لوگو پله آرت
لوگو پله آرت

وبلاگ

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا یا به صورت کلی‌تر محتوا به قدری گسترده است که تقریبا هرکسی تعریف خودش را دارد. برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ، آبتدا باید یک تعریف از تولید محتوا داشته باشیم تا در ادامه به مباحث آموزش تولید‌ محتوای اینستاگرام بپردازیم.

تولید محتوا چیست؟

شاید باورتان نشود که ما در طول روز به صورت خواسته و ناخواسته چقدر با محتوا‌های مختلف روبه رو هستیم. از تبلیغات تلویزیونی، بنرهای خیابانی و تراکت گرفته تا ویدئو‌های خنده‌دار یا آموزش‌های مختلف در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ، همه این‌ها محتوا به حساب می‌آیند.

در واقع محتوا ، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب در چارچوب یک هدف خاص می‌باشد. در آموزش تولید محتوای اینستاگرامی به این اهداف می‌پردازیم ولی در کل این اهداف بسیار متنوع هستند، ممکن است برای جذب مخاطب اینستاگرام باشد یا فروش کالا و خدمات یا جلب کردن توجه‌ها به کمپین‌های مختلف مانند گرم شدن زمین یا حفظ محیط زیست.

محتوا یکی از مهمترین راه‌های برقراری ارتباط با مخاطب می‌باشد و هر کاری که به ساخت یک محتوا ختم شود را تولید محتوا می‌گویند.

با توجه به اهداف و بسترهای که قرار است محتوا در آن پخش شود، ممکن است محتوای گرافیکی، متنی، تصویری و … باشد.
تا اینجا مفهوم محتوا و تولید محتوا را برای شما به ساده‌ترین شکل ممکن و با ذکر مثال‌ برای درک بهتر توضیح دادیم. در ادامه به تعریف تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازیم.

تعریف تولید محتوا در اینستاگرام

هر فردی که کاربر اینستاگرام است با گذاشتن یک عکس، متن یا ویدئو حتی به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ، کار تولید محتوا در این شبکه اجتماعی را انجام می‌دهد. ولی اگر بخواهید به صورت حرفه‌ای و با هدف خاص (جذب فالوور ، جذب تبلیغات در پیچ خود ، فروش محصولات و خدمات و …) محتوا تولید کنید، باید مراحل آموزش تولید محتوای اینستاگرامی را طی کنیم تا با ریزه‌کاری‌های این کار آشنا شوید و بتوانید به هدف مورد نظر خود به بهترین شکل ممکن برسید.

 اینستاگرام هم مانند اکثر بسترهای دیجیتالی از یک الگوریتم خاصی پیروی می‌کند. هر چه محتوا‌های که تولید می‌کنید در راستای این الگوریتم باشد موفقیت شما که همان جذب مخاطب و فالوور است بیشتر می‌شود. 

فراموش نکنید که دائما اطلاعات خود را به روز نگه دارید چون اینستاگرام دائما در حال بهینه کردن الگوریتم‌های خود می‌باشد.

با وقت گذاشتن برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید موفقیت پیچ خود را تضمین کنید.
چند مورد از تکنیک هایی که در تولید محتوای اینستاگرام باید به آن ها دقت کنید عبارت است از: 

  • هشتگ گذاری صحیح و به مقدار لازم
  • نوشتن کپشن‌های مفید و با ارزش
  • گذاشتن عکس‌ها و تصاویر با کیفیت
  • در کل تولید محتوای خلاقانه و جذاب
تولید محتوا اینستاگرام

اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام

با توجه به این که اکثر ما مدت زمان زیادی را در طول روز به عنوان یک کاربر عادی صرف اینستاگرام می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سایر پیچ‌ها چقدر برای ایجاد تولید محتوای جذاب، خلاق و زیبا تلاش می‌کنند تا بقیه را مشتاق به لایک و فالوو کردن و وادار به ایجاد ارتباط با پیچ خود کنند.

 بدیهی است که هرچه در تولید محتوا خلاق‌تر باشیم و پست‌های جذاب و خلاقانه را طراحی کنیم صفحه‌ ما حرفه‌ای‌تر خواهد شد و در نتیجه فالوورها روند افزایشی می‌گیرند و باعث تعامل بیشتر با پیچ خواهد شد.
با توجه به توضیحات بالا می‌توان نتیجه گرفت که تولید محتوای خاص در پیجد اینستاگرام ، باعث بالا رفتن لایک و کامنت‌ها می‌شود و فردی که برای بار اول پست‌های جذاب را می‌بیند بیشتر به فالو کردن ما ترغیب می‌شود. 

جذب مخاطب با محتوای جذاب در واقع یک معامله برد برد است، به این صورت که هم فالوورها از محتوای سودمند شما استفاده می‌کنند، هم در این میان شما می‌توانید نیاز مخاطبان به کالا یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید را برآورده کنید.
شما با آموزش تولید محتوای اینستاگرام و کمی خلاقیت می‌توانید بهترین نتیجه را از بیزنس اینستاگرامی خود بگیرید.

هدف گذاری برای آموزش تولید محتوا اینستاگرام

هدف از آموزش تولید محتوا اینستاگرام

در اینستاگرام هدف گذاری کار سختی نیست و اکثر کاربران دو هدف دارند:

گروه اول: بدنبال کسب درآمد و گروه دوم: بدنبال دیده شدن.

البته به غیر از افرادی که صرفا برای دل خودشان و کسب اطلاعات، کاربر اینستاگرام شدند. هدف گروه اول که مدل درآمدزایی را انتخاب کردند، این است که میزان شناخت و آگاهی از برندشان را در بین کاربران بالا ببرند یا برندسازی کنند و در نهایت به فروش کالا یا خدمات برسند.

و هدف گروه دوم رسیدن به شهرت است، در این حالت یا باید بلاگر شوند یا محتواهای آموزشی و سرگرم کننده تولید کنند. 

در هر دو صورت شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید و درباره سلیقه‌های آن‌ها مطالعه داشته باشد و در نهایت با موج‌های اینستاگرامی همراه شود. نکته مهم دیگر شناخت رقبا و رصد کردن فعالیت‌های آن‌ها می‌باشد. شما با آموزش تولید محتوای اینستاگرامی و با توجه به اهدافتان می‌توانید زمان رسیدن به موفقیت خود را سریع تر کنید. 

هدف گذاری در اینستاگرام

انواع محتوا و ساختار آن ها در اینستاگرام

همان طور که توضیح داده شد اینستاگرام یک بستر محتوا محور است و بیشترین و تاثیرگذارترین محتواها، تصاویر هستند.
به صورت کلی محتوا در اینستاگرام به 4 دسته تقسیم می شوند:
• پست اینستاگرام که شامل عکس یا ویدئو باشد
• استوری اینستاگرام که شامل عکس یا ویدئو باشد
• ویدئوهای بلند (IGTV)
• ویدئوهای زنده (Live)
باید دقت داشته باشید که در هر دسته‌ای که می‌خواهید تولید محتوا کنید 3 نکته مهم (که در همه دسته ها مشترک است) را حتما باید رعایت کنید.
1. یک سبک برای خود ایجاد کنید و همواره از آن پیروی کنید. این موضوع جزو کلیدی‌ترین نکته‌ها برای افراد موفق در اینستاگرام می‌باشد.
یادتان باشد که هرگز تقلید نکنید. از محتواهای موفق ایده بگیرید و در سبک خود با کمی خلاقیت پیاده سازی کنید.
2. خلاقیت ، کلید طلایی موفقیت شماست و روند رشد پیچ شما را تضمین می‌کند. در اینستاگرام محتواهای مختلف با موضوعات مشابه وجود دارد که بدون هیچ تاثیری مخاطب از آن‌ها عبور می‌کند ولی اگر شما از یک موضوع مشابه بتوانید یک محتوای جذاب و خلاقانه تولید کنید قطعا نتیجه آن را می‌بینید.
3. برنامه‌ریزی و آینده‌نگری جزء جدا ناشدنی در فعالیت اینستاگرام می‌باشد. شما باید برای هر پست برنامه‌ریزی دقیق روزانه داشته باشید و تحت هیچ شرایطی از آن خارج نشوید.
برای رسیدن به مرحله‌ای که بتوانید نکات بالا را در محتوای خود پیاده‌سازی کنید و نتیجه مطلوب را بگیرید دو راه بیشتر ندارید یا باید با آزمون و خطا و صرف زمان زیادی به این مرحله برسید یا می‌توانید با گذراندن دوره آموزش تولید محتوا اینستاگرام طی زمان کمی و با کیفیت بالاتر به این مرحله برسید و از نتیجه کار خود لذت ببرید.‌

چگونه در اینستاگرام محتوای باکیفیت تولید کنیم؟

برای تولید محتوای جذاب و مخاطب‌پسند چند نکته هست که اگر بعد از آموزش تولید محتوای اینستاگرام آن‌ها را رعایت کنید در مسیر موفقیت در اینستاگرام قرار خواهید گرفت.

 

1. استفاده از قالب‌های آماده 

 

یکی از پراستفاده‌ترین محتواها برای پست اینستاگرام، محتواهای تصویری می‌باشد. هرچه تصاویر استفاده شده در محتوای شما با کیفیت‌تر و جذاب‌تر باشد، طبیعتا مخاطب با پیچ شما ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و باعث بالا رفتن فالوورها و ایجاد تعامل کاربران با شما می‌شود.

 برای رسیدن به این هدف ابزارهای طراحی مختلفی وجود دارد که برای کاربر حرفه‌ای اینستاگرام استفاده و یادگیری از آن‌ها واجب است. 

برای شروع می‌توانید از قالب‌های آماده موجود در اپلیکیشن‌های مختلف و سایت‌ها و پیچ‌های فروش قالب‌های آماده بهره ببرید، که با مبالغ ناچیزی می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. در نهایت با دوره‌های آموزش تولید محتوای اینستاگرام محتوای تصویری خود را جذاب تر کنید.

 

حالا که صحبت از قالب‌های آماده شد به این قالب‌های پست اینستاگرام در پله سر بزنید: 
 
 

2. استفاده از عکس های موجود ولی باکیفیت

 

با اینکه استفاده از عکس‌هایی که شما آن‌ها را تهیه نکرده‌اید در الویت اول نیست و می‌توان گفت کار غیرحرفه‌ای هست، ولی دلیل نمی‌شود که به هیچ عنوان از آن‌ها استفاده نکنیم. شما می‌توانید با استفاده از تصاویر با کیفیتی که موجود است در راستای موضوع محتوای خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین موضوعاتی هستند که امکان تهیه عکس از آن‌ها به هیچوجه امکان‌پذیر نیست.

 

3. استفاده از فرمت‌های مختلف در کنار هم

 

شناخت فرمت‌های مختلف تولید محتوا برای هر کاربر حرفه‌ای اینستاگرام لازم و ضروری است. برای شناخت این فرمت‌ها بهتر است آموزش تولید محتوا اینستاگرام را ببینیم تا درک بیشتری از استفاده فرمت‌ها در کنار هم داشته باشیم.

 برای ایجاد یک پست با فرمت‌های ترکیبی می‌توانید بعد از گذاشتن چند پست با استفاده از یک فیلم چند ثانیه‌ای به طور مثال یک معرفی محصول یا مراحل انجام پروژه را به مخاطب نشان دهید. این یک روش عالی برای ترکیب فرمت‌های مختلف می‌باشد.

 توجه داشته باشید استفاده از این روش یک نکته مهم هم دارد، و درصورت رعایت نکردن آن ممکن است تاثیر معکوس دهد. 

نکته این است که با استفاده از تصاویر زیاد از حد از محصولات خود باعث سر رفتن حوصله مخاطب خود نشوید. با تنوع بخشیدن به محتوای تصویری فالوور‌های خود را به دنبال کردن پست‌ها تشویق کنید. استفاده از گیف‌ها هم یک راه کارآمد و پرطرفدار در زمینه فرمت‌های ترکیبی می‌باشد و باعث تعامل بیشتر با کاربران می‌شود.

 

4. بازسازی محتواهای تولید شده موفق

 

در آموزش تولید محتوای اینستاگرام ، یاد می‌گیرید که در بعضی مواقع لزومی به ساخت محتوا از صفر نیست، شما می‌توانید با رعایت حقوق قانونی پیچ‌ها، از محتویات و محصولات پیچ‌هایی که با موضوعیت شما هم راستا هستند استفاده کنید و آن را با سبک و حال و هوای پیج خود پیاده‌سازی نمائید.

برای این کار باید به دو نکته توجه داشته باشید:
• استفاده از هشتگ‌گذاری‌های کاربران معروف که با موضع شما همخوانی دارد یکی از این نکات است. باید در هشتگ گذاری‌ها دقت کنید که کاملا مرتبط باشد زیرا که هشتگ اشتباه، شما را از مسیرتان منحرف می‌کند. 

برای استفاده از این نوع هشتگ‌گذاری باید از مخاطبانی که مشابه شما هستند و رقیبان شما نیستند استفاده کنید.

پیج برند‌ها و افرادی که زمینه فعالیتشان با شما مشابه است یا نزیک به شماست را دنیال کنید و پست‌هایی که به نظرتان جذاب است را ذخیره کرده تا بعدها یا از آن‌ها استفاده کنید یا بتوانید از آن‌ها ایده خوبی بگیرید.
• نکته مهم دیگر کسب اجازه از پیج‌های اصلی‌ست که می‌خواهید از محتواهای آن‌ها استفاده کنید. با انجام این کار حرفه‌ای بودن در کارتان را نشان می‌دهید و در ادامه همکاری‌های بیشتر و قوی‌تری را پایه‌گذاری خواهید کرد.

 

5. تشویق کاربران به تولید محتوای با کیفیت برای شما (UGC)

 

UGC یکی از راه‌های بسیار مفید و هوشمندانه برای به دست آوردن محتوای پیج می‌باشد. به عنوان مثال با نظرسنجی از کاربران درباره موضوعی خاص، نظرسنجی درباره موضوعات مرتبط با فعالیت شما، طراحی سوال‌های مختلف و کارهایی از این قبیل می‌توانید محتوا تولید کنید.

به این نوع تولید محتوا، UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر می‌گویند که بعد از گذراندن دوره آموزش تولید محتوای اینستاگرام به‌ راحتی می‌توانید از این مورد استفاده کنید. 

این شیوه را بسیاری از برندهای مطرح هم استفاده می‌کنند و با ترفند‌های مانند ایجاد مسابقه درباره بهترین عکس یا نوشتن بهترین متن در کاربران ایجاد اشتیاق می‌کنند تا برایشان بهترین محتوا‌ها را تولید کنند. 

روش دیگر این است که با ارائه دادن تخفیف در خدمات خود یا دادن جوایزی کاربران را به استفاده از هشتگ خود ترغیب کنید. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد و بدون برنامه‌ریزی از UGC ممکن است باعث نارضایتی کاربرانتان شود و حس سو استفاده از اعتماد کاربر را به فالوورها القا کند. به طور قطع با آموزش تولید محتوای اینستاگرام از این جور مسائل جلوگیری خواهید کرد.

 

6. همکاری و ارتباط با اینفلوئنسرها

 

با اینفلوئنسرهایی ارتباط بگیرید که فعالیتشان و فالوورهایشان با حوزه فعالیت شما همخوانی داشته باشد.

در نظر داشته باشید که رقم دستمزد اینفلوئنسرها رابطه مستقیم با فالوورهایشان و نرخ تعامل پیجشان دارد. شما با توجه به بودجه‌ای که دارید باید اینفلوئنسرهای با تعداد فالوورهای در اندازه بوجه خود انتخاب نمائید.

 

با آموزش تولید محتوای اینستاگرام شما تمامی ترفند‌های بالا را می‌توانید به راحتی در پیچ خود پیاده‌سازی کنید و پست‌های جذاب با درصد تعامل بالا تولید کنید و نتیجه را با جذب فالوور و بالا رفتن نرخ تعامل پیجتان ببینید.

تولید محتوا اینستاگرام جذاب

چگونه محتوای اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنیم؟

شما با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در واقع خلاقیت خود برای تولید محتوا را پرورش می‌دهید، خلاقیت و جذابیت رکن‌های اصلی موفقیت در همه کارها هستند.

 شما با ایجاد خلاقیت در یک محتوای مشترک، محتوای تولید شده خود را جذاب‌تر کرده و یک سر و گردن بالا تر از بقیه دیده خواهید شد. باید با استفاده از کلمات و جمله‌بندی مناسب مفهوم را به ساده‌ترین و جذابترین شکل ممکن بیان کنید، پس دایره لغات خود را بالا ببرید.

خلاقیت باید بیس کار در تمامی مراحل باشد. در ادامه باید کپشن پست‌ها کوتاه بوده و نگارش متن‌ها ساده و منطبق با لحن برند شما باشد. (فراموش نکنید سبک نگارش باید با موضوع نیز همخوانی داشته باشد).

 استفاده بجا از ایموجی‌ها می‌تواند کپش شما را جذاب‌تر کند. در محتواهای ویدئوی باید به جذابیت‌های بصری دقت زیادی شود.

 نحوه پوشش لباس، حرکات بدن، بیان شیوا و دقیق، فضاسازی جذاب و مرتبط و ترکیب رنگ متناسب در بالا بردن کیفیت و جذابیت محتوای شما تاثیر زیادی خواهد داشت. هشتگ گذاری‌های مرتبط هم باعث بیشتر دیده شدن محتوای شما می‌شود. همان‌طور که قبلا هم گفته شد، دقت داشته باشید که هشتگ‌گذاری اشتباه شما را به بی راهه خواهد برد. همه این نکات با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به راحتی به ابزار کار شما تبدیل می‌شوند.

تولید محتوای جذاب

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

از کوچکترین و عادی‌ترین کار روزمره تا بزرگ‌ترین بیزنس‌های دنیا باید با یک برنامه‌ریزی و استراتژی همگام باشد و تولید محتوا در اینستاگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. شما برای موفقیت پیچ خود باید یک استراتژی تعریف کنید و همواره آن را دنبال و با توجه به شرایط، آن را به روز کنید. 

با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام متوجه می‌شوید که طراحی استراتژی و پای‌بند بودن به آن چه تاثیری در رشد پیج شما دارد.

با آموزش تولید محتوای اینستاگرامی می‌توانید نقاط قوت و ضعف پیچ خود را پیدا کنید و بر طبق آن یک استراتژی مناسب را طراحی کنید. اجرای یک استراتژی موفق در اینستاگرام نیاز به رعایت نکاتی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

 

ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام

 

شما یا به صورت تجربی و آزمون و خطا و یا با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام متوجه می‌شوید که چه نوع محتوا‌ی و در چه زمانی بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. بعد از پیدا کردن زمان مناسب باید یک تقویم محتوایی درست کنید و بر طبق آن محتوای خود را در پیج مورد نظر به اشتراک بگذارید. 

بدون شک داشتن تقویم محتوای اینستاگرام مزایای زیادی دارد. با استفاده از این روش دیگر وقتتان تلف نمی‌شود، اشتباهات کمتری مرتکب می‌شوید، فعالیتتان مداوم‌تر خواهد شد، مناسبت‌های مختلف را فراموش نمی‌کنید و مهم‌تر از همه مطابق استراتژی خود پیش می‌روید.

 

• انتخاب نوع محتوا

 

برای رسیدن به اهداف خود در اینستاگرام باید ابتدا فالوور‌های خود را بالا ببرید و سپس هرچه بیشتر آن‌ها را با پیچ خود درگیر کنید. برای این کار با توجه به موضوع پیج نوع محتوای خود را مشخص کنید. 

برای مثال، بیزنسی که هدفش شناساندن یا بالا بردن اگاهی برندش باشد باید هم راستای فعالیت‌های خود در اینستاگرام هم فعالیت خود را در راستای اهدافش ادامه دهد. در استور‌ی‌ها فعالیت بیشتری داشته باشد و با برگزاری مسابقه و دادن جوایز، مخاطبان را وادار به تعامل کند.

 

• سبک پست‌ها و محتواهای خود را مشخص کنید

 

یک سبک خاص با توجه به موضع پیج برای خودتان درست کنید. با این کار بیشتر در ذهن مخاطب می‌مانید و بعد از مدتی کاربران پست‌های شما را خودبخود و بدون دیدن اسم صفحه اینستاگرامتان می‌شناسند. 

با رسیدن به این مرحله موفقیت خود در اینستاگرام را تا حدودی تضمین کرده‌اید. برای رسیدن به این مرحله باید در عکس‌ها، نگارش کپشن، ایموجی‌های استفاده شده و هشتگ گذاری‌ها از استایل خاصی پیروی کنید. برای اینکه راحت تر به این هدف برسید بهتر است دوره‌های آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را بگذرانید.

 

• تعامل در اینستاگرام

 

تعامل در اینستاگرام یکی از موثرترین شیوه‌های جذب مخاطب است. با آموزش تولید محتوای اینستاگرام یاد می‌گیرید که چگونه با پیج‌های دیگر در تعامل باشید یا چگونه دایرکت‌ها و کامنت‌ها را پاسخ دهید. نکته مهم در این روش این است که به هیچ عنوان از رباط، خرید لایک و کامنت و شیوه‌های این چنینی استفاده نکنید. چون نتیجه کاملا معکوس می‌شود.

استراتزی در آموزش تواید محتوا اینستاگرام

نکات تاثیر گذار در کپشن نویسی

با توجه یه این که اینستاگرام جزو شبکه‌های اجتماعی تصویر محور است ولی شما علاوه بر عکس‌های خلاقانه که توسط آن‌ها مخاطب را جذب می‌کنید، می‌توانید با کپشن‌های جذاب مخاطبان خود را غافل‌گیر و درگیر خود کنید. در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، کپشن ، جایگاه خاصی برای جذب فالوور دارد. در ادامه به نکات مهم برای کپشن نویسی مناسب و جذاب می‌پردازیم.

 

1. شناخت مخاطب خود

با توجه به اینکه تعداد بی‌شماری کاربر اینستاگرام وجود دارد، و طبیعتا همه آن‌ها مخاطب شما نیستند. پس برای نوشتن کپشن مناسب در ابتدا باید بدانید مخاطبتان کیست ، سلیقه آن‌ها را بشناسید و با درنظرگرفتن سلیقه مخاطب و موضوع پست، کپشن را بنویسد.

 

2. چه لحنی مناسب شماست

برای پیدان کردن لحن مناسب خود برای کپشن نویسی در ابتدا باید از خودتان سوال کنید دوست دارید در نظر مخاطبتان چطور باشید؟

این نکته را هم در نظر داشته باشید که به طور کلی مخاطبان در اینستاگرام زیاد دنبال لحن خشک و جدی نیستند. بزرگترین برند‌های دنیا هم در جای مناسب با مخاطب خود شوخی می‌کند. استفاده ازشوخی‌های به جا احساس نزدیکی بین شما و مخاطب ایجاد می‌کند.
در کل کپشن نویسی با لحن ساده، راحت و صمیمی در اینستاگرام طرفداران بیشتری دارد.

 

3. اندازه کپشن

معمولا مخاطبان چک‌کردن اینستاگرام را با سرعت زیادی انجام می‌دهند و کپشن‌ های طولانی را نمی‌پسندند. بنابراین سعی در کوتاه نویسی و خلاصه نویسی داشته باشید. ولی نکته مهم این است که، با وجود عکسی که کاملا گویاست باز هم حتما به صورت مختصر کپشن نویسی کنید.

 

4. شروع جذاب

در اینستاگرام فقط 2 خط ابتدای کپش برای مخاطب قابل نمایش است. بنابراین باید در دو خط اول جذابیت ایجاد کنید تا مخاطب در همان ابتدا جذب پست شما شود. با این کار مخاطب ترغیب می‌شود تا ادامه توضیحات کپشن شما را با اشتیاق بخواند.

 

5. ویرایش کپشن

ویرایش یا ادیت برای کپشن کاملا ضروریست و با توجه به کوتاه بودن کپشن، باید متن را چندین بار بخوانید و کلمه‌های اضافه را حذف کنید یا جمله را تغییر دهید و کلمات را جابجا کنید. باید با کلمات و جملات کوتاه منظورتان را به بهترین شکل ممکن به مخاطب برسانید.
اگر شما مطالب آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را چاشنی نکات بالا کنید بدونه شک درصد موفقیت خود را در اینستاگرام تا حد زیادی بالا می‌برید.

 

6. هشتگ گذاری موثر

همانطور که چندین بار در این مقاله اشاره شد، هشتگ گذاری بسیار مهم است، چون استفاده از هشتگ اشتباهی شما را کاملا از هدفتان دور می‌کند. پس استفاده از هشتگ های هوشمندانه و مطابق با موضوع پیچ بسیار تاثیر گذار است. 

شما با آموزش تولید محتوای اینستاگرام متوجه می‌شوید که با هشتگ گذاری درست پست‌های شما وارد اکسپلور اینستاگرام می‌شود. نکته مهم بخش هشتگ‌ها ، پنهان کردن آن‌ها می‌باشد که به دو روش انجام می‌شود.

 

روش اول : بعد از اتمام کپشن یک سطر به پایین بیایید و نقطه بگذارید، مجددا در سطر بعدی این کار را انجام دهید و همین کار را 5 بار تکرار کنید تا از دو خط اولی که اینستاگرام نشان می‌دهد فاصله بگیرید با اینکار در نگاه اول هشتگ را درنظر مخاطب پنهان می‌کنید.

 

روش دوم: هشتگ گذاری در کامنت روش موثر در مخفی کردن هشتگ گذاری ها است به این صورت که بعد از به اشتراک گذاشتن تصاویر هشتگ‌های خود را در کامنت بگذارید. با این روش تا مخاطب وارد قسمت کامنت‌ها نشود نمی‌تواند هشتگ‌ها را ببیند.

 

7. ایجاد تعامل با طرح سوال

پرسیدن سوال از مخاطبان از ساده ترین راه‌های ایجاد تعامل با مخاطب است. شما با کمی خلاقیت می‌توانید سوالات خود را جذاب کنید مثلا ایجاد نظرسنجی‌های متفاوت یا چهارگزینه‌ای کردن سوالات و روش‌های خلاقانه‌ دیگر که با دوره‌های آموزش تولید محتوا در اینستاگرام بهتر نتیجه می‌گیرید.

 

8. منشن کردن در صورت نیاز

در صورت استفاده از برند‌های خاص یا اماکن خاص در محتوای خود می‌توانید آن‌ها را در کپشن خود منشن کنید. به عنوان مثال اگر از لباس‌های یک برند خاص در عکس استفاده کرده‌اید یا به مکان‌های تفریحی شناخته شده‌ای رفته‌اید می‌توانید صفخه آن‌ را روی عکس تگ کنید یا در کپشن منشن نمائید. با این کار تعامل با پیچ‌های دیگر را بالا می‌برد و احتمالا دارد پست‌های شما در اکسپلور به مخاطبان پیچ‌های منشن شده نشان داده شود.

 

9. ایجاد تعامل با فراخوان در عمل

در ابتدا باید پست‌های شما جذاب باشد و سپس از مخاطب درخواست کامنت و لایک کنید. یا با در نظر گرفتن جایزه و کد تخفیف مخاطب را به تعامل با خود تشویق نمایید.

 

10. استفاده درست از ایموجی

استفاده از ایموجی، جذابیت متن کپشن شما را بالا می‌برد و توجه مخاطب را بیشتر جلب می‌کند. می‌توانید به صورت خلاقانه و جذاب از ایموجی‌ها در کپشن‌های خود استفاده کنید.

با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام و به کار بستن نکات بالا قطعا موفقیت پیچ خود را تضمین خواهید کرد.

اهمیت کپشن نویسی

ایده های بیزنسی مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام

قطعا با گذشت زمان حتی کاربران تازه کار اینستاگرام هم به مسئله کمبود ایده برای تولید محتوا می‌رسند. باتوجه به مطالبی که در بالا برای آموزش تولید محتوای اینستاگرام داده شد پی به ویژگی‌های یک محتوای موفق در اینستاگرام بردیم. 

با توجه به حجم بسیار زیاد انواع محتوا که روزانه درانواع موضوع‌های مختلف در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، باید نتیجه گرفت که برای موفقیت محتوا در میان این حجم از رقبا موثرترین عامل، خلاقیت در تولید محتوا و پیداکردن ایده‌های جدید است. برای اینکه ذهن شما باز تر شود چند تا از ایده های خوب برای تولید محتوا را برای شما ذکر می‌کنیم.

• پرسش و پاسخ از مخاطبان صفحه خود
• به اشتراک گذاشتن تجربه‌های استفاده از محصولات یا خدمات مخاطبان
• ایجاد هشتگ‌های اختصاصی
• از فالوور‌ها برای برنامه‌های آینده خود نظر سنجی کنید
• تصاویر قبل و بعد (محصولات، اشخاص، مراحل تولید و …) را به اشتراک بگذارید
• باز نشر محتوای مخاطبانی که از محتوای پیچ شما استفاده کردند
• تولید محتوای آموزشی جذاب
• راه اندازی مسابقات
• شرکت در چالش‌های اینستاگرامی
• مصاحبه یا برگزاری لایو با افراد موفق به خصوص در حوزه فعالیت خود
• پیشنهاد فیلم، کتاب و تئاتر
• نشان دادن پشت صحنه کار خود
• استفاده از تصاویری که مخاطبان از برند یا محصول شما استفاده کردند
• از راه‌های اشتباهی که رفتید بگویید
• استفاده از نوستالژی‌ های شیرین
• نظرسنجی درباره نقد محصولات یا خدمات و پست‌های خود
• به اشتراک گذاشتن مشکلات پیش روی خود و در خواست پیشنهاد از مخاطبان
• استفاده از مناسبت‌های مختلف (ملی، مذهبی، اجتماعی، ورزشی و…)
• استفاده از محتوا‌های طنزآمیز
• به اشتراک گذاری دغدغه‌های اجتماعی
• استفاده از آمار ارقام در محتواهای خود

این‌ها بخشی از ایده‌های کاربردی برای تولید محتوا است. شما با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ایده‌های جذاب بیشتری پیدا خواهید کرد.

ایده های بیزنسی برای آموزش تولید محتوای اینستاگرام

کسب درآمد از تولید محتوای اینستاگرامی

بیشتر کاربران اینستاگرام تمام تلاششان را می‌کنند تا با تولید محتوای اینستاگرام به مرحله کسب درآمد از اینستاگرام برسند. در ادامه به بعضی از راه‌های درآمدزایی از اینستاگرام می‌پردازیم.

 

• معرفی بیزنس خود

بسیاری از صاحبان کسب و کار با این که در زمینه آنلاین فعال بوده‌اند، بعد از مدتی به اینستاگرام روی آوردند. بسیاری از کسب و کارهای دیگر هم به صورت سنتی یا آفلاین مشغول فعالیت بودند و هم‌راستا با فعالیت خود در اینستاگرام هم محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کردند و تلاش زیادی برای جذب مخاطبان جدید می‌کنند تا در نهایت به فروش بیشتر بیانجامد. با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام خیلی سریع‌تر می‌توانید نتیجه بگیرید و زودتر به مرحله پول سازی از پیچ خود برسید.

 

• شروع اولیه کسب کار از اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها هستند که فقط در اینستاگرام فعال هستند و نه آفلاین فعالیت دارند و نه آنلاین. این دسته از افراد باید حتما آموزش تولید محتوا اینستاگرام را گذرانده باشند تا بتوانند با تولید محتوای جذاب و خلاقانه و استفاده از ترفندهای که گفته شد به بهترین شکل ممکن فروش محصولات و خدمات خود را بالا ببرند.

 

• بلاگر اینستاگرام

بلاگرها در اینستاگرام جزو پردرآمدترین افراد هستند که از اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند. برای اینکار باید در زمینه‌ای که تخصص دارید شروع به تولید محتوا کنید. با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید جذاب‌ترین محتواها را در مورد تخصصتان تولید کنید و سریع‌تر به موفقیت برسید. هر چه محتوای جذاب‌تری تولید کنید، با سرعت بیشتری به مخاطبانتان اضافه می‌شود و اعتبار کسب می‌کنید. با بالا رفتن اعتبارتان سایر کسب و کارها برای تبلیغ خود به سراغ شما می‌آیند.

 

• متخصص شبکه‌های اجتماعی

کارشناس شبکه اجتماعی در واقع مجموعه‌ای از چند تخصص است مانند تولید محتوا، تهیه تقویم محتوایی، ایجاد ایده‌های نو، چیدمان استراتژی و … برای تسلط به همه این‌ها باید دوره‌های آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را در برنامه‌های خود بگنجانید.

 

• شرکت‌های که زمینه فعالیتشان تولید محتوا در اینستاگرام است

با توجه به اهمیت تولید محتوا در کسب و کارهای آنلاین، صاحبان کسب و کارها چند راه پیش رو دارند، یا باید کسانی که کارشان تولید محتوا است را استخدام کنند تا برایشان تولید محتوا کند، یا خودشان با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام این کار را انجام دهند و یا در نهایت با شرکت‌های تولید محتوای اینستاگرام همکاری کنند.

 در این صورت شما یک شرکت تولید محتوا که به ایده هایتان نزدیک است را انتخاب می‌کنید و از آن‌ها مشاوره می‌گیرید. البته افرادی هم هستند که به صورت فریلنسری تولید محتوا می‌کنند که با جستجو در سایت‌های فریلنسری می‌توانید افراد قابل اعتماد و خلاق با کارایی بالا را استخدام کنید. در نتیجه کسانی که آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را گذرانده باشند و می‌توانند محتوای جذاب تولید کنند به راحتی می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا نکات مهم و تاثیر گذار برای تولید محتوای با کیفیت و جذاب در اینستاگرام را برای شما باز گو کنیم. شما برای اینکه بهتر نتیجه را بگیرید این نکات را با آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ترکیب کنید و با کمی خلاقیت، پشت کار و تمرین مطمئن باشید به بهترین نتیجه ممکن خواهید رسید.  

درخواست مشاوره رایگان

[gravityform id="1" ajax="true"]

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم