لوگو پله آرت
لوگو پله آرت

وبلاگ

قبل از پاسخ دادن به سوال ” اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ ” باید با اهمیت شبکه اجتماعی اینستاگرام و تاثیر آن بر زندگی مردم و همچنین ابزارهای اصلی اینستا آشنا شویم.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی گسترده است که محبوبیتی فراگیر در سراسر جهان دارد؛ به همین دلیل این روزها بازاریابی در اینستاگرام یک مبحث مهم در بازاریابی محتوا و به طور کلی مارکتینگ است.

در ادامه با پله‌آرت همراه باشید تا با اینستاگرام مارکتینگ و ابزارهای آن، اهمیت طراحی گرافیک در اینستاگرام و انواع چیدمان پست اینستاگرام آشنا شوید و راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام را یاد بگیرید.

به یاد داشته باشید با مراجعه به دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی در سایت پله‌آرت می‌توانید به انواع قالب پست و استوری اینستا برای طراحی موثر در اینستاگرام مارکتینگ دسترسی داشته باشید و دیزاین متفاوتی در صفحه خود ایجاد نمایید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ در واقع یک روش بازاریابی آنلاین در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

بازاریابی اینستاگرامی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

باید بدانید که اینستاگرام برای صاحبان برند و کسب‌وکارها، تولیدکنندگان و شرکت‌های خدماتی و … صرفا محل قرارگیری عکس‌ها نیست؛ اینستاگرام با وجود استوری‌ها، هشتگ‌ها و تبلیغات و ویدئوهای زنده و … توانسته است تبدیل به بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی شود.

درواقع اینستاگرام این فرصت را به صاحبان کسب‌وکارها می‌دهد که با مخاطبان و یا مشتریان بالقوه خود به صورت موثرتر و راحت‌تری تعامل و ارتباط داشته باشند و محصولات و خدمات خود را در قالبی جدید به آن‌ها عرضه نمایند.

بازاریابی در اینستاگرام را به دو روش کلی می‌توان انجام داد:

  1. تبلیغ کسب‌وکار از طریق اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های اینستاگرام
  2. تولید محتوای اصیل و خاص و تلاش برای افزایش دنبال‌کننده‌ها با استفاده از ارتقا صفحه

بهترین نوع بازاریابی اینستاگرامی، استفاده از هر دو روش با استفاده از یک استراتژی صحیح است؛ یعنی صفحه خود را مدام ارتقا دهید، ظاهر آن‌ را مرتب کنید، محتوای مفید و انحصاری تولید کنید و در کنار آن، برای معرفی خود از صفحات محبوب اینستاگرام استفاده نمایید.

بازاریابی اینستاگرامی زمانی به خوبی محقق می‌شود که بتوانید از همه ابزارها و امکانات اینستاگرام در کنار دانش دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

از طریق بازاریابی در اینستاگرام شما درک بهتری از نیاز مخاطبان خود پیدا می‌کنید و می‌توانید از بازخوردها و نظرات آن‌ها آگاه شوید.
از طریق بازاریابی در اینستاگرام شما درک بهتری از نیاز مخاطبان خود پیدا می‌کنید و می‌توانید از بازخوردها و نظرات آن‌ها آگاه شوید.

اهمیت بازاریابی در اینستاگرام

برای اینکه اهمیت بازاریابی در شبکه اینستاگرام را بهتر متوجه شوید، برخی از آمار و ارقام ایران و جهان را با هم مرور خواهیم کرد.

گرچه تمام این آمار به روز و مربوط به ایران نیست، اما در تمام دنیا کاربران اینستاگرامی در حال دست و پنجه نرم کردن با همین موضوعات هستند و با توجه به این اعداد و ارقام به نظر می‌رسد بازاریابی در اینستاگرام ایده خوبی باشد و هدف بازاریابی یعنی ارتباط با مشتری بالقوه، معرفی محصولات و نهایتا افزایش فروش و کسب سود را محقق می‌کند.

این آمار نشان می‌دهد که اینستاگرام می‌تواند اقیانوسی از مخاطبان بالقوه برای کسب‌وکارهای متفاوت باشد.

آمار کاربران فعال در شبکه اجتماعی اینستاگرام
این آمار مربوط به سال 2018 است و نشان‌دهنده افزایش محبوبیت اینستاگرام میان کاربران است.

مزیت‌های بازاریابی در اینستاگرام نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ

برخی از مزیت‌های استفاده از اینستاگرام در مارکتینگ عبارت است از:

تبلیغات در اینستاگرام، جزئی جدانشدنی از بازاریابی اینستاگرامی است و باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود.
تبلیغات در اینستاگرام، جزئی جدانشدنی از بازاریابی اینستاگرامی است و باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود.

تاثیر بازاریابی اینستاگرامی بر سئو سایت

سئو و بهینه کردن سایت، بهترین راه برای کسب ترافیک مرتبط در موتورهای جستجو از جمله گوگل است است.

البته سئو کردن و کسب ترافیک از موتور جستجو، فرایندی هزینه‌بر است و نتایج خود را به سرعت نشان نمی‌دهد.

فاکتورهای گوناگونی برای گرفتن ترافیک از گوگل وجود دارد؛ از جمله بهینه کردن عنوان تگ‌ها و توضیحات متا و تولید محتوا و ….

در واقع در این فرایند شما باید به گوگل نشان دهید که یک سایت ارزشمند با محتوای مفید و باکیفیت دارید؛ هرچه مخاطبان بیشتری روی سایت شما کلیک کنند، گوگل شما را موثرتر می‌داند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو، حضور در شبکه‌های اجتماعی را نیز به عنوان یک عامل مهم در رتبه‌بندی در نظر می‌گیرند.

زمانی که آدرس سایت خود را در شبکه اینستاگرام وارد می‌کنید، حجم گسترده‌ای از مخاطبان و فالورهای شما روی آن کلیک می‌کنند و ترافیک وارد سایت شما می‌کنند.

علاوه‌بر این گوگل فعالیت در این شبکه‌ها را نشانه‌ای از اعتبار، مشروعیت و اعتماد برمی‌شمارد. بنابراین اگر می‌خواهید جایگاه مناسبی در صفحات موتورجستجو داشته باشید، داشتن حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی یک الزام است.

تاثیر اینستاگرام بر سئو سایت: زمانی که آدرس سایت خود را در شبکه اینستاگرام وارد می‌کنید، حجم گسترده‌ای از مخاطبان و فالورهای شما روی آن کلیک می‌کنند و ترافیک وارد سایت شما می‌کنند.
زمانی که آدرس سایت خود را در شبکه اینستاگرام وارد می‌کنید، حجم گسترده‌ای از مخاطبان و فالورهای شما روی آن کلیک می‌کنند و ترافیک وارد سایت شما می‌کنند.

عوامل موثر بر فروش در اینستاگرام

برای آنکه فروش در اینستاگرام و دیگر مقاصد تجاری خود در این شبکه را بهبود ببخشید، باید به خوبی با ویژگی‌ها و ابزارهای اینستاگرام آشنا باشید و بتوانید از آن‌ها در جهت ارتقای صفحه خود بهره ببرید.

در ادامه این مقاله از پله‌آرت با مواردی آشنا می‌شوید که تاثیر مستقیمی بر عملکرد شما در اینستا و اینستاگرام مارکتینگ دارد.

داشتن استراتژی محتوایی صحیح

داشتن استراتژی محتوایی به شما کمک می‌کند اهداف اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کار خود را محقق کنید.

در واقع استراتژی، پایه بازاریابی در اینستاگرام است.

تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ باید توسط متخصص این حوزه انجام شود تا مانع هدر رفتن انرژی و منابع مالی شود.

استراتژی محتوا اساس اینستاگرام مارکتینگ است.
استراتژی محتوا اساس اینستاگرام مارکتینگ است. برای مشاهده این پست، روی تصویر کلیک کنید.

استفاده از هشتگ برای بازاریابی اینستاگرامی

یکی از کاربردی‌ترین امکانات اینستاگرام که به بازاریابی در اینستاگرام کمک می‌کند، استفاده از هشتگ است.

هشتگ (نوشتن متن بعد از علامت هشتگ #) را باید با توجه به خدمات و محصولات خود و با در نظر گرفتن نحوه جستجوی مخاطب استفاده کنید.

هشت‌گذاری به شما این امکان را می‌دهد که در نتیجه جستجوی افراد دیده شوید و آن‌ها را برای ورود به صفحه خود و دنبال کردن آن، تشویق نمایید.

در حال حاضر محدودیت هشتگ‌گذاری در اینستاگرام شامل 30 هشتگ می‌شود.

بهتر است یک استراتژی مناسب برای هشتگ‌گذاری داشته باشید و ترکیبی از هشتگ‌های عمومی و کلی و هشتگ‌های جزئی‌تر و خاص‌تر استفاده نمایید.

تاثیر هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ
در حال حاضر محدودیت هشتگ‌گذاری در اینستاگرام شامل 30 هشتگ می‌شود.

استوری ابزاری برای اینستاگرام مارکتینگ

قابلیت استوری به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای تصویری و ویدئویی را به مدت 24 ساعت با دیگران به اشتراک بگذارید. البته اگر استوری خود را هایلایت کنید، مخاطبان شما همیشه به آن دسترسی خواهند داشت.

استوری به شما اجازه می‌دهد به صورت مستقیم و خصوصی‌تر با مخاطبان در ارتباط باشید، واکنش آن‌ها و نظرشان را بدانید.

شما در استوری می‌توانید از انواع نظرسنجی و کوئیز و .. استفاده کنید که به اینستاگرام مارکتینک و ارتباط بهتر با مخاطب کمک می‌کند.

طراحی گرافیکی استوری یک عامل مهم و موثر در میزان دیده شدن شما در اینستاگرام است که در ادامه این مطلب از پله‌آرت به آن اشاره خواهیم کرد.

طراحی گرافیک بر فروش شما در اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ تاثیر چشمگیری دارد.
طراحی گرافیک استوری بر فروش شما در اینستاگرام تاثیر چشمگیری دارد. برای دانلود این قالب استوری روی عکس کلیک کنید

لایو (ویدئو زنده) و بازاریابی اینستا

در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما می‌توانید لحظات خود را به اشتراک بگذارید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، استفاده از لایو اینستاگرام است که به شما امکان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید از لایو اینستا برای معرفی محصول، لانچ محصول و خدمات جدید، معرفی برند، پاسخ به سوالات مشتریان و … استفاده نمایید.

لایو امکانی فوق‌العاده برای اینستاگرام مارکتینگ است و نباید آن را دست کم بگیرید.

تاثیر بیو (بیوگرافی) برای بازاریابی در اینستاگرام

هر کاربر در صفحه پروفایل خود می‌تواند یک معرفی کوتاه داشته باشد.

برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی، یک بیو خلاقانه بنویسید که در عین کوتاه بودن، بتواند معرف خوبی برای شما و فعالیتتان باشد.

تگ لوکیشن در استوری و پست اینستاگرام

استفاده از تگ لوکیشین چندان مورد توجه افراد نیست اما باید بدانید تاثیر زیادی بر اینستاگرام مارکتینگ دارد.

تگ لوکیشن به مخاطب شما این پیام را می‌دهد که شما قابل اعتماد هستید؛ چرا که یک مکان فیزیکی و موقعیت جغرافیایی را در اختیار آن‌ها می‌گذارید.

همچنین با اضافه کردن لوکیشن، مخاطبان می‌توانند شما را در نتایج جستجوی آن مکان خاص پیدا کنند.

ایران هفتمین کشوری‌ست که بیشترین آمار کاربر فعال در اینستاگرام را دارد.
ایران هفتمین کشوری‌ست که بیشترین آمار کاربر فعال در اینستاگرام را دارد.

تولید محتوای منظم و مداوم

یکی از مهم‌ترین اصول در بازاریابی اینستاگرامی، نظم و تداوم در تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت است.

همه ما می‌دانیم که یکی از راه‌های مهم برای ورود به اکسپلور اینستا، آن است که مدت زمانی به صورت مداوم پست بگذارید.

همچنین حضور همیشگی شما در اینستاگرام (از طریق پست گذاشتن، استوری و لایو) باعث می‌شود به خوبی در ذهن مخاطب ثبت شوید.

محتوای خاص و اختصاصی

هیچ چیز به اندازه تصاویر یا کپشن‌های کپی‌شده موجب بی‌اعتمادی مخاطبان به شما نخواهد شد.

تولید محتوای اختصاصی و غیرتکراری، مهم‌ترین اصلا برای بازاریابی در اینستاگرام است. شما باید تصاویر اختصاصی از محصولات خود داشته باشید.

همچنین باید کپش‌هایی خلاقانه، واضح، مختصر و مفید بنویسید.

محتوای کپشن شما باید حاولی تمام اطلاعات مورد نظر برای مخاطب باشد.

پرواضح است که استفاده از عکس و یا محتوای پیج‌های دیگر، به مخاطبان شما این پیام را می‌دهد که شما یک صفحه جعلی هستید.

یکی از راه‌های ایجاد تمایز در تولید محتوای بصری، استفاده از طراحی گرافیک در پست‌ها، استفاده از لوگو و واتر مارک و … است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید درباره طراحی لوگو اختصاصی برای استفاده در اینستاگرام مارکتینگ و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید، روی تصویر پایین کلیک کنید.

برای اینستاگرام مارکتینگ استفاده از لوگو ضروری است
برای خواندن مطلب، روی تصویر کلیک کنید.

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام مارکتینگ

تبلیغات در اینستاگرام، جزئی جدانشدنی از بازاریابی اینستاگرامی است و باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود.

تبلیغات اینستاگرام در پست و استوری صورت می‌گیرد. البته لایو نیز می‌تواند ابزاری برای تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم باشد. برای انجام تبلیغات در اینستاگرام باید به نکات مهمی توجه نمایید؛ از جمله:

تولید محتوای اختصاصی و غیرتکراری، مهم‌ترین اصلا برای بازاریابی در اینستاگرام است.
تولید محتوای اختصاصی و غیرتکراری، مهم‌ترین اصلا برای بازاریابی در اینستاگرام است.

کمپین‌های اینستاگرامی برای بازاریابی در اینستا

کمپین اینستاگرامی و تبلیغات در کنار یکدیگر معنا پیدا کرده و به بازاریابی اینستاگرامی کمک می‌کنند.

کمپین بازاریابی اینستاگرام یک کمپین بازاریابی است که شامل انتشار محتوای کسب و کارها در صفحه اینستاگرام خود با هدف دستیابی به یک بازاریابی است.
کمپین اینستاگرامی با توجه به هدف آن، به چند دسته کلی تقسیم می‌شود:

در ادامه این مطلب از پله‌آرت، به طور اجمالی با کمپین‌های مختلف آشنا خواهید شد.

تعطیلات و برخی مناسبت‌های خاص در طول سال، زمان ایده‌آلی برای راه‌اندازی کمپین فروش هستند.
تعطیلات و برخی مناسبت‌های خاص در طول سال، زمان ایده‌آلی برای راه‌اندازی کمپین فروش هستند.

کمپین آگاهی از برند (Brand Awareness)

همانطور که از عنوانش مشخص است، هدف این کمپین معرفی برند به افراد است. این کمپین برای برندهای تازه‌تاسیس بسیار حیاتی است.

در این کمپین شما باید ویژگی‌های خاص و جدید برند خود را به دیگران معرفی کرده و آن‌ها را به دنبال کردن صفحه خود، ترغیب نمایید.

کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام صرفا محلی برای آشنایی با برند و محصول و خرید نیست.

این روزها کاربران به مسائل اخلاقی و اجتماعی واکنش نشان می‌دهند و از برندهای محبوب خود هم همین انتظار را دارند.

در واقع شما به عنوان یک کسب و کار، نباید به مسائل روز بی‌توجه باشید. کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا ارزش‌های خود را به مخاطبانتان نشان دهید و توجه و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورید.

۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرامی حداقل ۱ پروفایل تجاری (یا فروشگاه آنلاین) را دنبال می‌کنند.
۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرامی حداقل ۱ پروفایل تجاری (یا فروشگاه آنلاین) را دنبال می‌کنند.

کمپین‌های فروش و تبلیغات

شما برای تبلیغ محصولات و افزایش فروش در اینستاگرام، می‌توانید افراد را به روش‌های متعددی ترغیب به خرید نمایید.

یکی از این روش‌ها ارائه کد تخفیف و حراج‌های مناسبتی، در کمپین فروش و تبلیغات است.

تعطیلات و برخی مناسبت‌های خاص در طول سال، زمان ایده‌آلی برای راه‌اندازی کمپین فروش هستند.

اگر قصد افزایش میزان پیش‌فروش محصولی به‌خصوص را داشته باشید یا بخواهید موجودی باقی‌مانده از محصولی قدیمی‌تر را به پایان برسانید، می‌توانید کد تخفیف با اعتبار کوتاه‌مدت به دنبال‌کننده‌های خود در اینستاگرام بدهید؛ این یکی از راهکارهای فروش سریع محصولات موردنظر است.

کمپین‌های رقابتی و مسابقه‌های اینستاگرامی

این روزها برندها، کمپین‌های رقابتی متعددی در صفحات اینستاگرام خود ایجاد می‌کنند.

این کمپین‌ها به دیده شدن شما توسط مخاطب و بالا رفتن اینگیجمنت نیز کمک می‌کند.

شما می‌توانید قوانینی برای مسابقه در نظر بگیرید؛ مثلا تگ کردن دوستان در کامنت، یا نوشتن نظرات و …

گرچه این مسابقه‌ها چندان جدید نیستند، اما هنوز هم بین کاربران اینستاگرام محدودیت دارند و می‌توانند بر تعداد فالورهای شما نیز موثر باشند.

کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا ارزش‌های خود را به مخاطبانتان نشان دهید و توجه و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورید.
کمپین ارزشی و مسئولیت اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا ارزش‌های خود را به مخاطبانتان نشان دهید و توجه و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورید.

کمپین عرضه محصولات (لانچ محصول)

زمانی که قصد عرضه محصول یا خدماتی جدیدی را دارید، این کمپین باعث جلب توجه مخاطب و اشتیاق بیشتر او برای اتفاق جدید می‌شود.

کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

در این گونه کمپین‌ها شما از مشتری‌ها و مخاطبان خود می‌خواهید که تصاویری از خودشان در حال استفاده از محصول شما و یا نظرات خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

اصولا برای این کمپین‌ها، هشتگ مشخصی در نظر گرفته می‌شود تا پیوستگی آن حفظ شود.

کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر علاوه بر اینکه باعث معرفی بیشتر و بهتر برند شما می‌شود (به خاطر استفاده از هشتگ)، محتوایی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در دیگر کانال‌های ارتباطی‌تان هم مورد استفاده قرار دهید. یکی از مهمترین مسائلی که کاربران را ترغیب به شرکت در این گونه کمپین‌ها می‌کند، امکان قرار گرفتن تصاویر آن‌ها در معرض دید دیگران به وسیلهٔ برندها است.

همچنین کمپین UGC، باعث جلب اعتماد مخاطبان جدید خواهد شد؛ برای مثال یک اینفلوئنسر در صفحه اینستاگرام خود، محصول شما را معرفی می‌کند و نظرات خود را با فالورهایش در میان می‌گذارد. بنابراین فالوورهای آن اینفلوئنسر، بر اساس اعتمادی که به آن صفحه دارند، به صفحه شما هم سر می‌زنند و از محصولات شما استفاده می‌کنند.

کمپین UGC، باعث جلب اعتماد مخاطبان جدید خواهد شد
کمپین UGC، باعث جلب اعتماد مخاطبان جدید خواهد شد.

اهمیت اکسپلور در اینستاگرام مارکتینگ

اکپسلور جایی است که بر اساس هوش مصنوعی، پست‌های مختلفی به کاربران پیشنهاد می‌شود.

انتخاب این پست‌ها توسط اینستاگرام، از الگوریتم پیچیده‌ای پیروی می‌کند؛ این پست‌ها طبق علایق شما، صفحاتی که دوستان شما فالو می‌کنند، هشتگ‌هایی که جستجو کرده‌اید و … انتخاب می‌شوند.

همه صفحات تجاری در اینستاگرام، در تلاش هستند که به صفحه اکسپلور وارد شوند؛ چرا که اکسپلور نوعی روش اینستاگرام مارکتینگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا شما را ببینند و بشناسند.

طراحی گرافیک صفحه اینستاگرام

اینستاگرام شبکه‌ای است که بر پایه تصاویر و عناصر بصری بنا شده است؛ بنابراین طراحی گرافیک، نقش عمده‌ای در اینستاگرام مارکتینگ و افزایش فروش در اینستاگرام دارد.

طراحی گرافیک حرفه‌ای درواقع نمایانگر شخصیت برند شماست. حتی اگر گرافیست نباشید، باید درک بصری خوبی داشته باشید تا بتوانید برای طراحی پیج خود، تصمیم درستی بگیرید. برای آشنایی با راه‌های ارتقای درک بصری، روی تصویر زیر، کلیک کنید.

طراحی گرافیکی، جز جدایی‌ناپذیر از بازاریابی است؛ حالا اهمیت گرافیک در اینستاگرام مارکتینگ چند برابر می‌شود.
طراحی گرافیکی، جز جدایی‌ناپذیر از بازاریابی است؛ حالا اهمیت گرافیک در اینستاگرام مارکتینگ چند برابر می‌شود.

طراحی گرافیک در اینستاگرام مارکتینگ؛ چرا طراحی پست و استوری اینستا مهم است؟

به طور کلی طراحی گرافیکی، جز جدایی‌ناپذیر از بازاریابی است؛ حالا اهمیت گرافیک در اینستاگرام مارکتینگ چند برابر می‌شود.

همانطور که گفتیم در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تصویر حرف اول را می‌زند؛ بنابراین برای اینستاگرام مارکتینگ موثر، باید برای عکاسی و همچنین طراحی گرافیکی صفحه، منابع مالی و انرژی مشخصی در نظر بگیرید.

طراحی پیج اینستاگرام شما باید جذاب و ترغیب‌کننده باشد؛ این مساله شبیه به زمانی‌ست که فروشندگان مختلف برای جذاب کردن دکوراسیون مغازه و ویترین خود تلاش می‌کنند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

همچنین آن چیزی که صفحه شما به نمایش می‌گذارد، نشان‌دهنده شخصیت برند، هویت، سلیقه و ارزش‌ها و حرفه‌ای بودن برند یا کسب‌وکار شماست.

اینستاگرام، ویترین کسب و کار شماست؛ حتی اگر محصول فیزیکی قابل فروش نداشته باشید و در عرصه خدمات و آموزش و … فعالیت کنید. بنابراین شما باید بهترین خود را در این ویترین به نمایش بگذارید؛ طراحی حرفه‌ای صفحه اینستاگرام موجب جذب مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها می‌شود.

برای طراحی گرافیک پیج اینستا، این نکات را در نظر بگیرید:

در ادامه با این نکته طلایی برای طراحی پیج اینستاگرام آشنا خواهید شد.

اینستاگرام، ویترین کسب و کار شماست؛ حتی اگر محصول فیزیکی قابل فروش نداشته باشید و در عرصه خدمات و آموزش و ... فعالیت کنید.
اینستاگرام، ویترین کسب و کار شماست؛ حتی اگر محصول فیزیکی قابل فروش نداشته باشید و در عرصه خدمات و آموزش و … فعالیت کنید.

رنگ سازمانی خود را انتخاب نمایید

هر برندی باید رنگ سازمانی داشته باشد. حتی اگر شما یک برند تازه‌تاسیس هستید و یا فکر می‌کنید کسب و کار کوچکی دارید، باز هم نباید این نکته را نادیده بگیرید.

یک رنگ مشخص باعث می‌شود به خوبی در ذهن مخاطبان خود ثبت شوید؛ در واقع آن رنگ می‌تواند یادآور شما باشد.

انتخاب رنگ سازمانی کار پیچیده‌ای است. این رنگ باید مطابق با شخصیت و هدیت برند شما و در نظر گرفتن مخاطبان و … انجام شود.

برای انتخاب رنگ سازمانی بهتر است با متخصص برندینگ و طراح گرافیک مشورت داشته باشید.

در نظر داشته باشید رنگ سازمانی می‌تواند شامل چندین رنگ باشد؛ در این صورت دست شما بازتر خواهد بود.

رنگ/رنگ‌های سازمانی خود را در همه پست‌ها و استوری‌ها استفاده نمایید تا با درگیر کردن حافظه بصری مخاطب، بیشتر در ذهن او بمانید.

فیلتر مخصوص داشته باشید

اینستاگرام افکت‌ها و فیلترهای متنوعی را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین برنامه‌های متنوعی با طیف گسترده‌ای از فیلترها وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

بهتر است برای تمام تصاویر خود از فیلتر مشخصی استفاده کنید تا یکپارچگی پیج اینستاگرام حفظ شود و در نگاه مخاطبان خود، به سرعت شناخته شوید.

یکی از اهداف بازاریابی در اینستاگرام، ایجاد حس خوب در مخاطب است.
یکی از اهداف بازاریابی در اینستاگرام، ایجاد حس خوب در مخاطب است.

یک فونت مشخص داشته باشید

پست‌های اینستاگرام شما همیشه تصویر محصول نیست؛ گاهی لازم است از عکس‌نوشته استفاده کنید.

شما باید یک یا چند فونت مشخص برای طراحی پیج اینستاگرام خود در نظر بگیرید تا هویت بصری در تمام پیج حفظ شود.

اگر شما یک برند هستید و بریف دیزاین دارید، فونت خود را با توجه به بریف و فونت سازمانی خود انتخاب کنید؛ در غیر این صورت بهتر است حتما با یک گرافیست مشورت کنید تا بتوانید فونت مناسب پیج و فعالیت خود را انتخاب نمایید.

برای عکس‌ها، از تصویرسازی استفاده نمایید

برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر، می‌توانید در استوری‌ها و پست‌های خود از تصویرسازی‌های منحصربه‌فرد استفاده نمایید.

برای اینستاگرام مارکتینگ بهتر، یک قالب مناسب داشته باشید

پیش از این در پله‌آرت خواندید که قالب اینستاگرام چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد

به طور خلاصه استفاده از قالب یا تمپلیت اینستاگرام باعث می‌شود که پیج شما هویت یکپارچه و قابل تشخیصی برای مخاطب داشته باشد.

همچنین تمپلیت استوری و پست اینستا به صفحه اینستاگرام شما جلوه‌ای حرفه‌ای و تاثیرگذار می‌دهد و می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.

همچنین با داشتن یک قالب مشخص، فرایند تولید محتوا و آماده کردن پست و استوری بسیار آسان و سریع خواهد بود.

شما می‌توانید از یک گرافیست بخواهید که با توجه به نیاز و نوع فعالیت و مخاطبان شما، برایتان یک قالب اینستا طراحی کند. به این منظور می‌توانید از کارشناسان پله‌آرت، مشاوره و راهنمایی بگیرید.

همچنین می‌توانید از قالب آماده اینستاگرام و قالب پست اسلایدی و استوری‌های جذاب استفاده کنید.

شما با مراجعه به دسته‌بندی شبکه‌های اجتماعی در سایت پله‌آرت به انواع قالب لایه باز پست و استوری اینستا دسترسی دارید و می‌توانید پس از دانلود، هرکدام را طبق نیاز خود ویرایش کنید و برای پیج اینستاگرامتان استفاده نمایید.

قالب‌های اینستاگرام پله‌آرت به زبان فارسی و با توجه به نیاز و درک بصری مخاطب فارسی طراحی شده‌اند و می‌توانند ظاهری شیک و حرفه‌ای به پیج شما بدهند و به موفقیت اینستاگرام مارکتینگ شما کمک نمایند.

—-اسلایدر از محصولات قالب اینستا بذاریم—— یا عکس از یه پکیج قالب و لینک بدیم به محصول——

در پست‌ها و استوری‌ها از لوگو استفاده کنید

استفاده از لوگو باعث می‌شود که اصالت پیج شما در نظر مخاطبان حفظ شود. همچنین وجود لوگو روی عکس‌ها و استوری‌ها باعث می‌شود که پیج‌های جعلی از آن‌ها سواستفاده نکنند.

اطلاعات را دیداری کنید

نوشتن کپشن جذاب، بخش مهمی از بازاریابی در اینستاگرام است؛ اما باید بدانید این روزها کاربران علاقه چندانی به خواندن متن‎‌های طولانی ندارند؛ به خصوص که اینستاگرام یک پلتفرم تصویرمحور است و افراد واقعا دلشان نمی‌خواهد کپشن زیادی بخوانند.

بنابراین بهتر است که اطلاعات را تصویری کنید. برای مثال اگر یم پست آموزشی دارید، همه محتوا را درون پست‌های اسلایدی جا دهید و یا اگر محصولی برای فروش دارید، اطلاعات آن را در اسلاید بعدی برای مخاطبان بنویسید.

به یاد داشته باشید که باید از فونت مشخص پیج خود استفاده کنید.

وجود لوگو روی عکس‌ها و استوری‌ها باعث می‌شود که پیج‌های جعلی از آن‌ها سواستفاده نکنند.
وجود لوگو روی عکس‌ها و استوری‌ها باعث می‌شود که پیج‌های جعلی از آن‌ها سواستفاده نکنند.

برای ویدئوها، کاور طراحی کنید

کاور ویدئوها همان تصویری است که در صفحه پروفایل شما ظاهر می‌شود؛ بنابراین باید کاوری طراحی کنید که مخاطبان شما را ترغیب به تماشای ویدئو کند.

چنانچه از تمپلیت مشخصی برای اینستاگرام مارکتینگ خود استفاده می‌کنید، کاور پست را باید مطابق با تمپلیت و با در نظر گرفتن فونت و رنگ سازمانی خود طراحی نمایید.

انواع چیدمان پست اینستاگرام

شما می‌توانید برای پست‌های پیج خود در اینستاگرام یک چیدمان مشخص در نظر بگیرید. این کار به ظاهر پیج شما کمک می‌کند و برای مخاطبان جدید، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

البته باید در نظر داشته باشید که چیدمان مشخص برای اینستاگرام، شما را با محدودیت مواجه می‌کند و باید خلاقیت و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید؛ چرا که یک پست خارج از برنامه، تمام چیدمان و زیبایی صفحه شما را به هم می‌ریزد.

پله‌آرت به شما توصیه می‌کند تنها در شروع فعالیت پیج خود از چیدمان استفاده کنید. با این حال همه چیز به سلیقه و خلاقیت خودتان بستگی دارد.

در ادامه با انواع چیدمان اینستاگرام آشنا خواهید شد. همچنین با کلیک روی این تصویر، می‌توانید چیدمان‌های جذابی برای اینستاگرام ببینید و از بین آن‌ها انتخاب نمایید.

تاثیر چیدمان پست در بازاریابی در اینستاگرام
چیدمان مشخص برای پیج، مثل شمشیر دولبه است و می‌تواند تاثیر عالی و یا خیلی بدی داشته باشد. برای آشنایی با چند چیدمان خلاقانه، روی تصویر کلیک کنید.

چیدمان ساده و مربع به مربع

این چیدمان اینستاگرام بسیار ساده است ؛ کافی‌ست تصاویر خود را در فرمت مربع و بدون حاشیه پست کنید.

برای زیبایی بصری بهتر است از فیلتر یکسان استفاده کنید و سعی کنید تم رنگی در پیج را حفظ کنید.

برای زیبایی بصری بهتر است از فیلتر یکسان استفاده کنید و سعی کنید تم رنگی در پیج را حفظ کنید.
برای زیبایی بصری بهتر است از فیلتر یکسان استفاده کنید و سعی کنید تم رنگی در پیج را حفظ کنید.

چیدمان اینستاگرام به صورت مورب یا چیدمان قطری اینستاگرام

در این نوع چیدمان شما تم مشخصی را به صورت مورب در پست‌های رعایت می‌کنید؛ مثلا پست‌هایی که به صورت مورب در امتداد هم قرار میگیرند، دارای رنگی یکسان، موضوع یکسان و … هستند.

برای این نوع چیدمان اینستا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

برای این نوع چیدمان اینستا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.
برای این نوع چیدمان اینستا باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

چیدمان موزاییکی برای اینستاگرام مارکتینگ موثر

برای رعایت این چیدمان در اینستاگرام، باید یکی در میان پست‌‌های مشابه و نزدیک به هم بگذارید.

برای مثال می‌توانید یک پست در میان، یک متن نوشته ساده با فونت و رنگ یکسان پست کنید.

این چیدمان بسیار ساده است و در عین حال شما را خیلی محدود نمی‌کند.

برای انتخاب پست‌های میانی، با کمی خلاقیت می‌توانید طرحی منحصر به فرد ایجاد کنید.

این چیدمان بسیار ساده است و در عین حال شما را خیلی محدود نمی‌کند.
این چیدمان بسیار ساده است و در عین حال شما را خیلی محدود نمی‌کند.ت

چیدمان ردیفی برای بازاریابی در اینستاگرام

چیدمان ردیفی هم چیدمانی ساده برای پست‌های اینستاگرام است که ظاهری حرفه‌ای و جالب به پیج شما می‌دهد.

چیدمان ردیفی چندان محدودکننده نیست؛ برای داشتن این ساختار کافی است هر سه پست شما دارای تم رنگی یا تم مضمونی یا داستان یکسان باشد.

چیدمان ردیفی چندان محدودکننده نیست
چیدمان ردیفی چندان محدودکننده نیست

چیدمان اینستاگرام با ایجاد ستون‌های عمودی یا چیدمان ستونی

چیدمان ستونی در اینستاگرام یک ساختار خلاقانه و کاربردی است.

البته این چیدمان هم محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

برای داشتن چیدمان عمودی باید پست‌هایی که در یک ستون عمودی قرار می‌گیرند را با برنامه‌ریزی قبلی، با تمی یکسان طراحی کنید.

این ستون می‌تواند عکس و یا متن نوشته باشد.

چیدمان عمودی اینستاگرام باعث می‌شود که بازدیدکنندگان جدید پیج شما، اسکرول کنند و پایین‌تر بیایند و زمان بیشتری در پیچ شما صرف کنند.

چیدمان ستونی در اینستاگرام یک ساختار خلاقانه و کاربردی است.
چیدمان ستونی در اینستاگرام یک ساختار خلاقانه و کاربردی است.

چیدمان اینستا از طریق مرزبندی و حاشیه تصاویر

برای ایجاد این چیدمان باید حاشیه و کادر مشخصی برای همه پست‌های خود در نظر بگیرید.

شما می‌توانید این حاشیه را رنگی و یا سفید انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید از انواع اشکال هندسی مثل دایره و مستطیل برای حاشیه استفاده کنید.

این چیدمان پست اینستاگرام محدودیت شما برای توالی پست‌ها را کم می‌کند و فقط کافی است همیشه از قابی که انتخاب کرده‌اید برای تصاویر استفاده کنید.

شما می‌توانید این حاشیه را رنگی و یا سفید انتخاب کنید.
شما می‌توانید این حاشیه را رنگی و یا سفید انتخاب کنید.

چیدمان پازلی برای بازاریابی در اینستاگرام

این چیدمان یکی از سخت‌ترین انواع چیدمان پست برای اینستاگرام است.

در این ساختار شما باید طوری برنامه‌ریزی و طراحی نمایید که قرار گرفتن همه پست‌ها در کنار هم، یک تصویر مشخص را نمایش دهد.

این چیدمان برای بازدیدکنندگان جذاب خواهد بود و احتمالا به اهداف اینستاگرام مارکتینگ شما کمک خواهد کرد؛ اما ممکن است گاهی برای فالورهای شما آزاردهنده شود چراکه بعضی پست‌ها به طور مستقل چیزی را در صفحه فید آن‌ها نشان نمی‌دهد و برای دیدن نتیجه باید وارد پروفایل شما شوند.

در این ساختار شما باید طوری برنامه‌ریزی و طراحی نمایید که قرار گرفتن همه پست‌ها در کنار هم، یک تصویر مشخص را نمایش دهد.
در این ساختار شما باید طوری برنامه‌ریزی و طراحی نمایید که قرار گرفتن همه پست‌ها در کنار هم، یک تصویر مشخص را نمایش دهد.

سخن نهایی درباره اینستاگرام مارکتینگ

در این پست از پله‌آرت با مفهوم اینستاگرام مارکتینگ و ابزارهای آن آشنا شدید. همچنین متوجه شدید که طراحی گرافیک تا چه اندازه برای بازاریابی در اینستاگرام ضروری است.

همچنین با چند چیدمان جذاب برای اینستاگرام آشنا شدید و خواندید که استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیرات به شدت مثبت و یا به شدت منفی داشته باشد.

در نظر داشته باشید با مراجعه به سایت پله‌آرت می‌توانید انواع محصولات گرافیکی از جمله قالب اینستا، کارت ویزیت، اینفوگرافیک و … را به صورت لایه باز دانلود کنید و آن‌ها را مطابق نیاز و فعالیت خود، شخصی‌سازی نمایید.

همچنین برای طراحی حرفه‌ای اینستاگرام، با کارشناسان پله‌آرت در تماس باشید.

مشاوره تلفنی رایگان

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.