سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش طراحی بروشور و کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور

 

بروشور و کاتالوگ به نوعی شناسنامه یک کسب و کار است. زیرا  شرکت ها و صاحبان مشاغل سعی دارند تمامی اطلاعات مربوط به شرکت و محصولات تولیدی یا زمینه فعالیتشان را به بهترین شکل ممکن در بروشور و کاتالوگ ها به مصرف کننده ها نمایش دهند و آن‌ها را تاحت تاثیر قرار دهند. در واقع اولین لایه آشنای شرکت ها با مشتریانشان بروشور و کاتالوگ است برای همین شرکت ها سعی می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهند، که در نهایت ورودی مشتری بالا رفته و باعث سود بیشتر شود.

به همین منظور صاحبان کسب و کار هزینه های زیادی را برای طراحی زیبا و منحصر به فرد بودن کاتالوگ و بروشور ها پرداخت می‌کنند. بسیاری از شرکت های بزرگ و معتبر هم هزینه هایی را برای آموزش طراحی بروشور و کاتالوگ افراد شرکت متقبل می‌شوند تا یک طراح خوب به صورت دائم در اختیارشان باشد. 

برای آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور ابتدا باید تفاوت های آن‌ها را بشناسیم.

در ادامه به تفاوت های این ابزارهای تبلیغاتی می پردازیم.

 

تفاوت کاتالوگ و بروشور

برای آموزش طراحی بروشور و کاتالوگ ابتدا باید تفاوت بین بروشور و کاتالوگ بدانیم. بسیاری تفاوتی بین این دو محصول نمی بینند و آن‌ها را یکی می‌دانند ولی تفاوت های کوچکی بین این دو محصول تبلیغاتی وجود دارد.

دانستن این تفاوت ها هم برای صاحبان  کسب و کار اهمیت دارد و هم برای کسانی که می‌خواهند برای آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور اقدام کنند الزامیست.

 تعریف کاتالوگ  

همانطور که گفته شد کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی موثر در زمینه فروش برای شرکت ها می باشد. هدف از آموزش طراحی کاتالوگ و طراحی این است که تمامی اطلاعات درباره محصولات، یا زمینه فعالیت و نوع خدمات یک شرکت با توضیحات و تصاویر مرتبط و راه های تماس با شرکت مورد نظر به بهترین و زیباترین شکل ممکن در اختیار مصرف کننده ها قرار گیرد.

 امروزه با ورود به عصر دیجیتال بسیار از مشاغل مانند فروشگاه ها به صورت آنلاین و دیجیتال محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند، بنابراین کاتالوگ ها به دو بخش دیجیتال برای مشاغل دیجیتالی و فیزیکی یا چاپی برای مشاغل سنتی و فیزیکی تقسیم می شود.

فارغ از دیجیتال یا چاپی بودن، کاتالوگ ها به دو دسته صنعتی و تبلیغاتی تقسیم می شوند.

کاتالوگ های تبلیغاتی باید خلاقانه و جذاب طراحی شوند تا به افزایش فروش محصولات یا خدمات صاحبان کسب و کار کمک کند.

کاتالوگ های صنعتی بیشتر توضیحات فنی می باشد و با درج مشخصات فنی محصولات درکاتالوگ ها به انتخاب راحت تر محصولات توسط مصرف کننده کمک می‌کند. دانستن این تفاوت ها برای افرادی که می خواهند آموزش طراحی کاتالوگ ببینند بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کسانی که در حال آموزش طراحی کاتالوگ هستند، باید در نظر داشته باشند که کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات اساسی در باره یک محصول یا خدمات می باشد که باید به جذاب ترین شکل ممکن طراحی شود تا در نهایت باعث بالا بردن فروش محصولات یا خدمات یک کسب و کار شود.  

 

 تعریف بروشور

بروشور هم یکی دیگر از ابزار های تبلیغاتی است. افرادی که برای آموزش طراحی بروشور اقدام کردند باید در نظر داشته باشند که، بروشورها معمولا به صورت یک کتابچه نازک و کوچک که معمولا از یک تا سه صفحه است.

بروشورها باید حاوی تصاویر و اطلاعات زیادی از محصولات ، مکان ها یا رویدادها باشد. در کل موارد استفاده از بروشور برای انتقال اطلاعات یا معرفی یک محصول یا معرفی یک رویداد است.

کسانی که در حال آموزش طراحی بروشور می باشند، باید دقت داشته باشند که بروشر ها باید خلاقانه و جذاب باشد تا با اولین نگاه کنجکاوی افراد برانگیخته شود.

مثال برای تفاوت بروشور و کاتالوگ

فرض کنید یک فروشگاه قطعات خودرو دارید، شما برای معرفی یک محصول نمی‌توانید از کاتالوگ استفاده کنید. بروشور برای معرفی یک محصول می باشد که شامل اطلاعات جزئی یا کلی آن محصول است. ولی اگر بخواهید فروشگاه با تمام محصولات خود را معرفی کنید باید از کاتالوگ استفاده کنید که شامل تمام محصولات با مشخصات و قیمت می باشد، همچینین باید توضیحی در باره قدمت یا مکان فروشگاه بدهید و در انتها باید آدرس و راه های ارتباطی خود را در کاتالوگ داشته باشد.

در مجموع بروشورها به عنوان یک ابزار برای ارتباط بین شرکت و خواننده بروشور عمل می‌کند. در واقع صاحبان کسب و کار از طریق بروشورها، خود را به مصرف کننده ها معرفی می کنند.

در صورتی که هدف از طراحی کاتالوگ ها برای معرفی محصولات یا خدمات  به بهترین شکل ممکن و در نهایت رسیدن به فروش آن محصول یا خدمات می باشد.

 

جمع بندی نهایی تفاوت کاتالوگ و بروشور

 

بروشور: یک کتابچه کوچک که حاوی تصاویر و اطلاعات درباره محصول، خدمات، مکان خاص یا رویداد می باشد. هدف بروشور معرفی یک کسب و کار و توضیح ویژگی های برجسته محصول، خدمات یا یک رویداد می باشد. اندازه بروشور معمولا از ۴ تا ۸ صفحه یا لت و از یک پاراگراف به بالا و به صورت تاشو می باشد.

کاتالوگ: برای معرفی کامل محصولات یا خدمات و در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل از محصول یا خدمات به مصرف کننده می باشد. هدف کاتالوگ ها تعریف مختصری از محصولات یا خدمات به همراه تصاویر و قیمت می باشد. کاتالوگ ها معمولا ۸ صفه به بالا و صحافی شده می باشند.

 

کسانی که در حال  آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور هستند، برای طراحی باید به یکسری نکات مهم و تاثیر گذار توجه کنند.

طراحی ها باید کاملا خلاقانه و حرفه ای به معرفی محصولات و خدمات بپردازد. هرچه طرح ها خلاقانه تر و جذاب تر باشد مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند. توجه به نکات ریز در خروجی کار بسیار تاثیر گذار است.

طراح کاتالوگ و بروشور باید متوجه باشد که طراحی برای محصول صنعتی یا خدماتی یا مواد غذایی در چگونگی استفاده از رنگ ها و عکس های استفاده شده ، ترکیب بندی صفحات و یا جایگذاری مطالب باهم متفاوت هستند.

طراح باید تفاوت کاتالوگ یا بروشور را بداند تا در نهایت محصولی که خلق می کند جذاب و چشم نواز باشد. اگر این موارد رعایت نشود حتی با بهترین کیفیت چاپ هم بازدهی لازم را ندارد و در نهایت اتلاف وقت و هزینه است.

در ادامه به چند نکته مهم و کلیدی برای کسانی که می خواهند آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور ببینند می پردازیم.

 

چند نکته تاثیر گذار در آموزش طراحی کاتالوگ

هرچه یک طرح نهایی خلاق تر و جذاب تر باشد،  می تواند روند انتخاب یا مشارکت مصرف کننده با صاحبان مشاغل را به بهترین شکل ممکن تحت تاثیر قرار دهد و باعث اعتبار بخشیدن به صاحبان کسب و کار می‌شود.

علاوه بر طرح،  انتخاب رنگ ها ، جنس و نوع چاپ کاتالوگ یا بروشور هرچه از کیفیت بالاتر برخوردار باشد، محصولات و اطلاعات شما را به بهترین نحو ممکن نشان می‌دهد، و در نتیجه اثر بخشی ان به مراتب بالاتر می‌رود.

چند روش مناسب برای کار نهایی که متناسب با نوع محصول یا خدمات باید انتخاب شود شامل: لمینیت براق و مات، چاپ برجسته، سلفون براق یا مات ، یو وی UV، برچسب زنی داغ و استفاده از فیبر داخل بافت کاتالوگ و بروشور .

انتخاب رنگ مناسب با نوع محصول و خدمات در طراحی نیز از عوامل بسیار موثر در زیبا شدن کاتالوگ و بروشور می باشد. برای همین متناسب با نوع محصول انتخاب رنک جذاب و شفاف برای چاپ بسیار تاثیرگذار است.

انواع چاپ هایی که بهترین تاثیر را با توجه به نوع محصولات دارند عبارتند از چاپ چهار رنگ ، رنگ پانتون ، چاپ سیاه و سفید ، چاپ لعاب دار و نمونه های دیگر. در آموزش طراحی کاتالوگ باید به تمامی موارد چاپ و رنگ دقت کامل شود.

 

نکات کلیدی قراردادن اطلاعات هنگام طراحی کاتالوگ               

تعادل در انتخاب نوع طرح از نکات بسیار مهم و تاثیر گذار است. به طور مثال نباید اطلاعات و محصولات بیش از حد را در یک صفحه قرار داد. زیرا با گنجاندن تعداد زیاد محصول و اطلاعات در یک صفه باعث سر در گمی مصرف کننده می شود و در تصمیم گیری او برای ادامه همکاری یا خرید تاثیر منفی می گذارد.

با توجه به اهمیت کاتالوگ در روابط تجاری، در بسیار از شرکت های بزرگ یک تیم طراح وجود دارد و یا از نفرات شرکت افرادی را برای آموزش طراحی کاتالوگ انتخاب می کنند تا با شناخت کامل از روند داخلی و محصولات شرکت ها بهترین کاتالوگ ها با بازدهی بالا را طراحی کنند.

کسانی که در حال آموزش طراحی کاتالوگ هستند باید در نظر داشته باشند که برای طراح موثر نیازی به  تعداد بالای محصول ندارند.

کاتالوگ ها  میتوانند از سه الی چهار صفحه باشد تا یک کتاب نسبتا قطور که شامل چندین هزار محصول با اطلاعات کامل انها باشد. پس نتیجه میگیریم که حتی میتوان با یک محصول، یک کاتالوگ باکیفیت و جذاب را طراحی کنیم.

اینکه برای چه تعداد محصول می تواند یک کاتالوگ طراحی کرد یا هر محصول به صورت جداگانه کاتالوگ داشته باشد،  باید باتوچه به سیاست ها و اهداف فروش شرکت ها تاین گردد.

  • چه اطلاعاتی را باید از طریق کاتالوگ به مصرف کننده داد

یکی دیگر از موارد مهمی که افراد در حال آموزش طراحی کاتالوگ باید به ان دقت کنند این است که، در یک کاتالوگ چه اطلاعاتی را باید جای داد.

در ابتدای صفحه کاتالوگ با توجه به نوع فعالیت باید  به معرفی شرکت، خلاصه رزومه و نوع فعالیت یه جذاب ترین و خلاقانه ترین شکل ممکن پرداخت.

سپس از افتخارات، جوایز و استاندارهای به دست اورده یا همکاری با موسسات خیریه و امثال انها پرداخت.

در مرحله بعد باید به بهترین های شرکت پرداخت مانند بهترین محصول ساخته شده یا پروژه یا هر فعالیت دیگری در شرکت.

معرفی مزایای محصول یا خدمات که ارائه می شود و مقایسه با محصولات یا خدمات مشابه با توضیحات کامل.

استفاده از عکس و ترکیب خلاقانه با متن و توضیحات کامل و در عین حال بسیار روان تا تصمیم گیری برای مصرف کننده راحت تر شود.

درصورتی موجود بودن  بیش از یک محصول، باید هر محصول به صورت جداگانه توضیح داد شود تا باعث سر درگمی مصرف کننده ها نشود.

و در نهایت درج ادرس فیزیکی و مجازی (وب سایت) وراههای ارتباطی مانند تلفن، ایمیل، فکس و غیره.

 

  •  تاثیرانتخاب رنگ در طراحی کاتالوگ

 

انتخاب رنگها و ترکیب انها در طراحی کاتالوگ از اهمیت بالای برخوردار می باشد. رنگ ها هستند که به کاتالوگ روح میدهند و باعث جذابیت طرح میشود.

برای مثال اگر برای طراحی یک کاتالوگ مربوط به مواد غذایی از ترکیب رنگ های که مناسب برای محصولات صنعتی است استفاده شود به طور قطع تاثیرات منفی بروی مخاطب میگذارد و کاتالوگ به یک ابزار منفی تبدیل می شود. کسانی که آموزش طراحی کاتالوگ دیدند از اهمیت رنگ در طرح های خود واقف هستند و سعی بر چشم نواز کردن طراحی هی خود می کنند.

رنگ ها دارای خواص مختلفی هستند و هر رنگ پیام وحس خاصی را به مخاطب القا می کند. پس باید در انتخاب و ترکیب رنگ دقت شود و نوع محصول یا خدمت را نیز در نظر گرفت.

در واقع رنگ کاتالوگ هست که بیشترین تاثیر را بر مخاطب میگذارد. و بر خرید یا عدم خرید تاثیر به سزای دارد. رنگ ها در ۹۰ ثانیه اول بالاتر اثرات را بر مخاطب میگذارد.

رنگ ها بیانگر احساسات ما نسبت به یک موضوع خاص می باشد. و براحتی میتواند در احساسات مخاطب تاثیر داشته باشد.

 

  •   عواملی که درانتخاب تصویر کاتالوگ تاثیر گذار است

 

یک از بخش های مهم و تاثیر گذار برای یک کاتالوگ انتخاب بهترین تصویر ممکن از محصولات است. در زیر نکات مهمی که برای انتخاب تصویر لازم هست را توضیح میدهیم. این توضیحات برای افرادی که در حال آموزش طراحی کاتالوگ هستند بسیار مفید است

  1. شفافیت تصاویر و روشن بودن انها

مهمترین نکته در انتخاب تصویر کاتالوگ حالت سایه روشن بودن ان است. روشن بودن و شفافیت در تصاویر یک امر اجباریست مگر در موارد خاص.

شفافیت و روشنای تصاویر باید بر ویژگی های مهم محصولات تاکید کند. سایه در تصاویر باعث جلوه بخشیدن به کاتالوگ در نظر مخاطب می شود.استفاده سایه روشن میتواند ارزش محصول را از دید مصرف کننده بسیار بالا ببرد.

 2. زاویه دید در انتخاب تصاویر

تاثیر زاویه در عکس ها به قدریست که میتوان یک محصول را از یک کالای درجه یک یا لوکس به یک محصول درجه چندم و پیشه پا افتاده تبدیل کند و برعکس. زاویه در عکسای بسیار تاثیر گذار است، برای مثال زاویه مناسب می تواند یک انسان معمولی را به یک مدل تبلیغاتی بدل کند.

 این مورد در باره اشیاء نیز صدق میکند. پس برای انتخاب زاویه مناسب باید وقت بیشتر گذاشت تا به اصطلاح زاویه طلای را پیداکرد.

هر چقدر محصول درجه یک باشد، با زاویه نامناسب در نظر مخاطب تبدیل به یک محصول بی کیفیت با در نهایت معمولی شود و در روند انتخاب تاثیر منفی میگذارد. برای همین از زاوایای مختلف باید عکاسی کرد تا بهترین زاویه محصول را پیدا کرد و گزینه های برا انتخاب تصویر برای کاتالوگ بیشتر میشود.

هر چه بیشت برای این منظور وقت گذاشته شود نتیجه بهتری به دست می اید.

۳٫ گویا بودن تصاویر در گاتالوگ

گویای تصاوردرکاتالوگ به این معناست که وقتی مخاطب کاتالوگ را مطالعه میکنم و تصاویر را میبیند به راحتی بتواند با انها ارتباط برقرار کند و در نتیجه تاثیرات مثبتی در تصمیم گیری داشته باشد.

تصاویر باید به طوری باشد که ابعاد واقعی محصول قابل درک باشد و تا حدی نحوه استفاده از محصول یا نکته خاصی که مد نظر تولید کننده است مشخص باشد.

برای مثال اگر محصول فرش است با قرار دادن فرش کنار یک ادم ابعاد فرش قابل درک است یا اگرمحصول ابزار صنعتی ست بهتر است در حالی که شخصی دارد از ان محصول استفاده میکند عکاسی شود.

این موارد به جذاب تر شدن و حس مثبت گرفت مخاطب از کاتالوگ ها کمک شایانی میکند.

۴٫تطابق داشتن تصاویر کاتالوگ با رنگ زمینه

هر چقدر موارد شفافیت،زاویه و گویای تصاور رعایت شود ولی در یک پیش زمینه با رنگ نامناسب قرار گیرد تاثیرات خود را از دست داده یا ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد.

پیش زمینه تصاویر کاتالوگ بهتر است رنگی خنثی باشد یا با رنگ کاتالوگ مطابقت داشته باشد. با این روش از تضاد رنگ ها در کاتالوگ جلو گیری، با عث جلویه بیشتری می شود. تطابق زمینه کاتالوگ با پیش زمینه تصویر باعث میشود کاتالوگ بعد از چاپ بیشترین جلوه را داشته باشد.

 

 

چند نکته تاثیر گذار در آموزش طراحی بروشور

 1.بروشور ها چگونه طراحی میشوند.

بروشورهابی که طراحی خلاقانه و جذابی دارند و از کیفیت چاپ بالای هم برخوردار هستند، باعث بیاد ماند در ذهن مخاطب میشود و باعث هموار شدن مسیر شرکت ها یا سازمان ها برای رسیدن به اهدافشان شود.

افرادی که در ابتدای آموزش طراحی بروشور هستند، باید بدانند که طراحی بروشور با نرم افزارهای گرافیکی و طراحی مانند فوتوشاپ، کورل، ایلیستریتور و ایندیزاین انجام میشود.

در طراحی بروشور با توجه به تعداد لت ها و نسبت انها به سایز، باید در نرم افزار طراحی خط های راهنمای گذاشته شود و لت ها به صورت مجزا طراحی شوند.

 در طرح های که داری تای دو خط و لت های ۳ تایست، هر لت تقریبا ۵/۹ سانتی را با یک لاین یا خط راهنما باید جدا کرد و بر روی هر لت طراحی انجام شود.

 مثلا در سایزA4 یهتر است برای چاپ از روکش سلفون استفاده شود تا هنگام تا کردن لت ها اثرات ترک خورن روی بروشور ها نماند و جلوه کار بیشتر شود.

 2. اقدامات لازم برای طراحی یک بروشور موفق

کسانی که در حال آموزش طراحی بروشور هستند باید توجه داشته باشند که برا یک طرح موفق باید نیاز های مخاطب را شناخته و با توجه به نیاز های شرکت ها یا صاحبان مشاغل و زمینه فرهنگی، اجتماعی مخاطبان طراحی خود را انجام داده و از عناصر زیبایی شناسی در جهت بالا بردن تاثیر گذاری و پیش برد اهداف که برای ان بروشور تهیه میشود استفاده بهینه کنند.

شناخت یا عدم شناخت مخاطب از شرکت یا کسب و کار مورد نظر در نوع طراحی بسیار تاثیر گذار است.

اگر مشتریان شناخت کلی از محصولات یا فعالیت های یک کسب کار داشته باشند، باید طراحی به گونه باشد که حرف تازه ای برای گفتن به مشتریان قدیمی داشته باشد و حس تجربه جدید در ضمینه ان کسب و کار در مشتریان به وجود بیاید. در صورتی که مخاطب برای بار اول است که با کسب و کار جدید روبه رو میشود باید  ابتدا معرفی  کاملی در طراحی داشته باشد و طراحی را بر این پایه باید انجام داد.

مهمترین نکته که افراد تهت آموزش طراحی بروشور هستند باید بدانند، فکر کردن به هدف از طراحی بروشور قبل از شروع به طراحی است. بدین معنی که باید اول بدانیم چه میخواهی به دست بیاوریم از طراحی بروشور.

مثلا معرفی شرکت یا همایش، تحکیم موقعیت فعلی شرکت یا برند جدیدی از یک شرکت قدیمی را معرفی میکنید و غیره. نکته مهم تعریف اهداف بروشور قبل از شروع است و باید با توجه به ان طراحی را شروع کرد.

 3. نکات مهمی که در طراحی بروشور باید به ان ها توجه کرد

 در تفکر عامیانه بروشور دارای یک استاندار خاص است و ان سه لت بودن ان است. در صورتی که بروشور ها بنا به نیاز در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و چاپ میشوند.

مانند منو های رستوران ها، برگه های فروشگاهی، برگه های معرفی مسابقات ورزشی و غیره.

افرادی که در حال آموزش طراحی بروشور هستند باید توجه داشته باشند بروشور های طراحی شد باید شامل چه مقدار اطلاعاتی باشد و چه چیز های را باید به مخاطب انتقال دهد یا محل و نحو توزیع بروشور ها به چه صورت است.

مثلا باید پست شود یا توسط اشخاص مشخص پخش میشود.

بروشور ها ابعاد خاصی دارند مگر در موارد خاص. در زیر ابعاد استاندارد بروشورها را ذکر میکنیم.

 

  • بروشورDL : سایز ۳.۵*۸.۵ اینچ که می‌شود ۱۰*۲۱ سانتی‌متر
  • بروشورA5  : سایز ۸.۵*۵.۵ اینچ که می‌شود ۱۵*۲۱ سانتی‌متر
  • A4 بروشور : A5 سایز ۸.۵*۱۱ اینچ که می‌شود ۲۱*۳۰ سانتی‌متر
  • بروشور: Legal   سایز ۸.۵* ۱۴ اینچ که می‌شود ۲۱*۳۴ سانتی‌متر
  • بروشور: A3 سایز ۱۱*۱۷ اینچ که می‌شود ۳۰*۴۲ سانتی‌متر

 

در انتخاب ابعاد بروشور ها باد توجه داشته که با میزان حجم اطلاعات هم خوانی داشته باشد. و از شولوغ بودن بیش از اندازه یا خالی بودن لت ها جلو گیری شود.

 

اولین اقدام برای طراحی بروشور

در آموزش طراحی بروشور به این نکته اشار ه شده که در ابتدای طراحی باید یک طرح پیش نویس که شامل اهداف طراحی یا معرف شرکت و ابعاد و تصاویر انتخاب شده و محتویات داخلی باید تهیه کرد. تا از جذابت و کارا بودن بروشور بعد از چاپ اطمینان حاصل شود.

 

عوامل تاثیر گذار در اندازه تصاویر بروشور ها

اهمیت تصویر، وسعت سطحی که باید پوش داده شود و کیفیت تصویر

رعایت این نکات در طراحی بروشور باعث جذب مخاطبان بیشتر می شود و تاثیر گذاری بروشور را به بالا ترین شکل ممکن میبرد.

 

نکات تاثیر گذار در طراحی بروشور

در ادامه چند نکته که برای اموزش طراحی بروشور مهم است را نام می بریم:

  • مشخص کردن نوع بروشور و هدف قبل از طراحی مانند بروشور برای بازاریابی مستقیم، معرفی خدمات، تبلیغ محصول یا برای دادن اطلاعات.
  • خلاقیت و منحصر به فرد بودن طرح.
  • تعیین سایز چاپ.
  • استفاده از وضوح بالا برای بالاتر رفتن زیبایی و جذابیت طرح.
  • استفاده از فونت مناسب با موضوع.
  • استفاده از عناوین،تصاویر و نمودارها برای بالابرد زیبای بصر و تاثیر کذاری بیشتر.
  • استفاده از جلد یا کاور جذاب تا با دیدن جلد بروشور کنجکاوی مخاطب تحریک شود.
  • استفاده از جنس مناسب کاغذ، تا با در دست گرفت بروشور توسط مخاطب حس خوبی القا شود.
  • استفاده طراحی مناسب و جذاب تا باعث نگه داری بروشور توسط مخاطب شود.

با در نظر گرفت موارد فوق موفقت طرح بروشور تا حدود زیادی تضمین میشود.

 

یکپارچگی طراحی بروشور

یکپارچگی در طراحی باعث شکیل تر و متمایز تر شدن بروشور میشود. با انتخاب یک پالت رنگ مناسب با طرح، و اطمینان پیدا کردن از مکمل بودن تصاویر و صرف کمی وقت برای هماهنگی عوامل قطعا تاثیرات قابل توجهی در طراحی بروشورخواهد داشت.

 

نکات نهایی که قبل از طراحی باید در نظر داشت

 

در زیر نکته که باید قبل از طراحی به انها توجه شود و مناسب اموزش طراحی بروشور است را ذکر میکنیم :

 

  • هدف از طراحی بروشور.
  • شناخت مخاطب.
  • نحوه استفاده از محصول توسط مخاطب.
  • چه اطلاعاتی و پیامی مخاطب باید از بروشور به دست می اورد.
  • متن آگهی بروشور.
  • نکاتی که در هنگام طراحی باید مورد توجه قرار گیرد.
  • همزاد پنداری طراح با مخاطب.
  • الویت بندی اطلاعات و چیدمان انها بر اساس اهمیت موضوعات.
  • روان بودن یا به راحتی قابل فهم بودن اطلاعات.
  • همخوانی رنگ بندی با صفحات و اطلاعات.
  • مناسب و همخوان بودن اشکال لت ها در کنار هم.
  • تناسب بین عکس ها و متن ها استفاده شده در صفحات.
  • جلد بروشورها باید دارای هارمونی رنگ مناسبی باشد تا جذاب تر به نظر برسد.
  • اصول گرافیکی برای رعایت هم خوانی با متن و تصاویر باید رعایت شود.
  • تحلیل ذهن مخاطب بر نحوه طراحی بروشور بسیار حائز اهمیت است.
  • استفاده از جنس کاغذ متناسب با طرخ و محل و نوع توزیع.
  • در نظر داشتن جانمایی لوگو،ارم یا شعار تبلیغاتی در طرح.
  • تا حد امکان از طول تفسیر دادن مطالب اجتناب شود و تاکید بر مختصر و ساده نویسی.
  • و اخرین و مهمترین مطلب استفاد از خلاقیت در طراحی.

در این مقاله سعی شد تا مطالبی که برای آموزش طراحی کاتالوگ و بروشور مناسب است را ساده و روان بیان کنیم و تا جایی ممکن از مثال هایی برای درک  بیشتر و بهتر مطالب استفاده کنیم. و در نهایت امید واریم که این مطالب چراغ راهی باشد برای ادامه مسیر آموزش طراحی  کاتالوگ و بروشور.

 

 

 

 

 

 

توسط
تومان
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم