رواشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت
یک از نکات کلیدی در طراحی کارت ویزیت شناخت روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت است. رنگ ها یک ابزار ارتباطی بسیار قوی است و درطول زندگی روز مره تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم گیرها ی ما و دارد، رنگ ها میتوانند مارا عصبانی، خوشحال، امیدوار، گرسنه، ناراحت ویا افسرده کند که هر کدام در شرایط محیطی مختلف تاثیر خود را دارد.
برای همین در طراحی کارت ویزیت باید شناخت رنگ ها و تاثیرات ان بر افراد را در نظر بگیریم. روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت بیش از انچه که فکر میکنید بر موفقیت شما در طراحی کارت ویزیت تاثیر دارد. در نظر داشته باشید که کارت ویزیت در غیاب شما نمایانگر شما و کسب و کار شماست، پس ارزش های زیبایی شناسی را در طراحی کارت ویزیت خود افزایش دهید.
اولین چیزی که برای طراحی کارت ویزیت باید در نظر بگیرید رنگی است که میخواهید در طرح خود استفاده کنید؛ چون اولین و تاثیر گذارترین چیزی که در کارت ویزیت به چشم می اید رنگ ان است که با توجه به رنگ انتخابی می تواند شور اشتیاق ایجاد کند که به ادامه روند برای ارتباط با شما ادامه دهد یا نهایت گوشه کشو خاک بخورد و هیچ تاثیر گذاری بر افراد ندارد یا حتی تاثیر منفی هم دارد.
برای انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت باید چند نکته بسیار مهم را درنظر داشته باشید.
- حتما از روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید.
- از سلیقه شخصی خود در انتخاب رنگ اسنفاده نکنید.
- رنگ را با توجه به کسب و کار، بازار هدف خود انتخواب کنید.
4. رنگ انتخاب با رنگ سازمانی و لوگوی شما همخوانی داشته باشد
منظور از روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت چیست
؟
مطالعه در باره رنگ ها و روانشناسی رنگ ها و تاثیرات فراوان ان بر ادراک و نا خداگاه ذهن؛ یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری برای کارهای روز افراد است، رنگ ها بر تصمیم برای ایجاد ارتباط، انتخاب خرید روزانه، گشنگی، ارامش، استرس، حتی در طعم غذا ها تاثیر گذار است؛ و به طور کلی بر تمام تصمیمات روزانه کوچک و بزرگ ما در طول روز تاثیر فراوان دارد.
با توجه به تاثیر گذاری رنگ ها بر تصمیمات روزمره ما نباید تاثیر روانشناسی در طراحی کارت ویزیت را نادیده بگیرم و با مطالعه در بارهی رنگ ها و تاثیر هر رنگ بر ذهن ما و نوع کسب و کار ما و هدفی که داریم میتوانیم بهترین طراحی کارت ویزیت را برای خود انجام دهیم ومتقابلا تاثیر ان را در ایجاد ارتباط با افراد و کسب و کار های دیگر را خواهیم دید.
اهمیت روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت
روانشناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت از این منظور اهمیت دارد که رنگ ها را میتوان به عنوان عامل کمکی در ایجاد تغییراتی که ما میخواهی بر ذهن افراد بگذارد مانند ایجاد حس مثبت کرایی، اعتماد، دوستی و همکاری دانست؛ و این تاثیرات را با توجه به اهداف شغلی که داریم با طراحی کات ویزیت همسو کرد.
امروزه با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری روانشناسی رنگ ها در طراحی، بازار یابی، تبلیغات و مسائل تجاری بسار حائز اهمیت است. برای همین باید قبل از طراحی و با توجه به کسب و کار، شرایط فرهنگی و اجتماعی و هدفی شغلی که داریم باید در انتخاب رنگ در طراحی کارت ویزیت دقت لازم را داشته باشیم.
هر رنگی برای طراحی کارت ویزیت شخصیت خاص خود را دارد؛ در ادامه به شخصیت شناسی بعضی از رنگ های مهم و پر کاربرد می پردازیم.
کارت ویزیت سیاه: توانایی، توانگری
کارت ویزیت زرد: شادابی، جوانی، روحیه مثبت
کارت ویزیت نارنجی: نظارت و فرماندهی و خوش بینی
کارت ویزیت قرمز: اضطرار، فوریت، قدرت، طعم خوب، هیجان، صمیمیت
کارت ویزیت صورتی: عاشقانه، ظرافت
کارت ویزیت بنفش: صلح و اسایش، دانایی
کارت ویزیت آبی: اعتماد، اطمینان، صلح
کارت ویزیت طلایی: ثروت، تجمل و لوکس بودن
کارت ویزیت نقره ای: تکنولوژی و مدرنیته
کارت ویزیت سفید: پاکیزگی و بی گناهی
کارت ویزیت سبز: ارامش، وقار و فراوانی
با توجه به شخصیت رنگ ها شما میتوانید با توجه به کسب و کار تان ترکیب رنگ های خلاقانه و با تاثیر زیاد تر در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید.
نکته مهم در انتخاب رنگ این است که علاوه بر توجه به کسب و کار، هدف شغلی، شرایط اجتماعی و فرهنگی به رنگ لوگو و رنگ سازمانی که دارید باید بهترین و مناسب ترین رنگ یا ترکیب رنگ ها را انتخاب کنید.
شناخت رنگها و مفهوم انها در طراحی کارت ویزیت
رواشناسی رنگ سفید در کارت ویزیت:
رنگ سفید رد طراحی کارت وسزیت به اندازه خلافیت شما با ارزش است؛ استفاده از رنگ سفید در کات ویزیت به شما این امکان را میدهد تا تنوع رنگ و هماهنگی بسیار زیادی با رنگ ها و طرح های مختلف داشته باشید.
سفید مناسب ترین رنگ برای بیشتر کسب و کارها و بازار ها می باشد؛ فقط به این نکته توجه فرمایید که هرچه تنوع رنگی در طراحی کارت ویزیت سفید شما بیشتر باشد جدیت کارت ویزت شما پایین تر می اید.
تاثیر روانی رنگ مشکی در طراحی کارت ویزیت:
رنگ سیاه در طراحی کارت ویزیت نماد قدرت، توانگری، تشریفات، اعتبار و رسمی بودن است؛ رنگ سیاه یک رنگ پر رمز و راز است که کنجکاوی افراد را بر می انگیزد.
روانشناسی رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت:
رنگ قرمزدر طراحی کارت ویزیت نشان دهنده یک کسب و کار پویا، فعال و مشتاق به برقراری ارتباط است؛ قرمز رنگ تحریک کننده حواس فیزکی، بسیار جلب توجه کننده و شور هیجان ایجاد می کند؛ به این نکته هم توجه بفرمایید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت باعث ایجاد حس منفی عصبانیت، خشم و انتقام است.
قرمز کمرنگ نشانگر عشق، اشتیاق و حساسیت است؛ رنگ فرمز پررنگ بیانگر قدرت،جدیت، خشم و عصبانیت است.
بیشترین استفاده از رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت برای مشاغلی مانند فست فود و کارهای که با هیجان، تحرک زیاد و سرعت سرو کار دارند است.
تاثیر روانشناسی رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت:
رنگ قرمزدر طراحی کارت ویزیت نشان دهنده یک کسب و کار پویا، فعال و مشتاق به برقراری ارتباط است؛ قرمز رنگ تحریک کننده حواس فیزکی، بسیار جلب توجه کننده و شور هیجان ایجاد می کند؛ به این نکته هم توجه بفرمایید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت باعث ایجاد حس منفی عصبانیت، خشم و انتقام است.
قرمز کمرنگ نشانگر عشق، اشتیاق و حساسیت است؛ رنگ فرمز پررنگ بیانگر قدرت،جدیت، خشم و عصبانیت است.
بیشترین استفاده از رنگ قرمز در طراحی کارت ویزیت برای مشاغلی مانند فست فود و کارهای که با هیجان، تحرک زیاد و سرعت سرو کار دارند است.
روانشناسی رنگ سبز در طراحی کارت ویزیت:
رنگ سبز در طراحی کارت ویزیت بیانگر رشد، ثروت، توازن، هماهنگی، امید، پایداری، ثبات، ایمنی، تازگی و حاصل خیزی است.
بیشترین استفاده رنگ سبز در طراحی کارت ویزیت برای کسب و کارهای که به باغبانی و کشاورزی مرتبت هستند، مددکاران اجتماعی، مشاوران دارویی، فروش محصولات اوگانیک است.
رنگ سبز تیره نشانگر بانک امور مالی، بورس، جاه طلبی، طبیعت، محیط زیست، حرص و حسادت است.
تاثیر رواشناسی رنگ نارنجی در طراحی کارت ویزیت:
رنگ نارنجی در طراحی کارت ویزیت نشانگر سرمایه گذاری بی خطر،انرژی مثبت،خلاقیت، نشاط، انگیزه بالا، ماجراجویی و تمکن مالی بالا است؛ رنگ نارنجی تحریک کننده احساسات قوی هست.
بیشترین استفاده رنگ نارنجی در طراحی کارت ویزیت برای کسب کارهای مانند غذا فروشی، باشگاه ها، آژانس های هواپیمایی، ارتباطات اجتماعی و روابط متقابل است. توجه داشته باشید رنگ نارنجی تیره نشانگر نشانگر تقلب و بی اعتمادی است
روانشناسی رنگ آبی در طراحی کارت ویزیت:
رنگ آبی در طراحی کارت ویزیت نشانگر اعتماد، انعطاف پذیری، محافظه کاری، ارامش، سکون، سلامتی و ارتباطات است.
بیشترین استفاده رنگ نارنجی در طراحی کارت ویزیت برای کسب کارهای مانند روانشناسی، حسابداری، مشاور مالی، محصولات پاک کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی، سفرهای دریایی و اب معدنی می باشد.هرچقدر ابی تیره در کارت ویزیت بیشتر باشد اعتبار،جدیت و حرفه ای بودن را بیان میکند و هر چقدر ابی روشن تر باشد اعتبار و جدیت ان کمتر می باشد.
رنگ ابی تیره نشانگر علم، قدرت، یکپارچگی و اهمیت است و رنگ ابی روشن بیانگر سلامتی، معالجه و درمان، اسودگی وارامش، درک، نرمی و ملایمت.
تاثیر روانشناسی رنگ آبی فیروزه ای در طراحی کارت ویزیت:
رنگ آبی فیروزه ای در طراحی کارت ویزیت نشانگر نشاط روحی، تفکر مثبت، شفافیت اندیشه و ارتباط است.
بیشترین استفاده رنگ آبی فیروزه ای در طراحی کارت ویزیت برای کسب کارهای مانند صنایع ارتباطات کامپیوتری، کلینیک های سلامتی، مشاغل مرتبط با اب و محصولات ابی، تفریحات آبی می باشد.
روانشناسی رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت:
رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت نشانگرمهربانی، دلسوزی، آرامش، امنیت و مهربانی است.
بیشترین استفاده رنگ صورتی در طراحی کارت ویزیت برای کسب کارهای مانند مد، لوازم ارایشی، سالن های زیبایی و مشاغل رمانتیک، شیرنی و شکلات فروشی می باشد.
رنگ صورتی تیره مناسب برای کسب و کارهای که با احساسات سرو کار دارند مناشب است؛ صورتی روشن برای کسب و کارهای که با کودک و نوجوان سرو کار دارند مناسب است.
تاثیر روانشناسی رنگ زرد در طراحی کارت ویزیت:
رنگ زرد در طراحی کارت ویزیت نشانگر فعالیت ذهن، نشاط، بازیگوشی، علاقه مندی، ذهن منطقی است.
رنگ زرد در طراحی کارت ویزیت برای مشاغلی مانند روزنامه نگاری، هنرمندان، کمدین ها مناسب می باشد.
استفاده بیش از حد از رنگ زرد در طراحی کارت ویزیت باعث اضطراب، خشم و قضاوت شود.
روانشناسی رنگ خاکستری در طراحی کارت ویزیت:
رنگ خاکستری در طراحی کارت ویزیت نشانگر بی طرفی، محافظه کاری و برنامه های تجاری می باشد.
با توجه به مطالب بالا متوجه اهمیت روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت شدیم و با این دانسته ها میتوانید بهترین رنگ یا ترکیب رنگ را با توجه به تاثیرگذاری بر مخاطب و نوع کسب کار خود انتخاب کنید و کارت ویزیتی را طراحی کنید که برتری قابل توجه نسبت به رغبا خود داشته باشید.
The symbols stopping on aon the particular pay line decides the win of a playera new playera gamblera persona gamera farmer. Dusty Carrejo