بهترین روشهای ساخت تیزر تبلیغاتی را شناسید
ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از بهروزترین و محبوبترین اقدامات بازاریابی در دنیای دیجیتال امروز است. یک ویدئو تبلیغاتی حرفهای میتواند میان شما و رقبایتان تمایز ایجاد کرده و به افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش شما کمک کند.
در این مطلب از پله آرت با انواع تیزر تبلیغاتی از جمله موشن گرافی، استاپ موشن و ویدئو تبلیغاتی رئال آشنا میشوید و درباره مهمترین اقدامات برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق میخوانید.
شما با مراجعه به صفحه خدمات طراحی پله آرت و ورود اطلاعات مورد نظر خود، میتوانید سفارش طراحی موشن گرافیک خود را به کارشناسان باتجربه این حوزه بسپارید.
تیزر تبلیغاتی چیست؟
عبارت تیزر تبلیغاتی اولین بار در ابتدای قرن بیستم و در حوزه سینما برای تبلیغات فیلم سینمایی به کار برده شد اما به مرور کاربرد این نوع ویدئو تبلیغاتی گستردهتر شده و مسیر خود را به دنیای تبلیغات و فضای دیجیتال نیز باز کرد.
کلمه تیزر (Teaser) در زبان انگلیسی به معنای آزاردهنده است. سایر کلمات همخانواده مثل تیز و تیزینگ نیز حاوی مفهوم اذیتکننده و مزاحم است. علت این نوع نامگذاری را باید در محتوای اولین تیزرهای تبلیغاتی سینمایی جستجو کرد؛ تیزرهای تبلیغاتی سینمایی درواقع ویدئوهایی کوتاه هستند که بدون افشا کردن اطلاعات خاصی از داستان فیلم، فضا و بازیگران را نمایش میدهد و کنجکاوی مخاطب را برانگیخته میکنند؛ در واقع این ویدئوها بخشهایی از فیلم را نشان میدهند بدون آنکه قصهای را لو دهند و همین کنجکاوی و انتظار برای تماشاست که موجب آزار مخاطب میشود.
همانطور که مشخص است، ایجاد کنجکاوی یکی از اصلیترین عناصر در تیزر تبلیغاتی است.
تکنیک تیزینگ یا تیز کردن بعدها پا را فراتر از حوزه سینما گذاشته و به یکی از مهمترین ابزار در صنعت تبلیغات (چه صوتی، چه تصویری و چه متنی) تبدیل شد.
یکی از رایجترین اشتباهات در فضای تبلیغات ایران، یکی دانستنتیزر با ویدئوی تبلیغاتی است؛ در واقع تیزر یکی از انواع ویدئوهای تبلیغاتی است و تمامی انواع ویدئوهای تبلیغاتی را شامل نمیشود، اما از آنجایی که این مفهوم در صنعت تبلیغات و آژانسهای مختلف جا افتاده و به صورت مصطلح به کار میرود، در این مطلب نیز به همان مفهوم رایج در نظر گرفته شده است.
برخلاف تیزرها، ویدئوهای تبلیغاتی کاربرد گستردهای دارند و میتوانند حاوی محتوای طولانیتر تا 15 دقیقه نیز باشند.
اصلیترین انواع تیزرهای تبلیغاتی عبارتند از:
- تیزر ویدئو رئال
- تیزر انیمیشن
- تیزر موشن گرافی
- تیزر استاپ موشن
- تیزر ویدئو رئال انیمیشن
در ادامه با این ویدئوهای تبلیغاتی بیشتر آشنا خواهید شد.
این نوع ویدئوهای تبلیغاتی نسبت به سایر محصولات بازاریابی، هزینه نسبتا بالایی دارند؛ بنابراین برای دریافت نتیجه موثر بهتر است کار ساخت تیزر را به متخصصان این حوزه بسپارید
تیزر ویدئویی رئال (واقعی) چیست؟
این نوع تیزرهای تبلیغاتی کاملا شبیه به یک فیلم کوتاه میمانند؛ بازیگران، وسایل، فضاها و سایر عناصر بصری در این نوع ویدئوهای تبلیغاتی، واقعی است و از جلوههای ویژه در آن استفاده نمیشود.
تیزر ویدئو انیمیشن چیست؟
تیزرهای انیمیشنی نیز مانند یک فیلم انیمیشن کوتاه هستند؛ همه عناصر بصری استفاده شده در این نوع تبلیغات، در استودیو و توسط طراحان و متخصصان نرمافزار تهیه و تولید میشود. انیمیشنها با توالی تصاویر در کنار هم، توهم حرکت را برای مخاطبان ایجاد میکنند.
ساخت تیزر ویدئویی انیمیشن نیازمند مهارتها و هنرهای مختلف است و اغلب هزینه بالاتری به دنبال دارند.
تیزر ویدئویی موشن گرافیک چیست؟
همانطور که پیش از این در مطلب موشن گرافیک و انواع آن در سایت پله آرت خواندید، موشن گرافیک و انیمیشن در نگاه عموم مردم یکسان هستند، اما به لحاظ فنی چنین نیست.
حوزه موشن گرافی درواقع نقطه تلاقی چند هنر و مهارت مختلف است؛ در طراحی موشن گرافیک از طراحی گرافیک و تصویرسازی، صداگذاری، انیمیشنسازی یا پویانمایی و همچنین اصول سناریونویسی و کارگردانی استفاده میشود.
موشن گرافیک نوعی فایل ویدئویی با استفاده از عناصر بصری است که حرکت به صورت واقعی در این عناصر وجود دارد.
موشن گرافی امکانات بیشماری در حوزه تصویر و حرکت در اختیار طراح قرار میدهد و به همین دلیل یکی از محبوبترین شیوهها برای ساخت تیزر تبلیغاتی است. در یک ویدئو موشن تبلیغاتی شما میتوانید برند خود را معرفی کنید، داستان بگویید، جزئیات محصول و یا خدمات را به کاربران نمایش دهید و هرآنچه را که ویدئو رئال قادر به نمایشش نیست، به تصویر بیاورید.
تیزر ویدئویی استاپ موشن چیست؟
استاپ موشن یکی از زیرشاخههای موشن گرافیک است. در این نوع محصول بصری، اشیا واقعی در موقعیتهای مخلتف عکاسی میشوند و پس از ایجاد کمی حرکت، دوباره از آنها عکس گرفته میشود و فایل نهایی حاصل پشت سر هم قرار دادن این عکسهاست.
انواع استاپ موشن عبارت است از:
- استاپ موشن عروسکی
- استاپ موشن خمیری
- استاپ موشن مدلی
- استاپ موشن اشیا
- کات اوت (Cutout)
تیزر ویدئو رئال انیمیشن چیست؟
تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن درواقع ترکیبی از تیزر رئال و تیزر انیمیشن است. در اغلب موارد در این نوع از تیزرها، از افراد و شخصیتهای انیمیشن در فضای واقعی با برخی از وسایل واقعی استفاده میشود.
ویدئو رئال انیمیشن از سایر روشهای ساخت تیزر تبلیغاتی پیچیدهتر و گرانتر است؛ با این حال یکی از جذابترین و موثرترین ویدئوهای تبلیغاتی است که اگر به صورت خلاقانه و حرفهای ساخته شود، بازدهی بسیار بالایی خواهد داشت.
در ویدئوهای تبلیغاتی که با هدف معرفی محصول یا خدمت جدید ساخته میشوند، هدف اصلی نشان دادن فیچرها و امکاناتیست که انتقال آنها به صورت تصویری بسیار آسانتر و جذابتر از محتوای متنی است.
کاربرد انواع تیزر تبلیغاتی را بشناسید
چنانچه در ابتدای این مطلب خواندید، ویدئوهای تبلیغاتی به علت داشتن امکانات تصویری گسترده، میتوانند برای مقاصد تبلیغاتی و بازاریابی مختلفی استفاده شوند و اثرگذار عمل کنند.
در ادامه با برخی از مهمترین کاربردهای ویدئو تبلیغاتی آشنا خواهید شد.
ساخت ویدئو تبلیغاتی با هدف معرفی برند
زمانی که قصد ورود به بازار دارید یا میخواهید از رقبای خود متمایز شده و به اصطلاح، برند شما بر سر زبانها بیفتد، ساخت یک ویدئو تبلیغاتی، انتخاب مناسبی است.
در این ویدئو نباید بر روی محصولات و خدمات خود تمرکز کنید، بلکه این ویدئو تبلیغاتی باید نمایشدهنده ارزشهای کسب و کار شما، داستان برند و اهداف مورد نظر شما در برندینگ باشد. این کار میتواند جایگاه شما را در میان رقبایتان ارتقا بدهد اما در نظر داشته باشید این ویدئو باید به صورت کاملا حرفهای ساخته شود تا اثرگذار باشد.
بهترین زمان برای ویدئو تبلیغاتی برندینگ، در حدود 30 ثانیه تا زیر ده دقیقه است و باید به شکلی سناریونویسی شود که احساسات مخاطب را درگیر کرده و با او تعاملی صمیمانه ایجاد کند.
ویدئو تبلیغاتی رئال میتواند گزینه خوبی برای نمایش ارزشها و داست برند و اعتبار بخشیدن به آن برند باشد.
ساخت تیزر تبلیغاتی با هدف معرفی محصول یا خدمت
در ویدئوهای تبلیغاتی که با هدف معرفی محصول یا خدمت جدید ساخته میشوند، هدف اصلی نشان دادن فیچرها و امکاناتیست که انتقال آنها به صورت تصویری بسیار آسانتر و جذابتر از محتوای متنی است.
مساله مهم در این نوع ویدئوهای تبلیغاتی، ساختن ویدئو مناسب رسانهای است که مخاطبان بالقوه شما در آن حضور دارند؛ برای مثال اگر شما قصد ساختن تیزر برای یک بازی موبایل دارید، بهتر است ویدئو را مناسب برای تبلیغات Video PPC Ads و درون برنامهای آمادهسازی کنید. در مقابل اگر محصول شما مربوط به حوزه
آرایشی و بهداشتی است، باید ویدئویی مناسب پخش در شبکههای اجتماعی مرتبط بسازید.
هدف از این نوع ویدئوهای تبلیغاتی، معرفی محصول یا خدمت اصلی است و بهتر است از نمایش موارد مربوط به برندینگ، پرهیز کنید. بهترین زمان برای این نوع ویدئوها، 30 تا 60 ثانیه است و علاوه بر ویدئوهای رئال، انیمیشن و موشن گرافیک انتخاب خوبی برای نشان دادن جزئیات مورد نظر است.
ساخت ویدئو تبلیغاتی با هدف معرفی مجموعه یا کسب و کار
این نوع تیزرهای تبلیغاتی بیشتر مناسب شرکتها و سازمانهای بزرگ است و بیشتر مقاصد واحد منابع انسانی را دنبال میکند.
هدف این نوع تیزرهای تبلیغاتی، نمایش امکانات تجاری، خدماتی و یا معرفی محیط کار است و برای پررنگ کردن نقاط قوت در چشم عموم مردم به کار میرود.
این ویدئوها معمولا 30 ثانیه تا 2 دقیقه هستند و در آنها از پرداختن به جزئیات اجتناب میشود.
در این نوع تیزرهای تبلیغاتی که به شکل رئال ساخته میشوند، موسیقی و تصاویر لانگ شات بیشترین نقش را دارند و گاهی از گفتار گوینده به صورت نریشن بر روی این محصولات استفاده میشود.
نکته مهم درباره تیزر تبلیغاتی معرفی مجموعه آن است که باید حتما شامل فایل لوگو موشن نیز باشد تا حرفهای بودن آن مجموعه را به نمایش بگذارد.
لوگو موشن، همان لوگو متحرک و یکی از مهمترین زیرمجموعههای موشن گرافی است. به لوگو موشن، لوگو اینترو یا آرم استیشن نیز گفته میشود.
لوگو موشن (Motion Logo) در واقع فایل تصویری کوتاهی از ترکیب حرکات تصویر لوگو و نمادهای گرافیکی است که با صداگذاری و موسیقی همراه میشود و آرم برند شما را به صورت متحرک و جذاب نمایش میدهد.
برای آشنایی با انواع لوگو موشن و کاربرد آن در برندینگ، این مطلب از پله آرت را از دست ندهید.
تولید تیزرهای تبلیغاتی با هدف معرفی رویدادها
این نوع ویدئوی تبلیغاتی مناسب پروموشن رویدادها، مسابقات و مراسمهای ویژه برای کسب و کار شماست. همچنین خلاصه گزارش یک رویداد، حضور در نمایشگاه و دستاوردهای آن، دریافت جوایز و مجوزها را میتوان در این دسته از تیزرهای تبلیغاتی نمایش داد.
در این ویدئوها نیازی به معرفی برند و خدمات و محصولات آن نیست، بلکه بهتر است فقط به ماهیت رویداد و دستاوردهای آن اشاره کرد.
بهترین زمان برای این ویدئوها بین 30 ثانیه تا دو دقیقه است و ترکیبی از ویدئو رئال و وجود بخشهای به صورت موشن گرافیک میتواند شما را به اهدا خود برساند.
قدم به قدم تا ساخت ویدئو تبلیغاتی
تا به اینجا درباره تیزر تبلیغاتی و انواع آن و کاربردهایش آشنا شدید؛ اما باید در نظر داشته باشید که برای استفاده موثر از ویدئوی تبلیغاتی، باید این ویدئو به صورت اصولی و حرفهای ساخته شود.
برای تولید یک تیزر تبلیغاتی این مراحل را در نظر داشته باشید:
- تعیین اهداف و انتظارات
اولین کار در هر اقدام بازاریابی، تعیین اهداف و شاخصهای کلیدی عملکرد است. در این مرحله باید مشخص کنید که تیزر را برای چه هدفی میسازید؟ معرفی برند، معرفی محصول، معرفی مجموعه یا…؟ تعیین اهداف به شما کمک میکند تا مناسبترین نوع تیزر را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود انتخاب کنید. - تعیین مخاطب هدف
میخواهید چه افرادی تبلیغات ویدئویی شما را تماشا کنند؟ سن و جنسیت آنها چیست؟ بیشترین زمان خود در فضای مجازی را در کدام پلتفرمها سپری میکنند؟ سلیقه تصویری این مخاطبان چیست؟
این دست سوالات به شما کمک میکند تا نوع ویدئو تبلیغاتی و رسانه نمایش آن را به صورت هدفمند انتخاب کنید. - انتخاب نوع ویدئو تبلیغاتی
با توجه به مراحل بالا، در اینجا باید با در نظر گرفتن بودجه خود، جمعبندی کنید که کدام نوع ویدئو مناسب سلیقه مخاطبان شماست و کدام نوع میتواند شما را به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر کند. - تعیین لحن ویدئو و مدت زمان تیزر تبلیغاتی
یکی از مهمترین تصمیمگیریها برای ساخت ویدئو تبلیغاتی، تعیین طول ویدئو است؛ چرا که هر ثانیه از ویدئو، برای شما هزینه به دنبال دارد و شما برای تک تک ثانیهها باید محتوای تصویری یا گفتاری داشته باشید. در این مرحله با توجه به شناختی که از مخاطب دارید و با توجه به نوع ویدئو انتخابی، باید مشخص کنید که زبان این تبلیغات چطور باشد؛ شوخ و جوان یا کلاسیک و شیک و یا…؟ - کانال نمایش و پخش ویدئو تبلیغاتی
تا پیش از این، تنها کانال نمایشدهنده ویدئوهای تبلیغاتی، شبکههای تلویزیونی و تبلیغات پیش از شروع فیلم در سینما بودند. این نوع تبلیغات بسیار گران هستند و ممکن است طیف وسیعی از افرادی که آن را مشاهده میکنند، اصلا جز جامعه هدف شما نباشند.
امروزه با گسترش استفاده از وب و همهگیر شدن شبکههای اجتماعی، فضاهای بسیاری برای نمایش تبلیغات ویدئویی به وجود آمده است. شما باید آن کانالی را انتخاب کنید که مخاطبان هدفتان در آنها بیشترین حضور را دارند. برای شناخت پلتفرمهای مورد علاقه مخاطبان خود، میتوانید فعالیت رقبایتان را نیز رصد کنید. - تدوین برنامه تولید
این مرحله از کار شبیه به مدیریت پروژه است؛ شما باید با توجه به بودجه و زمانی که دارید، افراد و واحدهای مختلف را برای تولید ویدئو تبلیغاتی هماهنگ کنید. به یاد داشته باشید وجود بیبرنامگی برای شما گران تمام میشود و ممکن است هزینه تولید ویدئو را چندین برابر کرده یا از کیفیت آن کم کند. - آماده کردن سناریو ویدئو
در این مرحله باید هدف اصلی مورد نظر خود را به صورت هوشمندانه و خلاقانه طراحی کنید. جزئیات ویدئو مانند نحوه قرارگیری افراد و وسایل، رنگها و دکور و … همه باید در سناریو تعیین شود تا حین تولید ویدئو، دچار آشفتگی و ناهماهنگی نشوید.
به یاد داشته باشید نوشتن سناریو ویدئو تبلیغاتی تنها منحصر به ویدئو رئال نیست؛ بلکه برای تولید انیمیشن و موشن گرافی و سایر تیزرها نیز باید این کار را با دقت بالا انجام دهید. - طراحی استوری بورد
استوری بورد همان تصویری کردن سناریو ویدئو است. در این مرحله شما نشان میدهید که افراد و اشیا در ویدئو کجا قرار میگیرند و چطور حرکت میکنند. استوری بورد باید همه قابها و سکانسهای اصلی را در خود جا دهد.
شما میتوانید استوری بورد را به صورت حرفهای در فتوشاپ تهیه کنید و یا به سادگی آن را روی کاغذ نقاشی کنید؛ مهم آن است که استوری برد شما بیانگر باشد و کار را برای سایر عوامل تولید، آسان کند. - ساخت و تدوین ویدئو تبلیغاتی
در این مرحله وارد کار عملی میشوید. تولید ویدئو تبلیغاتی نیازمند مهارت هنری، طراحی، کار با نرمافزار و تدوین ، صداگذاری و اصلاح رنگ و نور است. با توجه به نوع تیزر، ممکن است موارد دیگری به این مرحله اضافه شود؛ بنابراین توصیه میکنیم از یک تیم حرفهای و متخصص برای تولید ویدئو استفاده کنید تا علاوه بر صرفهجویی در زمان و هزینه، بهترین بازدهی را نیز داشته باشید.
به یاد داشته باشید در این مرحله باید فایل نهایی کار را متناسب با شبکه نمایش، خروجی بگیرید. اگر در نظر دارید که ویدئو تبلیغاتی را در شبکههای اجتماعی نمایش دهید، حجم فایل نهایی را با حفظ کیفیت، پایین بیاورید تا اختلالی در لود شدن آن به وجود نیاید.
سخن نهایی
در این مطلب از پله آرت با انواع تیزرهای تبلیغاتی و کاربرد هر کدام و همچنین با اصول اولیه برای ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا شدید.
این نوع ویدئوهای تبلیغاتی نسبت به سایر محصولات بازاریابی، هزینه نسبتا بالایی دارند؛ بنابراین برای دریافت نتیجه موثر بهتر است کار ساخت تیزر را به متخصصان این حوزه بسپارید.
پله آرت، دستیار شما در امور طراحی است. با مراجعه به صفحه خدمات طراحی، میتوانید سفارش طراحی انواع تیزر موشن گرافیک و لوگو موشن را ثبت کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی جزئیات، کار طراحی را آغاز کنند
ladesbet 異人種間のポルノ ladestinemi.P0WKz3tcPsF
ladesbet ਮਰਦ ਹੱਥਰਸੀ ਪੋਰਨ ladesinemi.saaengl0zD1
ਡੀਪੀ ਪੋਰਨ madisonivysex.r8zfVVdF5m3
शौकिया अश्लीलता hkyonet.p9KI5B7QKIr
बुत अश्लील साहित्य है txechdyzxca.LCQHidQxVMd