده کاربران
- زمان نمایش تبلیغات مدیا اد
برخی از خدمات تبلیغات مدیا اد شامل این موارد است:
تبلیغات عملکردی یا CPA: چنانچه در ابتدا اشاره شد، مدیااد دارای خدمتی به نام تبلیغات عملکردی یا CPA است. CPA مخفف عبارت COST PER ACTION است. در این نوع کمپینها شما تنها به ازای انجام یک اقدام خاص توسط کاربر، هزینه میپردازید. این اقدام شامل پر کردن فرم، عضویت در خبرنامه، وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل، ثبت سفارش، نصب اپلیکیشن و مواردی از این دست است.
تبلیغات مدیااد در این روش، یکی از روشهای بازاریابی نتیجهگرا است و اگر به صورت درست و با شناخت مخاطب اجرا شود، میتواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
در نظر داشته باشید در این روش، اقدام مورد نظر شما هزینه مشخصی ندارد و این هزینه در سیستم مزایدهای مدیااد مشخص میشود.
کمپینهای جذب لید یا CPL: در این نوع کمپینهای تبلیغات مدیا اد، شما به عنوان تبلیغدهنده، هزینه ثابتی را در ازای جذب تعداد مشخصی لید پرداخت میکنید. همچنین مدت زمان جذب این لیدها نیز مشخص است.
نکات مهم برای اجرای تبلیغات کلیکی
همیشه صرفه هزینه بالا برای یک کمپین تبلیغاتی، به معنای تضمین موفقیت آن کمپین نیست. در ادامه با برخی از نکات مهم برای اجرای کمپینهای تبلیغات کلیکی اشاره خواهیم کرد.
مرتبط بودن سایت یا رسانهی نمایشدهنده تبلیغات با موضوع تبلیغ
سایت منتشرکننده تبلیغات، نقشی کلیدی در بازدهی اقدامات شما دارد. به سراغ وبسایتهایی بروید که مخاطبانش از جنس مشتریان بالقوه شما هستند؛ مثلا برای تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی، به سایتهایی سفارش تبلیغات بدهید که به موضوع زنان مربوط است و بازدیدکنندگانش میتوانند مشتری محصولات شما نیز باشند.
نکته مهم دیگر در ارتباط با ناشر تبلیغات، پرمخاطب بودن آن سایت است تا بتوانید نرخ کلیک را افزایش دهید.
از نقش CALL TO ACTON غافل نشوید
CTA مخفف CALL TO ACTION و به معنای دعوت کاربر به اقدام خاصی است. برای آنکه تبلیغات شما تعامل خوبی با مخاطب برقرار کنید، یک اقدام شفاف و مشخص از او بخواهید؛ مثلا از او بخواهید که اپلیکیشن شما را نصب کند، محصول را همین حالا سفارش دهد، برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کند و … .
نکته مهم در ارتباط با دعوت به اقدام این است که تبلیغ خود را به لندینگ همان اقدام لینک کنید تا مخاطب با ورود به سایت شما، سردرگم نشود و بتواند اقدام مورد نظر شما را به راحتی انجام دهد.
ابعاد تبلیغات بنری، مهم است
سایتهای منتشرکننده تبلیغات، با توجه به جایگاههای آگهی خود، ابعاد مختلفی را برای بنر متحرک و بنر ثابت پیشنهاد میکنند.
به طور کلی بنرهایی که اختلاف طول و عرضشان نسبت به هم تفاوت کمتری داشته باشد، نرخ کلیک بالاتری هم دارند؛ به عبارت دیگر هرچه بنر شما به شکل مربع نزدیکتر باشد، توجه بیشتری از مخاطبان دریافت کرده و آنها را به اقدام مورد نظر شما بیشتر تشویق میکند.
تبلیغات کلیکی را برای دستگاههای مختلف بهینهسازی کنید
هرگز از بنرهای تبلیغاتی ثابتی برای دستگاههای موبایل و کامپیوتر به صورت همزمان استفاده نکنید؛ این کار شانس دیده شدن تبلیغ شما و نرخ کلیک روی آن را پایین میآورد.
در اغلب وبسایتهای نمایشدهنده تبلیغات بنری، کاربرانی که با کامپیوتر از آن سایت بازدید میکنند، با تبلیغات بیشتری مواجه میشوند و در نتیجه کمتر به این تبلیغات توجه میکنند.
در مقابل بنرهای تبلیغاتی در گوشیهای موبایل، جذابیت بیشتری دارند و میتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.
البته این به معنای آن نیست که کاربران دسکتاپ را نادیده بگیرید و به کاربران موبایل اهمیت بیشتری دهید؛ بلکه باید تبلیغات را برای هر دستگاه با توجه به جلوه نمایش آن، کاستومایز کنید.
به محل نمایش نبر تبلیغاتی دقت کنید
طبیعتا محل نمایش تبلیغات شما، رابطه مستقیمی با نرخ کلیک روی تبلغاتتان دارد. به طور کلی بنرهای تبلیغاتی در انتهای صفحات، توجه کمتری جلب میکنند. اما این یک قانون همیشگی نیست و در بستر همان سایت نمایشدهنده و با توجه به ابعاد جایگاههای تبلیغات باید تصمیم بگیرید که کدام انتخاب مناسبی برای پیام مورد نظر شماست.
سخن نهایی
در این مطلب از پله آرت با انواع تبلیغات کلیکی و مزایای آنها و همچنین بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران آشنا شدید. همچنین به طور خلاصه به برخی از مهمترین خدمات این سایتها و نکاتی برای افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغات اشاره شد. به یاد داشته باشید برای کسب نتیجه مطلوب، باید به طور کامل با خدمات این سایتها و نحوه کار آنها آشنا باشید و تبلیغات خود را متناسب با پرسونای مد نظر خود طراحی کنید. یک تبلیغ نامناسب با نرسیدن به نتیجه مورد نظر شما، هزینههای سنگین تبلیغات را هدر میدهد و میتواند تاثیر بدی بر شخصیت برند شما و جایگاه شما در نگاه مخاطبانتان داشته باشد.
ladesbet 十代のポルノ ladestinemi.ugAE5aCxG2d
ladesbet ਤਿੱਕੜੀ ਪੋਰਨ ladesinemi.V7dqOqW6aU0