لوگو موشن چیست و چه نقشی در برندینگ دارد؟
در پاسخ به سوال لوگو موشن چیست باید گفت که لوگوموشن یکی از زیرشاخههای موشن گرافیک است که در آن لوگو متحرک است. طراحی لوگو موشن یکی از مهمترین موارد در برندینگ است که در ادامه این مطلب از پله آرت به آن اشاره خواهیم کرد.
برای سفارش ساخت و طراحی لوگو موشن به صفحه خدمات طراحی پله آرت مراجعه کنید و پس از وارد کردن اطلاعات و جزئیات مورد نظر، دکمه ثبت سفارش را بزنید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و کار طراحی لوگو متحرک را آغاز کنند.
لوگو موشن چیست؟
برای پاسخ دادن به سوال لوگو موشن چیست باید با موشن گرافیک و انواع آن آشنا شوید؛ پس به شما توصیه میکنیم مطلب آشنایی با انواع موشن گرافیک و اصول طراحی موشن را در پله آرت بخوانید.
به طور خلاصه لوگو موشن همان لوگو متحرک و یکی از مهمترین زیرمجموعههای موشن گرافی است. به لوگو موشن، لوگو اینترو یا آرم استیشن نیز گفته میشود.
لوگو موشن (Motion Logo) در واقع فایل تصویری کوتاهی از ترکیب حرکات تصویر لوگو و نمادهای گرافیکی است که با صداگذاری و موسیقی همراه میشود و آرم برند شما را به صورت متحرک و جذاب نمایش میدهد.
نقش لوگو موشن در برندینگ چیست؟
لوگو یا آرم یک برند، قلب آن برند است و میتواند نمایانگر شخصیت و داستان آن نیز باشد. این روزها دیگر لوگو تنها یک عنصر بصری برای چاپ شدن روی محصولات و بستهبندیها نیست؛، همانطور که بین صدها لوگویی که روزانه مشاهده میشود، در حافظه ماندن لوگوی برند شما نیز کار آسانی نیست. بنابراین شما با کمک امکانات نرمافزاری، طراحی و تبلیغاتی در این روزها، میتوانید با طراحی یک لوگو موشن خلاقانه موجب ماندگاری برند خود در ذهن شلوغ مخاطبان شوید.
لوگو موشن به دلیل داشتن تحرک، توجه مخاطب را جلب میکند؛ مخاطب دیگر با یک نگاه سریع از طراحی لوگوی شما نمیگذرد و هرچقدر نگاهش به فایل لوگو موشن شما طولانیتر باشد، شانس شما برای ماندگاری در ذهن مخاطب نیز بالاتر میرود.
لوگو موشنها میتوانند حاوی داستان و اهداف برند شما باشند، شخصیت و هویت بصری را به کاربر انتقال دهند و اگر به خوبی طراحی شده باشند، میتوانند تعامل نزدیک و صمیمی میان برند شما با کاربران ایجاد کنند.
سایر کاربردهای لوگو موشن چیست؟
در واقع اصلیترین هدف از طراحی لوگو موشن، برندینگ حرفهای و انتقال سریع همه پیامی است که برند شما قصد گفتن و نمایشش را دارد. اما برندینگ، تنها کاربرد لوگو موشن نیست؛ این محصول گرافیکی در اغلب اقدامات بازاریابی کاربرد دارد؛ درواقع هرکجا که امکان استفاده از تصویر متحرک و ویدئو باشد، میتوانید از لوگو موشن یا آرم استیشن استفاده کنید تا بهتر در ذهن مخاطبان بمانید.
در ادامه با برخی از موارد استفاده لوگو موشن آشنا خواهید شد.
استفاده از لوگو موشن در تبلیغات بنری متحرک
تبلیغات بنری متحرک یکی از محبوبترین روشهای بازاریابی دیجیتال است که با محوریت تصویر صورت میگیرد و امروزه مورد توجه کسب و کارها و مخاطبان فضای وب است و بازدهی خوبی نیز به دنبال دارد.
تبلیغات بنری متحرک در ابعاد مختلفی طراحی میشوند و با توجه به بستر نمایشدهنده آگهی، در قستهای مختلف یک وب سایت قرار میگیرند. برای آشنایی بیشتر با انواع تبلیغات بنری آنلاین متحرک و ثابت، این مطلب از پله آرت را از دست ندهید.
این نوع تبلیغات بنری در وب سایتها، فضای مناسبی برای استفاده از لوگو متحرک و بدون صداست. با نمایش لوگو متحرک خود در انتهای یک بنر گیف تبلیغاتی، پیوند صمیمیتری میان برند شما و مخاطب ایجاد میشود؛ نوع تحرک لوگو و سایر عناصر گرافیکی در کنار رنگها و پیام کلی تبلیغات به مخاطب شما میگوید که به چه برندی سر و کار دارد و میتواند او را تشویق کند که روی تبلیغات شما کلیک کند.
استفاده از لوگو متحرک در تبلیغات پست و استوری شبکههای اجتماعی
تبلیغاتی که به صورت پست یا استوری در شبکههای اجتماعی مختلف ایجاد میکنید، برای داشتن بیشترین بازدهی باید بیشترین توجه را از مخاطب نیز دریافت کند؛ بنابراین علاوه بر طراحی پیام هوشمندانه باید طراحی گرافیکی خلاقانهای نیز به کار ببرید تا در میان دنیای شلوغ تصاویر و محتواهای جذاب، مخاطب شما را برای تماشا و تمرکز انتخاب کند.
ایجاد تحرک یکی از روشهای جذب مخاطب در تبلیغات سوشال مدیا است. برای این دسته از تبلیغات، وجود یک حرکت کوچک بهتر از ثابت بودن همه اسلایدهای تبلیغاتی است؛ بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم حتی اگر قصد طراحی و ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات در شبکه اجتماعی ندارید، لوگو موشن را در تبلیغات سوشال مدیا به کار ببرید.
با این کار خلاقانه از سایر رقبایتان متمایز میشوید و برندی پویا و مدرن به نظر خواهید رسید.
همچنین اگر از ویدئوهای انیمیشن یا ویدئوهای رئال (واقعی) برای تبلیغات استفاده میکنید، لوگو موشن را در آنها بگنجانید. میتوانید لوگو موشن را به ابتدا یا انتهای فایل تصویری خود اضافه کنید و یا آن را در ابعاد کوچکتر، در طول پخش فیلم در بخشی از حاشیه ویدئو به نمایش بگذارید.
استفاده از لوگو موشن حرفهای در ابتدا و انتهای تبلیغات ویدئویی
تبلیغات کلیکی ویدیویی یا Video PPC Ads یکی از موثرترین و امروزیترین روشهای تبلیغات در فضای آنلاین است.
در این روش، کاربران پیش از تماشای یک ویدئو با تبلیغات بنری متحرک یا ویدئوهای شما مواجه میشوند و با کلیک بر روی تبلیغ، به صفحه فرود مورد نظر شما منتقل خواهند شد. این ویدئوها ظرفیت بالایی برای استفاده از لوگو موشن در خود دارند.
در اغلب موارد، کاربر مجبور است 5 تا 10 ثانیه از ویدوئوی تبلیغاتی را تماشا کند؛ بنابراین برای تاثیر گذاری بیشتر لوگو موشن به شما توصیه میکنیم که فایل لوگو متحرک را در ابتدا و یا در حین و حاشیه ویدئو تبلیغاتی خود استفاده کنید تا چشم مخاطب بیشتر با آن درگیر شود.
برای آشنایی با انواع تبلیغات کلیکی و بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران، این مطلب از پله آرت را بخوانید.
استفاده از لوگو موشن در طراحی اسلایدر اصلی وب سایت
استفاده کردن از لوگو موشن در اسلایدر سایت، شاید بهترین پیشنهاد برای همه سایتها نباشد؛ اما اگر طراحی اسلایدر شما به صورت ویدئو کوتاه است، میتوانید از این گزینه نیز استفاده کنید.
گنجاندن لوگو موشن در بنر اسلایدشو سایت به نوع سایت شما، طراحی و سایر محتوای در صف نمایش بستگی دارد؛ اما به یاد داشته باشید که باید فایل لوگو موشن را بسیار سبک و حجم نگه دارید تا بر روی سرعت لود سایت شما تاثیر مخرب نداشته باشد.
ویژگیهای یک لوگو موشن حرفهای چیست؟
تا اینجای این مطلب از پله آرت خواندید که لوگو موشن چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد؛ فارغ از جایی که از لوگو موشن استفاده میکنید، برای اثربخشی آن باید فاکتورهای طراحی لوگو موشن حرفهای را در نظر داشته باشید چرا که یک محصول گرافیکی نامناسب به خصوص اگر در هویت بصری و برندینگ شما نقش داشته باشد، میتواند تاثیرات نامطلوبی بر چهره سازمان شما داشته باشد و فعالیتهای تبلیغاتی و برندینگ شما را بیاثر کند.
در ادامه با مهمترین ویژگیها برای طراحی لوگو موشن حرفهای و خلاقانه آشنا خواهید شد.
وجود هویت بصری یکپارچه میان لوگو موشن و کسب و کار
لوگو موشن شما باید همان ویژگیها و شخصیتی را داشته باشد که میخواهید نشانگر برند شما نیز باشد.
رنگهای به کار رفته در لوگو متحرک باید کاملا مطابق با لوگوی کسب و کار و سایر عناصر بصری شما باشد. موسیقی و نوع حرکاتی که در لوگو موشن ایجاد میکنید نیز باید همخوانی کاملی با کسب و کارتان داشته باشد؛ برای مثال اگر در حوزه محصولات و خدمات ورزشی فعالیت دارید، لوگوی شما باید پرتحرک و انعطافپذیر باشد اما اگر حوزه فعالیت شما در زمینه مسکن و املاک است، بهتر است از حرکاتی استفاده کنید که آرامش و ثبات را به همراه اعتماد به کاربر القا کند.
به خاطر داشته باشید که لوگو موشن، برآمده از دل برند شماست و برای طراحی آن ابتدا باید هویت برند خود را نهایی کرده باشید.
معنادار بودن لوگو موشن یک برند
اولین قدم در طراحی لوگو برای یک برند این است که آن لوگو و آرم حاوی پیام و یا اهداف برند باشد؛ در طراحی لوگو موشن هم باید در نظر داشته باشید که حرکات ایجاد شده در لوگو، همراستا با پیام مورد نظر شما باشد.
برای ایجاد پویایی در یک لوگو، از حرکات تصادفی و آنچه که صرفا زیبا یا جذاب است، اجتناب کنید؛ بلکه به دنبال نوعی از طراحی باشید که بتواند قصه برند شما را بگوید تا معنا و یکپارچگی آن موشن در ذهن مخاطب شما ماندگار شود.
یکی از بهترین مثالها در این زمینه، لوگو موشن استودیو انیمیشنسازی پیکسار است؛ این لوگو موشن در عین جذابیت و گیرایی، حرکاتی حسابشده و دقیق دارد که علاوه بر ایجاد کشش برای تماشا، در ذهن مخاطب نیز ماندگار میشود.
وجود اصول صحیح طراحی در لوگو متحرک
به خاطر داشته باشید که لوگو موشن نیز یک محصول گرافیکی است و باید منطبق با اصول بصری و تجسمی طراحی و ساخته شود.
توجه به کنتراست، رعایت ابعاد استاندارد، حفظ ریتم و ترکیببندی درست بخشی از مبانی اولیه طراحی لوگو موشن است و این کار باید توسط متخصص این حوزه انجام شود.
کم حجم بودن و با کیفیت بودن خروجی نهایی
همانطور که در کاربردهای لوگو موشن خواندید، بیشترین استفاده از این محصول گرافیکی در بنرهای تبلیغاتی و ویدئوهاست؛ بنابراین باید در نظر داشته باشید تا فایل نهایی لوگو موشن شما، در عین با کیفیت بودن، حجم کمی داشته باشد چرا که اگر حجم لوگو موشن و سایر محصولات گرافیکی شما در تبلیغات بالا باشد، در سرعت لود آن سایت یا بنر تبلیغاتی، اختلال به وجود میآید و لوگو موشن شما، شانس کمتری دارد تا توجه مخاطان را جلب کند.
انواع لوگو موشن را بشناسید
لوگو موشنها انواع مختلفی دارند و شما برای انتخاب نوع لوگو موشن خود باید شخصیت برند و طراحی اولیه لوگو را در نظر داشته باشید.
اصلیترین دستهبندی لوگو موشن شامل این سه مورد است:
- لوگو موشن فلت:
لوگو موشن فلت یا تخت، نوعی لوگو متحرک است که به صورت دو بعدی طراحی و اجرا میشود. در طراحی این نوع لوگو موشن از انواع افکتهای گرافیکی و صوتی برای برندینگ استفاده میشود. با این حال یکی از بهترین کاربردهای لوگو موشن فلت، برای برندهایی با شخصیت مینیمال و ساده است. - لوگو موشن سه بعدی:
چنانچه از نام این دسته مشخص است، برای طراحی لوگو موشن سه بعدی از افکتهای سه بعدی استفاده میشود. در این روش میتواند از حرکات پیچیده و حرفهای دوربین برای طراحی لوگو موشن استفاده کرد تا سه بعدی بودن را بیشتر القا کند. طراحی و ساخت این نوع لوگو موشن، نسبت به نوع فلت، دشوارتر است و هزینه بیشتری دارد. همچنین لوگو موشن سه بعدی بیشتر مناسب کمپانیهای بزرگ و کسب و کارهای فعال در صنایع مرتبط با تکنولوژی (مثل بازیسازی و لوازم الکترونیکی و …) است. - لوگو موشن آماده:
لوگو موشنهای آماده در واقع تمپلیت و قالبهایی از پیش آماده هستند و به کسب و کارهای کوچک این امکان را میدهند تا با کمترین هزینه و بدون نیاز به متخصص طراحی، یک لوگو موشن ساده داشته باشند.
در نظر داشته باشید در این نوع لوگو موشن، امکان تکراری بودن با سایر برندها وجود دارد و از آنجایی که این لوگو موشن به صورت اختصاصی برای شما طراحی نشده است، ممکن است چندان با شخصیت برند شما همراستا نباشد.
سخن نهایی
در این مطلب از پله آرت خواندید که لوگو موشن چیست و چه کاربردی در تبلیغات و برندینگ دارد؛ همچنین با ویژگیهای یک لوگو موشن حرفهای و انواع لوگو موشن فلت، سه بعدی و لوگو موشن حرفهای آشنا شدید.
همانطور که خواندید، لوگو موشن یکی از به روزترین و کاربردیترین محصولات گرافیکی برای برندینگ و تبلیغات یک کسب و کار است.
نکته مهم در استفاده از این ابزار، طراحی اصولی آن است؛ بنابراین به شما توصیه میکنیم تا از لوگو موشنهای آماده اجتناب کنید؛ چرا که لوگو موشن تا مدتها معرف برند شما خواهد بود و اولین نماد تصویری است که در نظر دارد در مواجهه با کاربر به او بگوید که یک برند متمایز است؛ پس باید اختصاصی و حرفهای عمل کنید.
شما میتوانید سفارش طراحی لوگو و لوگو موشن خود را به کارشناسان با تجربه پله آرت بشناسید. کارشناسان پله آرت پس از شناخت کافی از شخصیت و اهداف برند شما، با تسلط بر انواع نرمافزارهای گرافیکی و اصول طراحی، لوگو موشن اختصاصی شما را ایجاد خواهند کرد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
اصول طراحی موشن گرافیک: راهنمایی کامل برای سفارش موشن گرافیک
بهترین روشهای ساخت تیزر تبلیغاتی را شناسید
موشن گرافیک چیست؟ انواع موشن گرافی را بشناسید
بهترین سایت های تبلیغات کلیکی در ایران را بشناسید
اصول طراحی بنر اسلایدشو برای وب سایت را بشناسید
انواع تبلیغات بنری آنلاین را بشناسید
11 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
विंटेज और युवा पोर्न hkyonet.hBhgxOxBY3q
तांडव अश्लील txechdyzxca.f5JBolh2QJb
छोट-छोट स्तन अश्लील hjkvbasdfzxzz.B24CsjbMA77
विंटेज अश्लील qqyyooppxx.mDKYwy6m6sh
phrjf0