بنر متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟
دنیای دیجیتال هر روز شاهد شکلهای جدیدی از انواع تبلیغات است و امروزه تبلیغات تصویرمحور، بهترین نتایج را در جلب توجه مخاطب کسب کردهاند. تبلیغات بنر متحرک یا ثابت از مهمترین فرمت تبلیغات است که به طور گسترده مورد استفاده کسبوکارها قرار گرفته است.
در این مطلب از پله آرت در نظر داریم توضیح دهیم بنر متحرک چیست و چه تفاوتی با بنر ثابت دارد. همچنین با کاربرد بنر متحرک و ساخت بنر gif نیز آشنا خواهید شد.
به یاد داشته باشید برای طراحی بنر متحرک و گیف با مراجعه به صفحه این خدمات در سایت پله، میتوانید سفارش خود را در هر لحظه از شبانه روز ثبت کنید تا کارشناسان پله پس از بررسی جزئیات و ارتباط با شما، کار طراحی گیف شما را آغاز کنند.
انواع بنر تبلیغاتی
این روزها یکی از بیشترین شکل تبلیغاتی که در فضای وب مشاهده میکنیم، تبلیغات بنری است؛ اغلب شرکتهای بزرگ و متوسط و همچنین کسبوکارهای کوچکتر و استارتاپها جهت تبلیغ محصولات و یا خدمات خود در فضای وب و سوشال مدیا از این نوع تبلیغات بنری استفاده میکنند.
به طور کلی میتوان انواع بنر را به بنر ثابت و بنر متحرک یا بنر گیف تقسیمبندی کرد. از آنجا که بنر ثابت، پایه و اساس بنر متحرک است، در ابتدا به طور خلاصه به این نوع بنر و ویژگیهای آن اشاره میکنیم و در ادامه با بنر متحرک و کاربرد بنر gif و مزایای گیف در مقایسه با بنر ثابت آشنا میشوید.
بنر ثابت در تبلیغات چیست؟
بر اساس تعاریف در حوزه طراحی و گرافیک، بنر ثابت نوعی از محصولات گرافیکی است که در طراحی آن از اِلمانها و عناصر ثابت و بدون حرکت استفاده میشود. این آگهیهای بنری با توجه به جایگاه نمایششان، در ابعاد مختلفی ساخته میشوند. در طراحی بنر ثابت از تصاویر گرافیکی، عکس و همچنین نوشته استفاده میشود.
به بنر تبلیغاتی ثابت، بنر تمیز نیز میگویند؛ زیرا این بنرها اغلب شامل اطلاعات ضروری هستند و گزینه مناسبی برای برندهای شناختهشده هستند. این بنرها اغلب حجم کمی دارند و انتخاب مناسبی برای تبلیغات کلیکی هستند.
باید توجه داشت که اکثر نمایشدهندگان تبلیغات بنری ثابت، محدودیت حجم را برای این نوع بنرها در نظر میگیرند تا پس از ورود کاربر به سایت و یا مشاهده پستها در شبکههای اجتماعی، این تبلیغات به سرعت نمایش داده شوند و بتوانند بیشترین توجه را از مخاطب دریافت کنند.
فرمت بنرهای ثابت مانند سایر تصاویر گرافیکی JPG، PNG است و میتوان از انواع سبکهای طراحی و تصویرسازی در این نوع بنرها استفاده کرد.
بنرهای ثابت را میتوان در بخشهای مختلف سایت استفاده کرد؛ با این حال اصولا از این نوع بنرها در قسمت هدر سایت و یا بخشهایی استفاده میشود که فضای بیشتری موجود باشد تا از طریق بزرگی این بنر و عناصر آن، توجه مخاطبان بیشتری به آن متمرکز شود.
برای طراحی بنر ثابت، لازم است با برنامههای گرافیکی فتوشاپ و ایلوستریتور و همچنین مبانی اصول طراحی در حوزه تبلیغات آشنایی داشته باشید.
بنر متحرک چیست؟
بنر متحرک یا بنر گیف در واقع همان موشن گرافی بدون صدا است. گیف مخفف کلمه «Graphics Interchange Format» است و انواع بنر گیف در فرمتهای JPG، PNG، GIF یا HTML5 طراحی و ساخته میشوند.
بنر gif شامل عناصر متحرک و یا ترکیبی از دو یا چند بنر ثابت است و نسبت به بنر ثابت، توجه بیشتری جلب میکند.
از آنجایی که بنر متحرک شامل عناصر بصری بیشتری است، میتواند حجم اطلاعاتی بیشتری را در خود داشته باشد.
گیف یا بنر متحرک، تاثیرگذاری بیشتری دارد؛ چراکه مانند یک ویدئوی بیصدا عمل میکند و در عین حال، حجم آن بسیار کمتر از یک فایل ویدئویی است و به سرعت نمایش داده میشود.
مانند بنرهای ثابت، انواع بنر متحرک میتوانند در ابعاد مختلف و برای بخشهای مختلف وبسایت و یا برای پست و استوری در شبکههای اجتماعی طراحی شوند. نکته مهم در طراحی گیف، حجم آن است؛ شما برای طراحی بنر متحرک باید با در نظر گرفتن کیفیت خروجی مورد نظر، تا حد ممکن حجم فایل نهایی خود را کم کنید تا موجب دیر لود شدن و از دست رفتن توجه مخاطب نگردد. از آنجایی که کاربران معمولا به سرعت در صفحات وب جابهجا میشوند، اگر حجم فایل گیف شما سنگین باشد، دیر بارگذاری میشود. بهترین حجم برای فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود.
طراحی و ساخت بنر متحرک
برای طراحی یک بنر متحرک باید با نرمافزارهای ادوبی فتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور، ادوبی افترافکت، ادوبی انیمیت و یا سایر نرمافزارهای انیمیشنسازی و همچنین اصول طراحی بصری و نمادشناسی و اصول رنگ در طراحی تسلط کافی داشته باشید.
همچنین ابزارها و سایتهای آنلاینی وجود دارند که به شما امکان ساخت بنر متحرک تبلیغاتی میدهند. از جمله این سایتها میتوان به My Banner Maker، canva، visme و fotor اشاره کرد.
البته باید در نظر بگیرید استفاده از تمام امکانات این سایتها، رایگان نیست و اغلب، از زبان فارسی و فونتهای این زبان پشتیبانی نمیکنند.
چنانچه در نظر دارید خودتان طراحی بنر متحرکتان را انجام دهید، میتوانید در سایت پله آرت با اصول طراحی بنر گیف بیشتر آشنا شوید.
اهمیت استفاده از بنرهای متحرک برای تبلیغات
مطالعات بازاریابی نشان داده است که تنها ۵ درصد از مخاطبان به تبلیغات نمایش داده شده در یک وبسایت یا شبکه اجتماعی، واکنش نشان میدهند. 95 درصد دیگر این مخاطبان یا اصلا توجهی به این تبلیغات نمیکنند و یا از مشاهده تبلیغات ناراضی هستند. اینجاست که اهمیت و اولویت تبلیغات در قالب بنر متحرک نسبت به بنر ثابت یا نوشتههای طولانی تبلیغاتی مشخص میشود.
همانطور که پیشتر گفته شد، یک بنر gif چیزی مابین عکس و ویدیو را به مخاطب نشان میدهد. در عکس به خاطر ثابت بودن پیام کمتری انتقال داده میشود. با این حال شما در یک بنر گیف به اندازه یک ویدئوی کامل، امکان معرفی کسب و کار و یا محصولات و خدمات خود را نخواهید داشت؛ در گیف به دلیل استفاده از چندین فریم شامل عکس یا متن، میتوانید در حالت استاندارد، دو تا پنج پیام را به خوبی به مخاطبان منتقل کنید، محصولات بیشتری را معرفی کرده و قابلیتها و خدمات قابل ارائهی هر کسبوکار را بهتر نشان دهید. به دلیل وجود حرکت، گیف موجب ایجاد جذابیت و جلب نظر بیشتر، جذب مخاطبان بیشتر و در نتیجه وا داشتن مخاطب شما به اقدام مورد نظرتان میگردد و به همین دلیل در اغلب مواقع نسبت به بنر تبلیغاتی ثابت، در اولویت قرارا دارد.
کاربرد بنر گیف چیست؟
به طور کلی هرجایی در وبسایتها و انواع سوشال مدیا میتوان از تبلیغات بنری گیف استفاده کرد؛ این روزها بنر متحرک یا بنر گیف را به شکلهای مختلف در همه جا میتوانید ببینید.
سالهای گذشته گیف اغلب در سایتهایی مثل Tumblr, Buzzfeed و Reddit مورد استفاده بود. ولی در چند سال اخیر مهمترین و پرمخاطبترین شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و تویتتر به سمت استفاده از گیف روی آوردند. در جولای سال ۲۰۱۵ فیسبوک موتور جستجوی گیف را در قسمت پیام معرفی کرد. تویتتر نیز در فوریه سال ۲۰۱۶ موتور جستجوی گیف را به مخاطبان معرفی کرد و تا سال بعد بیش از ۱۰۰ میلیون گیف فقط در تویتتر به اشتراک گذاشته شد. اینستاگرام نیز یکی از پلتفرمهای اجتماعی است که به کاربران اجازه میدهد تا از گیف در استوری و پست استفاده کنند. همچنین پیامرسانهایی مانند تلگرام و واتس اپ نیز امکان جستجو و به اشتراکگذاری انواع gif را به کاربران خود پیشنهاد میدهند.
گیف ابزار ارتباطی موثر و تاثیرگذاری برای انتقال احساسات است. استفاده از گیف یکی از راههای ساده و تعاملی است که برای مشتاق نگهداشتن کاربران در استوری، پست و حتی پیام در دایرکت مسیج استفاده میشود. بر اساس اطلاعاتی که گوگل ترند منتشر کرده است، بیشتر مردم به دنبال تصاویر متحرک کوچک هستند تا احساسات خود را بیان کنند؛ به همین علت گیف برای مردم عادی و برندهای مطرح به طور یکسان استفاده میشود.
با طراحی گیف مناسب شما میتوانید از این ابزار تبلیغاتی در هر بستری و برای آگهی با هر موضوعی استفاده کنید. مهمترین مساله در به کار بردن گیف این است که بنر شما به صورت خلاقانه و با شناخت درست از مخاطب و فضای نمایشدهنده تبلیغ شما و همچنین با یک دعوت به اقدام مناسب، طراحی شده باشد.
به طور خلاصه برای کاربرد بنر گیف میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
کاربرد بنر متحرک با توجه به موضوع:
- معرفی برند و کسب و کار
- معرفی محصول / محصولات
- معرفی خدمات
- قسمت تماس با ما در وب سایت
- فرم اشتراک خبرنامه یا ثبت ایمیل
- فرم ثبت شماره تلفن برای دریافت مشاوره و یا خدمات
کاربرد گیف در انواع تبلیغات:
- تبلیغات کلیکی بر اساس نمایش یا بر اساس کلیک یا اقدام
- تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام
- ایمیل مارکتینگ
بنر متحرک یا گیف ابزار ارتباطی موثر و تاثیرگذاری برای انتقال احساسات است.
قیمت بنر گیف
هزینه طراحی بنر تبلیغاتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به طور کلی قیمت بنر متحرک از تعرفه بنر ثابت و همچنین قیمت بنر طراحی چاپی بیشتر است.
برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی و ساخت گیف عبارت است از:
- تعداد بنرهای تبلیغاتی
- تعداد فریمهای یک گیف
- پیچیدگی طرحهای مورد نظر مشتری
- میزان تسلط، تجربه و شهرت طراح بنر یا آژانس تبلیغاتی
- تعداد ویرایشهای بنر
- یونیک بودن وکتورها و سایر عناصر بصری گیف در مقابل استفاده از طرحهای آماده و در دسترس برای همه
- ایدهپردازی برای تبلیغات و طراحی شعار و پیام بنر در مقابل وضعیتی که مشتری دقیقا بداند چه چیزی مد نظر دارد
مهمترین نکتهای که در ارتباط با قیمت بنر متحرک یا بنر ثابت باید در نظر بگیرید آن است که طراحی بنر ارزان میتواند برای کسب و کار و برنامه تبلیغاتی شما بسیار گران تمام شود!
هزینه طراحی بنر نسبت به هزینهای که باید برای دریافت جایگاه نمایش آن و یا دریافت کلیک و غیره پرداخت کنید، هزینه بسیار پایینی است و یک بنر نامناسب میتواند با عدم دریافت توجه و کلیک لازم از مخاطبان، تمام هزینههای شما برای تبلیغات و پروموت را بیاثر کند.
همچنین خلاقیت و حرفهای بودن طراحی گیف، نشاندهنده حرفهای بودن و شخصیت کسب و کار شماست و یک بنر تبلیغاتی نامناسب میتواند تصویر نامطلوبی از برند شما بر مخاطبان ایجاد کند و اثر مخربی بر فعالیتتان داشته باشد. بنابراین همیشه توصیه میشود کار طراحی بنر را به کارشناسان این حوزه بسپارید تا هزینه شما، خروجی مارکتینگی خوبی برایتان به دنبال داشته باشد.
برای کاهش کلی قیمت طراحی بنر میتوانید بنری سفارش دهید که بتوانید آن را در بسترهای مختلف و یا در زمانهای متعدد تبلیغ کنید. همچنین بیشتر شدن تعداد بنرها و گیفهای سفارشی شما میتواند هزینه کلی پکیج را نسبت به سفارش تک بنر، پایینتر بیاورد.
نکات مهم که برای سفارش ساخت بنر متحرک باید در نظر بگیرید
چنانچه در نظر دارید کار طراحی بنر را به طراح یا شرکت تبلیغاتی بسپارید، باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید تا متحمل هزینه بازطراحی و ویرایش و یا بیاثر بودن بنرها بر مخاطبان خود نشوید.
- هنگام سفارش ساخت بنر متحرک حتما به نمونه کارهای طراح یا آژانس تبلیغاتی توجه کرده و از صحت آنها نیز مطمئن شوید. نمونه کارهای قبلی یک طراح به شما نشان میدهد که آیا میتوانید با او در یک فضای ذهنی قرار بگیرید و یا سبک و تکنیک او به کلی از بنر مورد نظر شما دور است.
- در صورت عدم دانش فنی کافی برای شرکت در جلسه با طراح، از افراد متخصص کمک بگیرید.
- هنگام سفارش بنر تبلیغاتی با طراحان رودربایستی نداشته باشید و همه ایدههای مدنظرتان را به آنها بگویید. شما صاحب برند یا فعال در حوزه کسب و کار خودتان هستید و دانش کافی از حوزه فعالیتتان دارید؛ پس حتی بدیهیترین موارد صنعت خود را به طراح گوشزد کنید.
- همانطور که شما همه حرفهایتان را به طراح میزنید، اجازه بدهید او هم کمی شما را با اصول طراحی بنر و خط قرمزهای این کار آشنا کند. شما نیابد از یک بنر متحرک، انتظار داشته باشید که داستان کسب و کار شما را به طور کامل در بر بگیرد.
- تا حد ممکن از طراح بخواهید با حفظ زیبایی بنر، اصول کلی برند و کسب و کار شما را رعایت کند؛ از جمله رنگ سازمانی شما، قرار گرفتن لوگو در گیف، عدم استفاده از طرحهای آماده و یا طرحهایی که رقیبتان پیش از آن استفاده کرده است.
- به قیمتهای طراح و یا مرکز تبلیغاتی توجه کنید. برای سفارش بنر بهتر است از چندین طراح یا شرکت، حدود قیمت دریافت کنید و با توجه به نمونه کارهای قبلی، این قیمتها را با هم مقایسه کنید. چنانچه گفتیم قیمت ارزان بنر متحرک لزوما نشانه عادلانه بودن نیست. همانطور که قیمتهای بالا نیز تضمینکننده یک طراحی خوب نیست.
سفارش بنر و گیف
همانطور که در بالا اشاره کردیم، یه بنر تبلیغاتی نامناسب میتواند تاثیر بدی بر روی مخاطب شما و شناختش از کسب و کار شما داشته باشد و به همین دلیل توصیه میکنیم سفارش بنر متحرک و طراحی gif را به کارشناسان و طراحان باتجربه بسپارید.
پله آرت دستیار طراحی شما برای انواع سفارش بنر ثابت و متحرک است. شما با مراجعه به صفحه خدمت طراحی بنر، میتوانید جزئیات مورد نظرتان را با کارشناسان ما در میان بگذارید و کار طراحی پیام و طراحی بنر را به صورت اصولی و حرفهای به ما بسپارید. همچنین با مراجعه به این صفحه میتوانید از سایر خدمات طراحی اسلایدر، طراحی پوستر و طراحی لوگو استفاده کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.
ladesbet 女の子の自慰行為ポルノ ladestinemi.X2F1no5aiY7
ladesbet ਗੇ ਪੋਰਨ ladesinemi.Q0ICna3pJvV