لوگو پله آرت
لوگو پله آرت

وبلاگ

آموزش طراحی اینفوگرافیک و انواع اینفوگرافی

برای آموزش طراحی اینفوگرافیک باید به خوبی ویژگی‌های اینفوگرافیک و انواع اینفوگرافی را بشناسیم تا بتوانیم متناسب با هدف سازمان یا کسب و کار، یک اینفوگرافیک گویا و ساده‌فهم طراحی کنیم.

در این مطلب از پله‌آرت با تعریف اینفوگرافیک، انواع آن و آموزش طراحی اینفوگرافیک آشنا خواهید شد.

به یاد داشته باشید شما با مراجعه به دسته‌بندی اینفوگرافیک در سایت پله‌آرت می‌توانید به انواع اینفوگرافیک لایه باز و اینفوگرافیک psd دسترسی داشته باشید و هر کدام را متناسب با نیاز خود ویرایش کرده و استفاده کنید.

چنانچه طرح مورد نظرتان را در میان نمونه‌های اینفوگرافیک موجود نیافتید، با کارشناسان پله‌‌آرت در تماس باشید تا اینفوگرافیک اختصاصی شما را طراحی نمایند.

با پله‌آرت همراه باشید تا شما را با نحوه ساخت اینفوگرافیک و انواع اینفوگرافیک از جمله اینفوگرافیک تایم لاین و کاربردهای هر کدام آشنا کنیم.

اینفوگرافی چیست؟

برای آموزش طراحی اینفوگرافی در ابتدا باید معنی اینفوگرافیک و هدف آن را بدانیم.
 اینفوگرافیک در فارسی به معنای اطلاعات تصویری است. همانطور که مشخص است از دو بخش اینفو به معنای اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) به معنی تصویر است. 

اینفوگرافی در اصل اطلاعاتی پیچیده و طولانی را در قالب نمودار، چارت یا جدول به صورت جذاب، ساده و خلاصه کرده و با ترکیب آن‌ها با تصاویر گرافیکی قدرت انتقال اطلاعات را بالا می‌برد.
هدف از آموزش طراحی اینفوگرافی این است که طراح بتواند موضوعات مختلف را برای بالا بردن سرعت انتقال، اطلاع‌رسانی، انتقال اطلاعات گسترده در فضای کم، نظرسنجی‌ها، راهنماهای مسیر، اعلام نتایج تحقیقاتی و موارد بی‌شمار دیگر به خوبی طراحی کند.

تاریخچه مختصر اینفوگرافی

می‌توان گفت تقریبا تاریخ اینفوگرافیک به اندازه تاریخ بشریت است.

نقاشی‌های غارنشینان 30000 سال قبل در واقع اولین طرح‌های اینفوگرافیک جهان است. جلوتر که بیاییم یعنی حدود 8000 سال قبل، شاهد طرح‌های پیشرفته‌تر اینفوگرافیک هستیم؛ مانند نقشه‌های جغرافیایی.

تا قرن 19 به علت نبود یا کمبود اطلاعات، اینفوگرافی پیشرفت خاصی نداشت ولی بعد از آن به مرور زمان با با انتشار اطلاعات متنوع راجع به علوم مختلف مانند آب‌ و هوا، اقتصاد و آمار و… طرح‌های اینفوگرافیک به شکل امروزه تبدیل شد.
ویلیام پلیفیر را می‌توان پدر روش‌های گرافیک آماری یا اینفوگرافیک امروزی دانست.

 

پلیفیر اهل اسکاتلند، اقتصاددان سیاسی و مهندس بود. وی با این که شناختی در زمینه‌های علوم روانشناسی و سیستم‌های عصبی انسان نداشت، ولی طبق تجربه و حدس و گمان به قدرت انتقال اطلاعات با ترکیب تصاویر پی برد.

معروف‌ترین اینفوگرافیک‌های پلیفیر با توجه به اقتصاددان بودن او، اینفوگرافیکی درباره روابط اقتصادی انگلستان با دو کشور دانمارک و نروژ است. با توجه به نتایج حاصل از این طرح از آن به بعد اینفوگرافیک و آموزش طراحی اینفوگرافی به خصوص در کشورهای غربی مانند امریکا و اروپا و در موضوعات متنوعی مانند اطلاعات بهداشتی و نظامی رواج پیدا کرد.

با ظهور کامپیوتر و شبکه جهانی اینترنت در اواخر قرن 20، تحولات عظیمی در همه زمینه‌ها صورت گرفت و اینفوگرافیک و آموزش طراحی اینفوگرافیک نیز از این قاعده مستثنا نبود.

در عصر جدید با فوران اطلاعات در باره همه چیز به راحتی می‌توان در زمینه مورد نظر اطلاعات به دست آورد و این اطلاعات را با تصاویر مختلف و خلاقانه‌ای ترکیب کرد و محصول نهایی را به سرعت به دست مخاطب رساند.

دلیل استفاده از اینفوگرافیک و آموزش طراحی اینفوگرافی

با توجه به نتایج به دست آمده، اینفوگرافیک بهترین و سریع‌ترین روشی است که بیشترین مقدار اطلاعات را به ذهن انسان منتقل کرده و موجب ماندگاری آن اطلاعات می‌شود زیرا بیش از %85 از ورودی‌های اطلاعات به مغز ما از طریق چشم یا به اصطلاح دیداری است.

بنابراین اطلاعات ترکیب‌شده با المان‌های بصری بسیار جذاب‌تر شده و باعث ایجاد حس کنجکاوی در ناخودآگاه مخاطب برای پیگیری اطلاعات مورد نظر می‌شود؛ پس موثرتر و ماندگارتر است.

درواقع این ماندگاری اطلاعات در ذهن مخاطب، دلیل اهمیت اینفوگرافی و آموزش اینفوگرافیک است.

برخی از زمینه‌های کاربرد اینفوگرافیک عبارت است از:

  • آموزش
  • ارائه (Presentation)
  • گزارش نویسی
  • تبلیغات
  • فرهنگسازی
  • ترویج علم
  • رزومه نویسی
  • اطلاع‌رسانی

دلیل استفاده از اینفوگرافیک و آموزش طراحی اینفوگرافی

برای آموزش طراحی اینفوگرافی باید ابتدا اطلاعات را جداسازی و دسته‌بندی کرده و سپس طراحی اینفوگرافیک را آغاز کنیم.

این اطلاعات شامل وقایع‌نگاری یا ترتیب زمانی موضوعات، موقعیتی(نقشه ای)، سلسله مراتبی، الفبایی و طبقه‌بندی شده است.

برای انتخاب بهترین تصاویر برای اطلاعات مورد نظر و نوع اینفوگرافیک باید به این دسته‌بندی‌ها توجه کنیم.
ابنفوگرافی انواع مختلف دارد که شناخت آن‌ها برای آموزش طراحی اینفوگرافی بسیار لازم است.

در ادامه به معرفی و توضیح انواع اینفوگرافیک می پردازیم.

انواع اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نمودارهای تلفیقی

این اینفوگرافیک از ترکیب انواع نمودارهای مختلف مانند نمودارهای دایره‌ای، میله‌ای، نقشه‌ای یا مقایسه‌ای در ترکیب با تصاویر گرافیکی تشکیل شده است.

این نوع اینفوگرافی برای زمانی مناسب است که طراح بخواهد حجم زیادی اطلاعات، آمار و نظریه را به مخاطب انتقال دهد.

برای دانلود این اینفوگرافیک خام، روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود این اینفوگرافیک خام، روی تصویر کلیک کنید.

اینفوگرافیک اطلاع رسانی

اینفوگرافیک اطلاع رسانی بر رنگ‌ها تاکید دارد؛ این نوع اینفوگرافیک با استفاده از ترکیب رنگ‌ها در زمینه و نوشتار، اطلاعات را بدون دخالت نمودارها و تصاویر، جذاب کرده و به مخاطب انتقال می‌دهد.

اینفوگرافیک تایم لاین یا اینفوگرافیک نوار زمان یا اینفوگرافیک خط زمانی

اینفوگرافیک تایم لاین یا اینفوگرافیک گزارش زمانی، یکی از مهم‌ترین انواع اینفوگرافی است که به درک بهتر مراحل کمک می‌کند.

درواقع نوعی از اینفوگرافی است که قصد دارد روایت یا واقعه‌ای را که شامل گذر زمان است، ارائه دهد.

با گذاشتن آیکون‌ها بر نقاط مهم زمانی و دادن اطلاعات در آن‌ها، جذابیت طراحی اینفوگرافیک تایم لاین  بسیار بالا می‌رود.

کاربردهای اینفوگرافیک تایم لاین عبارت است از:

  • فرآیند خرید
  • مراحل پیشرفت بیزینس
  • سفر مشتری
  • رویدادهای مهم شرکت
  • نمودار رشد
  • نقاط عطف در یک موضوع
  • مراحل ساخت
  • داستان برند
  • نحوه کار با سایت
  • عوارض و بیماری‌ها در طول زمان
  • و …..

اینفوگرافی فلوچارت 

فلوچارت یا شکل درختی مناسب برای اینفوگرافیک‌هایی است که در آن‌ها بخواهند دستورات و تصمیمات مختلف و نتایج هر کدام را در قالب درخت یا فلوچارت نشان دهند.

برای دانلود اینفوگرافی فلوچارت با نمودار درختی فارسی، روی عکس کلیک کنید

اینفوگرافی مقایسه ای

این اینفوگرافی همان طور که از نام آن پیداست، برای مقایسه استفاده می‌شود؛ مانند مقایسه دو محصول، دو تفکر و غیره.

در این اینفوگرافی بازی با رنگ‌ها و فونت‌ها به خوبی می‌تواند طرح را جذاب و گویا کند.

برای دانلود این اینفوگرافیک مدرن لایه باز، کلیک کنید.

اینفوگرافی نقشه ای یا موقعیتی

بهترین گزینه برای نشان دادن آمار در چند مکان، شهر، یا کشور مختلف اینفوگرافی نقشه ای یا اینفوگرافی موقعیتی است.

این طرح با پس زمینه نقشه جغرافیایی از منطقه، شهر یا کشورهای مختلف و نشانه‌گذاری بر روی نقاط مورد نظر و دادن آمار آن نقاط به همراه راهنمای نقشه به مخاطب ارائه می‌شود.

اینفوگرافیک عکسی یا گرافیکی

این اینفوگرافی یکی از جذاب‌ترین انواع اینفوگرافی است و بر اساس عکس یا تلفیق عکس با عناصر بصری و گرافیکی و یا ترکیب عکس با نمودارها، تصاویر یا نوشته است. در این طرح یک عکس یا عکس گرافیکی در پس‌زمینه قرار دارد و بقیه عناصر تصویری و گرافیکی متناسب با پس‌زمینه انتخاب و جایگذاری می‌شوند.

برای دانلود اینفوگرافیک سه بعدی لایه باز، روی تصویر کلیک کنید.

برای دانلود این اینفوگرافیک مدرن لایه باز، کلیک کنید.

اینفوگرافیک سلسله مراتبی

اینفوگرافی سلسله مراتبی، برای مطالب و اطلاعاتی که در سطح‌ها و مراحل مختلف و همچنین برای نشان دادن رابطه میان اطلاعات مناسب است.

برای مثال اینفوگرافی‌ هایی که اطلاعاتی را از کم به زیاد یا از سطح آسان به دشوار بیان می‎‌کنند نوعی اینفوگرافیک سلسله مراتبی هستند.

معروف‌ترین راه بیان اینفوگرافیک سلسه مراتبی استفاده از هرم است. 

اینفوگرافیک نمودار تکی

 

این نوع اینفوگرافی به خاطر جذاب بودن معمولا در شبکه های اجتماعی کاربرد دارد و شامل یک نمودار به عنوان مرکز اطلاعات بصری است.

اینفوگرافی اطلاعات اعدادی تصویری

نمونه این طرح از اینفوگرافی در مطالب اینترنتی بسیار رواج دارد و شامل تلفیق اعداد و تصاویر گرافیکی با فونت‌های بزرگ و آیکون‌های جذاب است.

هدف از این طرح اینفوگرافی، تحریک کردن کنجکاوی و جلب توجه مخاطب به اعداد و ارقام است.

اینفوگرافیک تشریحی یا آناتومیک

همانطور که از نام آن پیداست، این اینفوگرافیک به تشریح بخش‌های مختلفی از یک موضوع خاص می‌پردازد.

با این طرح اینفوگرافیک دیگر نیازی به ساختن لیست‌های ویژه نیست و هر بخش یا قسمت در جایگاه قرارگیری خودش بررسی می‌شود.

این اینفوگرافی از یک نمای کلی از یک موضوع تشکیل می‌شود و هر قسمت در محل خودش توضیح داده می‌شود؛ مانند تشریح اجزاء یک ساعت ، ساختمان، ماشین یا بدن انسان.

اینفوگرافی آموزشی

برای طراحی یک اینفوگرافیک اموزشی باید مراحل رسیدن به نتیجه دلخواه را در طراحی توضیح دهیم و با عناصر تصوبری، محتوا را جذاب‌تر، ساده‌تر و قابل‌ فهم‌تر کنیم تا بیشترین اثر را داشته باشد و در دراز مدت در ذهن مخاطب باقی بماند.

اینفوگرافیک رزومه تصویری

 

در واقع این نوع اینفوگرافی ترکیبی از انواع اینفوگرافیک‌هایی است که تا اینجا در پله‌آرت توضیح دادیم.

این نوع اینفوگرافیک بیشتر برای ساخت و ارائه رزومه کاربرد دارد.

 

چند نکته کلیدی برای آموزش طراحی اینفوگرافیک

برای طراحی اینفوگرافی جذاب و کاربردی باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا خروجی طرح اینفوگرافیک، کاربردی و موثر باشد.

در ادامه با پله‌آرت همراه باشید تا نکات آموزش طراحی اینفوگرافیک را بشناسید.

 

آموزش طراحی اینفوگرافیک: بالانس تصاویر و متن‌ها در طراحی اینفوگرافی

هدف اصلی از تولید طرح اینفوگرافیکی، خلاصه کردن مطالب و ترکیب آن‌ها با تصاویر و عناصر بصریست تا بالاترین کارایی راداشته باشد.

در طراحی اینفوگرافی باید تا جای امکان مطالب را به تصویر تبدیل کرد؛ بدون آن‎‌که به اصل مطلب لطمه وارد شود.

در آموزش طراحی اینفوگرافیک شما یاد می‌گیرید که قبل از طراحی، متن و تصاویر، آیکون‌ها و عناصر بصری و جایگذاری آن‌ها مشخص باشد.

اگر قسمتی از متن غیرقابل تصویرگذاری است، باید از روش‌های دیگری استفاده کرد؛ مثلا تغییر سایز یا رنگ یا فونت متن می‌تواند نظر مخاطب را بیشتر جلب کند.

نحوه طراحی اینفوگرافیک: استفاده از فونت‌ها و تایپوگرافی مناسب در طراحی 

 

یکی از تاثیرگذارترین و روح‌بخش‌ترین ابزارهای طراحی اینفوگرافی، فونت‌ها و تایپوگرافی است.

این ابزارها به جذاب شدن متن‌ها و تصاویر کمک شایانی می‌کنند.
برای طراحی اصولی اینفوگرافیک، بهتر است از قواعد خاص فونت‌ها استفاده کنید. قواعد به این شکل است که بهتر است بیش از ۳ فونت در طراحی استفاده نشود.

برای تاثیرگذاری و جذابیت بیشتر می‌توانید فونت‌ها را بولد یا پررنگ نمایید.

به هماهنگی رنگ متن با زمینه و تصاویر نیز دقت کنید.

 

آموزش طراحی اینفوگرافی: دقت به حاشیه‌ها در طراحی اینفوگرافیک

حاشیه‌ها یا فضای خالی اطراف با اینکه خالی است اما نقش مهمی در طراحی اینفوگرافی دارد.

حاشیه‌ها با ایجاد فضای خالی در طرح‌های اینفوگرافی در واقع یک قاب نامرئی ایجاد می‌کنند. حاشیه‌ها و فاصله‌ها در اینفوگرافیک، شکل و چینش اطلاعات در اینفوگرافی را مشخص می‌کنند. 

باید به هماهنگی لازم میان فضاهای خالی در طراحی انواع اینفوگرافیک دقت کرد.

 

طراحی اینفوگرافیک: فاصله‌ها در طراحی اینفوگرافیک

توجه به فاصله‌ها یکی اصول طراحی حرفه‌ای به شمار می‌رود و در طراحی اینفوگرافیک هم به همین صورت است.

تناسب و هماهنگی در فواصل بین تیترها و سایر عناصر بصری، بسیار حائز اهمیت و در جذاب بودن طرح بسیار تاثیرگذار است.

آموزش اینفوگرافیک: رنگ‌ها در طراحی اینفوگرافیک

رنگ در طراحی اینفوگرافیک بسیار تاثیر گذار است و به راحتی موجب شکست یا موفقیت یک طرح می‌شود.

انتخاب رنگ نامناسب می‌تواند یک اینفوگرافیک با متن بسیار زیبا و تصاویر جذاب را کاملا بی‌اثر کند.

انتخاب رنگ مناسب باعث جذب مخاطب و ماندگاری اطلاعات در ذهن می‌شود. در طراحی اینفوگرافیک حتما باید روانشناسی رنگ‌ها را در نظر داشت. نوع اطلاعات در اینفوگرافیک و موضوع آن تاثیر مستقیمی برای انتخاب رنگ دارد.

چنانچه اینفوگرافیک را برای برند یا سازمانی طراحی می‌کنید، باید به رنگ سازمانی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید هویت بصری یکپارچه در طرح نهایی ایجاد کنید.

 

رعایت سسله مراتب در اطلاعات و تصاویر برای طراحی اینفوگرافیک

در طراحی اینفوگرافیک باید اهمیت و اولویت اطلاعات نشان داده شود تا مخاطب به سرعت آن را بفهمد؛ مثلا مهم‌ترین بخش در هر اینفوگرافیک قسمت عنوان طرح است به همین جهت باید از بزرگ‌ترین فونت استفاده شود و بیشترین سعی در جذابیت تیتر یا عنوان انجام شود.

در ادامه فونت بقیه تیترها باید به ترتیب از عنوان اصلی کوچک‌تر و زیرتیترها نیز از تیترهای اصلی کوچک‌تر باشد. اندازه اعناصر بصری هم باید با توجه به میزان اهمیتشان انتخاب شوند.

تیترها و آیکون‌هایی که از نظر اهمیت در یک سطح قرار دارند، باید اندازه و فونت یکسانی داشته باشند.

 

 

اهمیت اندازه اینفوگرافیک برای آموزش طراحی اینفوگرافیک

علی‌رغم تصورات ما که اینفوگرافی‌ها را به صورت پوسترهای بزگ و عمودی می‌بینیم، اندازه اینفوگرافیک هیچ استاندارد خاصی ندارد. اندازه در طراحی اینفوگرافیک به عوامل مختلف بستگی دارد؛ از جمله به نوع موضوع و محتوا، محلی که قرار است مخاطب با آن ارتباط بگیرد؛ که یا به صورت میدانی و کلی است یا به صورت پوسترهای کوچک که مخاطب می‌تواند در دست داشنه باشد.

یک طرح اینفوگرافیک را هم می‌توان به صورت بنرهای بزرگ چاپ کرد و هم می‌توان همان طرح را در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد؛ فقط کافیست قالب مورد نظر انتخاب شود.

توصیه پله‌آرت:

 اینفوگرافیک خود را به صورت وکتور طراحی کنید. وکتورها با افزایش اندازه، کیفیت خود را از دست نمی‌دهند؛ بنابراین می‌توانید اینفوگرافیک وکتوری را در ابعاد بسیار بزرگ نیز چاپ کرده و یا نمایش دهید.

کیفیت تصویر در طراحی اینفوگرافیک

بدیهی‌ست که در طراحی اینفوگرافیک هرچه‌قدر کیف عکس بالاتر باشد، خروجی طرح هم باکیفیت‌تر می‌شود.

استفاده از عکس‌های بی‌کیفیت از بزرگ‌ترین خطاها در طراحی اینفوگرافیک است. در انتخاب عکس برای طراحی باید دقت داشته باشید که عکس‌ها پیکسل پیکسل نشود و بیش از حد در یک سمت کش نیایند و تار نشوند.

همیشه لازم نیست که از کل یک عکس در طراحی استفاده کرد؛ می‌توان با کمی خلاقیت و با توجه به موضوع و محتوای طرح از قسمتی از عکس استفاده کرد یا می‌توان عکس را در قالب‌ها واشکال مختلف گذاشته و در طراحی اینفوگرافیک استفاده کرد.

در صورت استفاده از عکس در پس‌زمینه از خاصیت کشیدن یک لایه رنگی روی آن یا ترنسپرنت استفاده کنید تا باعث خوانا شدن تیتر و متن‌های روی عکس شود.

در نظر داشته باشید در صورتی که از ترنسپرنت استفاده می‌کنید، از اهمیت عکس از نظر دیداری کاسته می‌شود.

توجه: مهم‌ترین چیز درباره انتخاب عکس، رعایت کپی رایت است.

آموزش طراحی اینفوگرافیک: استفاده از آیکون‌ها در طراحی اینفوگرافیک

 

آیکون‌ها در طراحی اینفوگرافیک وظیفه ایجاد تعادل بصری و جذاب کردن طرح را دارند.

استفاده از آیکون‌ها در تمام طرح باید به شکل و اندازه باشد تا تفاوت آن‌ها موجب کاهش جذابیت نشود. نکته مهم این است که رنگ آیکن‌ها با رنگ زمینه، متن و سایر عناصر، در تناسب باشد.

این موارد کاربردی، مناسب کسانی‌ست که درحال آموزش طراحی اینفوگرافیک هستند. رعایت این اصول باعث جذابیت طرح اینفوگرافی و در نتیجه موفقیت طرح خواهد بود.

مراحل ساخت و طراحی اینفوگرافیک

برای آموزش طراحی اینفوگرافیک تنها لازم است از یکسری قواعد ساده پیروی کنید.

با  چند نکته ساده در طراحی، می‌توان اطلاعات را جذاب، ارزشمند و مفید کنیم. در ادامه این مقاله از پله‌آرت به معرفی و توضیح مختصر مراحل آموزش طراحی اینفوگرافیک می‌پردازیم.

1- شناخت مخاطب هدف؛ اولین گام در طراحی اینفوگرافیک

ابتدایی‌ترین راه برای طراحی یک اینفوگرافی موفق شناخت موضوع و مخاطبی است که باید این موضوع به او ارائه شود.

طبق گزارشی که هاوراد بیزینس ارائه داده، 5 گروه کلی از مخاطبان وجود دارد که عبارتند از:

  • تازه‌کارها
  • کسانی که به دنبال اطلاعات عمومی هستند
  • مدیران
  • متخصص‌ها
  • عوامل اجرایی

مخاطب هدف طراحی اینفوگرافیک جزئی از این دسته است.

بعد از انتخاب گروه هدف باید با تحقیق در مورد سلیقه‌ها، عقاید، خط قرمزها و موارد دیگر، موضوعات مورد نظر را جمع‌آوری کنید و طراحی اینفوگرافی را متناسب با مخاطب هدف انجام دهید.

2- به دست آوردن محتوا و اطلاعات برای طراحی اینفوگرافیک

مرحله بعد از شناخت مخاطب، جمع‌آوری اطلاعات و محتوای مورد نیاز پیرامون موضوع مناسب برای مخاطب است.

باید توجه داشت که اطلاعات جمع‌آوری‌شده از منابع معتبر باشد و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل شود.

3- بهترین طرح با توجه به موضوع و مخاطب برای اینفوگرافیک

بعد از آماده‌سازی و جمع‌بندی اطلاعات، زمان طراحی اینفوگرافیک است.

برای طراحی هم تمپلیت و قالب‌های آماده موجود است و هم می‌توان با نرم‌افزارهای گرافیکی مانند پاورپوینت و فتوشاپ و ایلاستریتور، قالب مورد نظر را طراحی کرد.

4- نحوه انتشار طرح اینفوگرافیک

حتی با بهترین موضوعات و اطلاعات و بهترین طرح‌های خلاقانه، موفقیت یک اینفوگرافیک تضمین‌شده نیست.

اگر مجموعه‌ای از بهترین‌ها در زمان و مکان درست به مخاطب خاص خودش نرسد، فقط تلف کردن وقت و هزینه انرژی است. اینجاست که نحوه توزیع اینفوگرافیک بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

زمان انتشار مهم است. اگر برای یک اتفاق برنامه‌ریزی شده باشد و یک اینفوگرافیک کاملا حرفه‌ای هم برای این موضوع طراحی شود ولی زمان انتشار خیلی قبل یا بعد از اتفاق مورد نظر باشد، در واقع زحمات طراح از بین می‌رود.

قبل از انتشار باید مسائلی از جمله محل و زمان انتشار و نحوه انتشار بررسی شود. همه این موارد، رابطه مستقیمی با شناخت مخاطب دارد.

نرم افزارهای کاربردی برای طراحی اینفوگرافیک

افرادی که درحال یادگیری و آموزش طراحی اینفوگرافیک هستند، باید نرم‌افزارهای طراحی اینفوگرافیک را تا حدی بشناسند تا در نهایت بهترین نرم‌افزار را برای طراحی انتخاب کنند.

نرم‌افزارهای مختلفی برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارد.

برخی از مهم‌ترین نرم‌افزارها برای طراحی اینفوگرافیک عبارتند از:

  • ایلاستریتور
  • فتوشاپ
  • مایکروسافت پاورپوینت

 علاوه‌بر این نرم‌افزار‌های طراحی، ابزارهای آنلاین و سایت‌هایی هم طراحی شده‌اند که امکانات مناسبی برای طراحی دارند؛ از جمله:

  • canva
  • piktochart
  • infogram
  • venngage
  • adobe spark
  • Visme
  • Easel.ly

برخی از این نرم‌افزارها آنلاین و برخی آفلاین هستند.

Canva: آسان کردن طراحی اینفوگرافیک

سایت کانوا، امکانات بسیار زیادی برای طراحی بسیار ساده انواع قالب‌های گرافیکی متناسب با سلایق مختلف را در اختیار طراح می‌گذارد.

همچنین این سایت گالری بسیار بزرگ و رایگانی از عکس‌ها و طرح‌های آماده را در اختیار کاربران می‎‌گذارد.

با استفاده از امکاناتی که این سایت در اختیار مخاطبان می‌گذارد، طراح می‌تواند اینفوگرافی خود را با سلیقه خود طراحی کند و با فرمت‌های مختلف دانلود کند.

البته در نظر داشته باشید فونت‌ها و تایپوگرافی‌های فارسی در این سایت پشتیبانی نمی‌شود و استفاده از برخی امکانات این سایت رایگان نیست.

Piktochart: سایت تخصصی برای طراحی اینفوگرافیک

 

سایت پیکتوچارت یکی از ابزارهای آنلاینی است که به صورت تخصصی به طراحی اینفوگرافیک می‌پردازد.

پیکتوچارت علاوه بر قالب‌های رایگان، امکان جابه‎‌جایی یا حذف و اضافه بلوک‌های اطلاعات و محتوا و همچنین اضافه کردن انواع نمودارها، نقشه‌ها و ویدیو را به طراح می‌دهد.

استفاده از انواع اینفو گرافی در بازاریابی

یکی از راه‌های جلب مخاطب در سیستم بازاریابی حرفه‌ای، اینفوگرافی است.

اینفوگرافیک می‌تواند نکات مهم و تاثیرگذار را در کوتاه‌ترین زمان و به شکل جذاب به مخاطب انتقال دهد.

در ادامه چند روش برای تاثیرگذاری بیشتر اینفوگرافیک در بازاریابی را توضیح می‌دهیم.

بهینه سازی لندینگ پیچ با کمک انواع اینفوگرافی

با قرار دادن اینفوگرافیک‌های جذاب با تصویرسازی‌های زیبا و استفاده از رنگ‌های مختلف در صفحه لندینگ، علاوه بر دسته‌بندی کردن اطلاعات به شکل جذاب، امکان افزایش نرخ لندینگ پیچ‌ها را به بیشترین حد ممکن می‌رسانیم.

استفاده از انواع اینفوگرافی در دوره‌های آموزشی

برای برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به خصوص دوره‌های آنلاین، انواع اینفوگرافی به شرکت‌ها و برندها کمک می‌کند تا خود را به عنوان یک متخصص در میان مخاطبان معرفی کنند.

برای معرفی دوره‌ها و نشان دادن چارت آموزشی دوره‌ها می‌توان از انواع اینفوگرافی جذاب استفاده کرد. هرچه دوره آموزش طراحی اینفوگرافیک بیشتر و حرفه‌ای گذرانده شود، اطلاعات و محتوایی که در اختیار طراح قرار دارد به ساد‌ه‌ترین شکل ممکن برای دوره‌های آموزشی آماده می‌شود و تایثر در یادگیری را چند برابر می‌کند.

استفاده از طرح انواع اینفوگرافی برای جذب مخاطب در فضای مجازی

اینفوگرافیک‌های جذاب در بالا بردن مخاطب در شبکه‌های مجازی تاثیرگذار است؛ به خصوص در اینستاگرام که مبتنی بر تصویر است یک اینفوگرافی جذاب، مناسب‌ترین محتوا برای بالا بردن فالور است.

سخن نهایی: در بازار برای طراحی انواع اینفوگرافی موج‌سواری کنید

کسانی که آموزش طراحی اینفوگرافیک را دیده‌اند باید هوشیار باشند که بازار به چه سمت و سویی می‌رود و درواقع چه موضوعی ترند یا مورد بحث روز بازارهاست.
در این مقاله از پله‌آرت تمامی موارد لازم برای آموزش طراحی اینفوگرافیک آشنا شدید و درباره انواع اینفوگرافی و کاربرد هرکدام خواندید.

شما می‌توانید از انواع اینفوگرافی آماده و لایه باز برای پروژه‌های خود استفاده نمایید. لایه باز بودن اینفوگرافیک به این معناست که شما می‌توانید همه جزئیات را بر اساس نیاز و سلیقه خود ویرایش کنید؛ مثلا می‌توانید رنگ‌های اینفوگرافیک آماده را تغییر دهید، تعداد مراحل را کمتر و یا بیشتر کنید و از لوگو و آبجکت‌های اختصاصی خود استفاده کنید.

برای دانلود انواع اینفوگرافی لایه باز در سایت پله‌آرت به دسته‌بندی اینفوگرافیک مراجعه نمایید.

همچنین می‌توانید پروژه‌های اینفوگرافیک خود را به متخصصان پله‌آرت بسپارید تا در کوتاه‌ترین زمان، اینفوگرافی اختصاصی برند شما را طراحی نمایند.

با ما در تماس باشید.

مشاوره تلفنی رایگان

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.